2014-04-10, 16:37
Medlem
Hur såg umgänget och levernet ut för BW kring den aktuella perioden samt före och en tid efter (var arbetade han) händelsen?
Ursäkta om detta har tagits upp tidigare.
Citera
2014-04-10, 16:48
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Dom varken krävde eller tog kläder i beslag och om du menar att jag behövde en xtranyckel för att låna farsans bil så är det fel nycklarna låg alltid framme så ja jag kunde åkt till Malmö eller Mariestad den aktuella kvällen utan dom skulle märka det rent hypotetiskt om det är det du fiskar efter.

Har du mer information om fallet än allmänheten jag menar något som polisen sagt till dig.En grej jag inte kan förstå är hur säkra man var på dig det måste ha funnits mer än anonyma tipsare.Du nämnde att du har många tidningar från din tid är det något du kan tänka dela med dig av till oss i tråden även mötet med GW
Citera
2014-04-10, 17:12
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Har du mer information om fallet än allmänheten jag menar något som polisen sagt till dig.En grej jag inte kan förstå är hur säkra man var på dig det måste ha funnits mer än anonyma tipsare.Du nämnde att du har många tidningar från din tid är det något du kan tänka dela med dig av till oss i tråden även mötet med GW

Att jag har mer information än allmänheten är väl delvis sant men inget jag skulle gå ut med för utredningens skull.
Har sagt det många gånger bara anonyma tipsare fanns det något annat blev inte vi informerade om det.
Jo jag har en hel del men vad skulle jag tjäna på att lägga ut det för allmänheten förutom att utelämna mig själv
Citera
2014-04-10, 17:57
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Dom varken krävde eller tog kläder i beslag och om du menar att jag behövde en xtranyckel för att låna farsans bil så är det fel nycklarna låg alltid framme så ja jag kunde åkt till Malmö eller Mariestad den aktuella kvällen utan dom skulle märka det rent hypotetiskt om det är det du fiskar efter.

Det är ju väldigt konstigt, varför ställer dom ens frågan? Ett par vita shorts är och var inte direkt ovanligt men att dom inte krävde in dessa shorts när dom frågade är bra underligt! Misstänkte dom att du hade på dig dessa vid brottet så kan bevis finnas på dessa och hade det vart blod eller liknande så slänger man nog dessa eller eldar upp och då blir det kanske svårt att förklara varför man slängt dom dagen efter t ex. Hoppas du förstår mitt resonemang här.
Det jag fiskade efter var om du möjligen hade deras extranyckel på din nyckelknippa och kunde låna bilen även om dina föräldrar inte var hemma t ex. Alltså innan du flyttade till Falkenberg
Citera
2014-04-10, 18:03
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Det är ju väldigt konstigt, varför ställer dom ens frågan? Ett par vita shorts är och var inte direkt ovanligt men att dom inte krävde in dessa shorts när dom frågade är bra underligt! Misstänkte dom att du hade på dig dessa vid brottet så kan bevis finnas på dessa och hade det vart blod eller liknande så slänger man nog dessa eller eldar upp och då blir det kanske svårt att förklara varför man slängt dom dagen efter t ex. Hoppas du förstår mitt resonemang här.
Det jag fiskade efter var om du möjligen hade deras extranyckel på din nyckelknippa och kunde låna bilen även om dina föräldrar inte var hemma t ex. Alltså innan du flyttade till Falkenberg

Ja men så var det och det kan ju köpas nya mellan 92 och mitt anhållande annars var dom grundliga jag bara väntade på rektoskopiundersökning.
Om mina föräldrar inte var hemma hade dom bilen.
Citera
2014-04-10, 18:35
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
'
@Rednecksvedala2:

Jag måste fråga dig igen:
Du berättade att soffan som du hade där hemma tyvärr inte finns kvar mer. Men fanns det ingen/a kudde/kuddar eller filt i soffan som möjligen finns kvar?

'

Nej tyvärr. vi hade inga kuddar i soffan eller filt. Var inte läge att vara gästvänlig att ge gästen kudde eller filt. Det var en ganska omtumlande gäst som kom på besök. så man tänkte nog inte på gästfrihet.
Mer tanke på vad fan har han gjort, och kan han inte hålla käft
Citera
2014-04-10, 18:49
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Ett förhör på 14 år, säger en hel del.
Måste varit fantastiskt relevant fakta du kommit med eftersom deras idoga arbete med att reda ut dessa sensationella påståenden i hela ett förhör.
Som dessutom inte nämnvärt berörde de du vittnar om.

Kan du inte berätta vad Polisen gav dig till svar när du frågade om huruvida de hade forserat i ärendet??

Du . jag har gjort riktigt stora brott, som gett miljoner. Jag har kört med samma sak som dig, minns inte , kommer inte ihåg. Det är det bästa man kan göra, Då är det upp till dom att bevisa , och det är fan inte lätt. Särskilt som dom behöver en kropp till att börja med. Polisen har varit förtegen med vissa saker. Självklart sa dom inte allt till mig. och visste jag något så vore du den sista jag skulle ge upplysningar till. Jag håller med om 1 förhör på 14 år är häpnandsväckande, Men JAG KAN OCKSÅ SÄGA TILL DIG ATT NÄR DOM VAR HOS MIG I FALKENBERG SÅ SA DOM ATT HAN SOM VAR FRÅN VARBERG VAR UTESLUTEN, DU VAR DEN ENDA SOM DOM MISSTÄNKTE DÅ. Sen har du en text agenda när du skriver som ser alldeles rörig ut, Du försöker att ta till ord som rör ihop allt till en enda röra. Eller så är jag trög, skriv så man fattar för en gångs skull. Eller har du blivit akademiker på sista dar Har ingen aning om varför dom inte frågat dig mer om varför du var hos mig??
Det kan du ju fråga dig själv till att börja med. Vad skulle du upp till mig att göra. Eller hoppar du på den frågan som vanligt. Varför skulle jag vara ditt alibi. passar du på den frågan också???
Frågor som dessa jag nu ställer till dig . skulle en snut behöva ställa till dig. MEN DITT SVAR VET VI NOG REDAN ELLER???? SÅ VÄNLIGEN SVARA
Citera
2014-04-10, 18:52
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursäkta, men menar ni verkligen allvar med detta???
lol. URSÄKTA MENAR NI VERKLIGEN ALLVAR MED DETTA, JA TA MIG FAN SÅ GÖR VI DET. MANNEN SOM INTE KOMMER IHÅG ETT SKIT. DET ÄR INTE KONSTIGT ALLS, FÖR DU ÄR DEN I HELA MARIESTAD SOM MINNS MINST AV ALLA
Citera
2014-04-10, 18:54
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Nej, ingen av dessa personer kände jag till.
SKITSNACK. BJÖRN Wall.... kände du ju
Citera
2014-04-10, 18:57
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Bra exempel på inlägg!

Visst kan ungefärliga tider återges. Som tidigare nämnts är att ingen tid finns över från resan från stan till uppgång till P.K.

Så det överst skrivna återger min förklaring. Utom det inom (parantes).
Taxi resan är inte intressant. Det är som att fråga mig om jag gör ett bankrån på torsdagen , och sen frågar dom om jag åkt taxi på fredagen. Tiden efter statt till han åkte taxi är ju den intressanta, Då skedde ju brottet, Men den tiden har ingen sett honom, och han minns inget, Håll det i minnet
Citera
2014-04-10, 19:04
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Vad ligger till grund för att denna tid är någorlunda säker?? (05.30-06.00)

Låt oss inte lägga orden i din mun. något måste du väl för fasiken komma ihåg. Ange tiden själv då???
Du är inte speciellt villig att arbeta fallet framåt. Motarbetar mest. Du har ju vissa minnes bilder. taxi resan. pratade med J efter taxi resan. du minns att du hejade på Helena. Du minns att du var uppe hos mig. Detta från början på statt till det du var hemma hos mig är så många många minnesluckor att man häpnar. Dom kommer och går. Hade du flera liter sprit på dig som du drack då och då. Annars under alla dessa timmar så går spriten ur kroppen och man borde minnas mera. Men som synes, ALLTID , TA MIG FAN SÅ MIN DU ALDRIG DOM KÄNSLIGA BITARNA. OOOPPPS. DU MINNS JU SLAGSMÅLET MED DOM KÄNDA BUSKARNA OCKSÅ, bara en sådan detalj. inte illa
Citera
2014-04-10, 19:05
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Taxi resan är inte intressant. Det är som att fråga mig om jag gör ett bankrån på torsdagen , och sen frågar dom om jag åkt taxi på fredagen. Tiden efter statt till han åkte taxi är ju den intressanta, Då skedde ju brottet, Men den tiden har ingen sett honom, och han minns inget, Håll det i minnet

Hypnos kanske får honom att minnas har väl tydligen tidigare genomförts med gott resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in