2014-04-09, 19:54
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Haha, vi verkar vara många som har tröttnat ungefär samtidigt om man ser till allt missnöje de senaste sidorna i tråden innehållit. Förra veckans avsnitt var det absolut sista för min del. Sigges teorier har blivit så ointressanta att lyssna på samtidigt som det är så tröttsamt att Alex ständigt håller med Sigge i precis allting han säger. Det existerar ingen dynamik.

Deras gemensamma scenföreställning verkar ju sälja ganska dåligt, särskilt i Göteborg, vilka kan vara indikation på att deras tid i rampljuset är på väg att ta slut. Ju.

Den här tråden har innehållit missnöje mot dem från start, enda skillnaden är att trådens vrede har svängt över från Alex mot Sigge. Förmodligen satt minnet av "mobbar-Alex" kvar färskt i trådens medvetande. Alex är en dryg typ som ska hatas.

Senare verkade tråden sakta börja acceptera Alex, det kändes lite "gjort" att gnälla på hans lättkränkthet.

Så tråden riktade lyset mot Sigge i stället - mannen som tråden tidigare tyckte "borde ha en egen podcast utan Alex". Tråden var redan lite på spänn gentemot Sigge då tråden ansåg att Sigge fabricerar sina anekdoter och är för flummig - men i ljuset av Filtergate anser nu tråden att Sigge är en narcissistic, pretentiös fjant som bör hatas.

Addera en kraftig ökning av reklam i podcasten och dessutom reklam av skit de säljer själva - den enligt tråden den vidrigaste formen av skamlös reklam. Tråden hade redan tidigare irriterat sig på att de gjorde reklam för Alex föreställning men nu är måttet rågat. Tråden har nu fått nog - nu tänker tråden ej lyssna något mer.

Klart slut!

PS - Alla ni som skriver att ni ej kommer lyssna nåt mer kommer ladda ner podden på fredag. Ingen som genuint tröttnat på en podd orkar gå in på flashback och delge detta. Man slutar bara lyssna och går vidare med sitt liv.
Citera
2014-04-09, 20:18
Medlem
tjenare.knugens avatar
Tjena, helt ny på denna podcasten och skulle vilja ha rekommendationer om vilka ni tycker är de bästa avsnitten. Vill hellre ha mycket humor istället för intellektuella diskussioner. Vilken ska jag lyssna på då?
Citera
2014-04-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Tjena, helt ny på denna podcasten och skulle vilja ha rekommendationer om vilka ni tycker är de bästa avsnitten. Vill hellre ha mycket humor istället för intellektuella diskussioner. Vilken ska jag lyssna på då?

Det säger sig självt att du borde börja lyssna från avsnitt 1.
Citera
2014-04-09, 21:36
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Det säger sig självt att du borde börja lyssna från avsnitt 1.

Ja, men jag tänkte om det finns något utstickande avsnitt som är extra kul. Det är ligger ju liksom 100 timmar pod ute, och det är ju inte direkt något man lyssnar igenom på en kväll.

Tänk typ "Fyllepodden" från FoF
Citera
2014-04-09, 22:01
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ja, men jag tänkte om det finns något utstickande avsnitt som är extra kul. Det är ligger ju liksom 100 timmar pod ute, och det är ju inte direkt något man lyssnar igenom på en kväll.

Nä de har inte direkt något liknande. Avsnitten är rätt homogena. Vissa perioder är det mkt barnsnack, andra perioder mer flum. Ett avsnitt som stack ut dock är när de sågade skiten ur vissa mediapersoner typ nån på DN, minns ej vilket avsnitt tyvär men det var brutalt o kul!
Citera
2014-04-09, 23:08
Medlem
Citat:

Du menar att vi ska säga vilken som är sämst?
Citera
2014-04-09, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Den här tråden har innehållit missnöje mot dem från start, enda skillnaden är att trådens vrede har svängt över från Alex mot Sigge. Förmodligen satt minnet av "mobbar-Alex" kvar färskt i trådens medvetande. Alex är en dryg typ som ska hatas.

Senare verkade tråden sakta börja acceptera Alex, det kändes lite "gjort" att gnälla på hans lättkränkthet.

Så tråden riktade lyset mot Sigge i stället - mannen som tråden tidigare tyckte "borde ha en egen podcast utan Alex". Tråden var redan lite på spänn gentemot Sigge då tråden ansåg att Sigge fabricerar sina anekdoter och är för flummig - men i ljuset av Filtergate anser nu tråden att Sigge är en narcissistic, pretentiös fjant som bör hatas.

Addera en kraftig ökning av reklam i podcasten och dessutom reklam av skit de säljer själva - den enligt tråden den vidrigaste formen av skamlös reklam. Tråden hade redan tidigare irriterat sig på att de gjorde reklam för Alex föreställning men nu är måttet rågat. Tråden har nu fått nog - nu tänker tråden ej lyssna något mer.

Klart slut!

PS - Alla ni som skriver att ni ej kommer lyssna nåt mer kommer ladda ner podden på fredag. Ingen som genuint tröttnat på en podd orkar gå in på flashback och delge detta. Man slutar bara lyssna och går vidare med sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
2014-02-08
Känns så jävla ute 2014 att lyssna på den här podden hoppas den självdör.

Jag har inte lyssnat sen jag skrev att jag hoppas podden självdör. Annars delar jag din analys över läget.
Jag tror också att Alex älskar hur Sigge dras ned i skiten, Alex älskar skadeglädje
Citera
2014-04-10, 10:44
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Du menar att vi ska säga vilken som är sämst?

Utan att gå in før mycket på F&F's Podcast (som har en egen tråd), så måste jag hålla med. Fyllepodden var absolut sæmst!

Jag fick samma kænsla som man har nær man ær nykter i fulla mænniskors sællskap, i egenskap av fyllechaffis eller liknande. Jag kænner mig bara obekvæm att lyssna på fulla mænniskor nær jag sjælv ær nykter, vet ej varfør.
Citera
2014-04-10, 11:18
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Utan att gå in før mycket på F&F's Podcast (som har en egen tråd), så måste jag hålla med. Fyllepodden var absolut sæmst!

Jag fick samma kænsla som man har nær man ær nykter i fulla mænniskors sællskap, i egenskap av fyllechaffis eller liknande. Jag kænner mig bara obekvæm att lyssna på fulla mænniskor nær jag sjælv ær nykter, vet ej varfør.

haha att vara nykter bland fulla människor är bland det värsta som finns. Dina sköna, smarta och snabbtänkta polare förvandlas till illaluktande retarderade spott-pratande idioter med guldfisksminne.

Fyllepodden var genomdålig men de har aldrig hävdat något annat heller. Folk ville ha en pod där de var dyngraka och F&F levererade.
Citera
2014-04-10, 13:51
Medlem
Ascendencys avatar
Citat:

Om ingen annan ska svara seriöst så får väl jag göra det. Jag tycker att du ska börja lyssna på avsnitten mellan ca 5-45, det var då som podden peakade. Lyssna inte på de senaste om du inte vill bli helt avskräckt.

För övrigt så har Alex & Sigge verkligen tappat det de senaste 10 avsnitten. De verkar få slut på roliga anekdoter och gör allt för att mjölka ur så mycket pengar som möjligt innan de lägger ner. Fick också känslan av att de tröttnat rejält på varandras personligheter under "Frankrike-resan", eller var det bara jag som fick de vibbarna?
Citera
2014-04-11, 11:21
Medlem
camejos avatar
Det här, angående filtegate, kan vara det bästa jag läst av Martin Aagård

http://www.aftonbladet.se/kultur/article18700066.ab

Citat:
... Men i dag börjar de bli så sällsynta att till exempel Matilda Gustavssons visserligen briljanta men ändå i grunden rättframma intervju med Kristina Lugn i Dagens Nyheter häromdagen blev något av en sensation – av den enkla anledningen att den inte framställde intervjuobjektet i entydigt fördelaktig dager.
Citera
2014-04-11, 12:28
Medlem
swimp78s avatar
Mycket bra skrivet av Aagård. Sammanfattar exakt mina egna tankar om fallet.

Det är prolematiskt med "fans" som är totalt okällkritiska och blir en känslomässigt agerande pöbel utifrån vad deras "kompis" sagt i en podcast. De ner fåraktiga av lyssnarna tycks verkligen kunna drivas till vadsomhelst. De poserade med munnen proppull av big mac för att Sigge uppmanat dem till det, de tar bilder på sig själva framför If-reklam, de köper deras vin och bedriver näthat mot en enskild journalist som Sigge bestämt att man ska hata på. Det är rätt deprimerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in