2014-04-11, 07:25
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Självklart kan du köpa nya mellan 92 och ditt anhållande, men det förklarar fortfarande inte varför polisen inte krävde in dina shorts för analys eller liknande. Skulle du då ha slängt dom eller gjort dig av med dessa utan att införskaffa nya vita shorts kan det vara en ledtråd i fallet, små saker men ändå.
Okej, fanns det någon annan i din släkt eller vänner som du kunde låna bil av när det behövdes?

Oj vika frågor du kommer med men jag erbjöd aldrig polisen att kolla mina kläder det låg inte på mitt bord.Hade mina shorts varit blodiga så troooor jag att jag skulle slänga dom och köpa nya
Hade ingen släkt i närheten men vore jag desperat skulle jag nog kunna ordna fram en bil vad det nu har med saken att göra.
Du kan prova att ringa Lars Arvidsson tror han jobbar i Lidköping nu han var chefsutredare hos Skövdepolisen och du behöver absolut inte hälsa honom från mig
Senast redigerad av RichardKimble 2014-04-11 kl. 07:30.
Citera
2014-04-11, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja, du har tidigare inte protesterat alltför högljutt mot denna ungefärliga tidpunkt som anges av PK o hans ex S. Har uppfattat det som att det enligt dig skulle kunna vara riktigt, men att det ev. skulle kunna vara lite tidigare.

Har tidigare gjort notis om just denna tid. Där ifrågasattes just hur den så att säga skulle vara "slagen i sten".

Sen är det mycket i denna tråd som borde protesteras emot, men det blir lätt ett heltids jobb att formulera korrigera alla uppenbara antaganden och huggskott.

Sedan att "uppfattat" kan nog aldrig vara det samma som verifierad fakta. Det får nog klassas som ett egenantagande ogrundat.
Citera
2014-04-11, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Eftersom P.U var svårt riven på halsen, bröstet, armarna och läppen när han kom upp till P.K samma morgon som Helena försvann så måste hon kämpat och slagits för sitt liv, fy fan, hur kan man leva med detta på sitt samvete i så många år, vad är man för människa då, det undrar jag faktiskt.. Jag tycker du P.U ska ta ditt förnuft till fånga och berätta en gång för alla vad som hände och vart hon finns. Hur kan du sova om nätterna och leva med detta..

Så vi är nu tillbaka på: Att ett rep blir lätt till en orm i mörker.

Var har du fått dessa uppgifter ifrån och är det sakligt beskrivna?
Kan du redogöra för detta du påstår mer beskrivande?

Var fanns det smuts på kläderna?

Vad var det för smuts gräs, jord mm?

Hur många rivsår?

Hur var såren belägna på kroppen?

Var sågs blod på kläder?

I denna tråd har jag iakttagit att dessa sår varierat från ett rivsår, flera rivsår, helt söder riven, helt sönder riven och blodig, helt sönder trasad av rivsår med rinnandes blod.

Så frågan är var ifrån har du fått dina antaganden till att redogöra dessa som "din" sanning?
Citera
2014-04-11, 08:04
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Har tidigare gjort notis om just denna tid. Där ifrågasattes just hur den så att säga skulle vara "slagen i sten".

Sen är det mycket i denna tråd som borde protesteras emot, men det blir lätt ett heltids jobb att formulera korrigera alla uppenbara antaganden och huggskott.

Sedan att "uppfattat" kan nog aldrig vara det samma som verifierad fakta. Det får nog klassas som ett egenantagande ogrundat.

Om både du och PR är oskyldiga ser jag ingen större chans att lösa det här.
Citera
2014-04-11, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Att inte minnas är ingen skyldighet, Du har ingen aning om vad du gjorde efter statt, så hur kan du svära dig fri. bra fråga

Vissa saker "vet" man, vissa inte.
Det betyder ingalunda att man förvandlas till en "mördare", att inte minnas.

Det är mycket vi inte minns och allmänt känt inom minnespsykologin. Det visar du själv prov på gång efter gång, men det gör dig inte till någon "mördare" för detta.

Slutligen kan vi alla var och en titta tillbaka på händelser och vittna om vårt i mångt bristande "minne".

Men det gör oss inte till mördare, psykopater, sociopater eller fyllegalningar.

Det betyder bara att vissa saker lägger vi helt enkelt inte på minnet, speciellt när tiden får göra sitt.

Då i dessa fall är det mer ärligt att inte veta, vara osäker, inget säga alls (tiga). Istället för att antaga, tro sig vet, spekulera utan grund, antaga utan grund.
Citera
2014-04-11, 08:30
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Vissa saker "vet" man, vissa inte.
Det betyder ingalunda att man förvandlas till en "mördare", att inte minnas.

Det är mycket vi inte minns och allmänt känt inom minnespsykologin. Det visar du själv prov på gång efter gång, men det gör dig inte till någon "mördare" för detta.

Slutligen kan vi alla var och en titta tillbaka på händelser och vittna om vårt i mångt bristande "minne".

Men det gör oss inte till mördare, psykopater, sociopater eller fyllegalningar.

Det betyder bara att vissa saker lägger vi helt enkelt inte på minnet, speciellt när tiden får göra sitt.

Då i dessa fall är det mer ärligt att inte veta, vara osäker, inget säga alls (tiga). Istället för att antaga, tro sig vet, spekulera utan grund, antaga utan grund.

Om det vore möjligt att vi skrapar ihop pengar kan du då tänka dig lögndetektor under kontrollerade former även PR tar vi med.
Citera
2014-04-11, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Om både du och PR är oskyldiga ser jag ingen större chans att lösa det här.

Som sagt tidigare detta är en Återvändsgränd och det är sorgligt då massa energi läggs i onödan.
Då den kunde fokuserat på den rätta riktningen. Vad denna riktning är vet jag inget om men med denna är ni fel ute om ni vill lösa Helena fallet.
Citera
2014-04-11, 08:47
Medlem
Citat:
Om det vore möjligt att vi skrapar ihop pengar kan du då tänka dig lögndetektor under kontrollerade former även PR tar vi med.

Om Polisen uttalade/ visade misstankar mot mig, så visst!
Det kunde kanske ta med P.K med
Citera
2014-04-11, 08:56
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Om Polisen uttalade/ visade misstankar mot mig, så visst!
Det kunde kanske ta med P.K med

Låter som en spännade ide och skulle ge indikationer i skuldfrågan med stor säkerhet även om det inte kan lagföras i Sverige.Finns det lögndetektor i Svedala får googla lite men bra att du kan tänka dig ställa upp du kan ju kolla med P.K och PR om dom känner sig manade.
Citera
2014-04-11, 09:01
Medlem
Citat:
Som sagt tidigare detta är en Återvändsgränd och det är sorgligt då massa energi läggs i onödan.
Då den kunde fokuserat på den rätta riktningen. Vad denna riktning är vet jag inget om men med denna är ni fel ute om ni vill lösa Helena fallet.

Var befann PU sig dagarna efter Helena försvan. Kan någon intyga att PU inte hade spår av slagsmål i ansiktet.
Citera
2014-04-11, 09:04
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Låter som en spännade ide och skulle ge indikationer i skuldfrågan med stor säkerhet även om det inte kan lagföras i Sverige.Finns det lögndetektor i Svedala får googla lite men bra att du kan tänka dig ställa upp du kan ju kolla med P.K och PR om dom känner sig manade.

Bumpar mitt inlägg hittade en man som utför polygraftest" lögndetektor" orjan@polygraf.no
Tel +47 938 21 853 kan detta vara av intresse för tråden och hur och vem skulle ställa frågor?
Citera
2014-04-11, 09:38
Medlem
Citat:

Allt som skrives skall missuppfattas. "Om Polisen" skrevs, inte kleti och pleti skulle ansvara för ett sådant test.
Sedan skrev jag om "misstankar uttalades" av Polis, så visst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in