2014-04-10, 16:21
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Växjö verkar ha gjort klart med Stefan Steen.

Ordet "verkar" tar man inte mycket för. Källa? Känns som att Växjö isf kommer satsa på en riktigt tung förstakeeper.
2014-04-10, 16:28
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Nästan skönt att Cumiskey lämnar, det håller inte att den bäst betalde backen är den som är sämst defensivt.
Krizan.

En jag gärna hade sett fått gå är Skröder. Han har gjort förbannat mycket för denna klubb och tack vare det kommer han alltid ha en stor plats i Modo-hjärtat. Men, håller han verkligen en säsong till? Han var ju väldigt tveksam i år och sedan ett år till. Det skulle väl vara om han känner sig väldigt revanschsugen och verkligen kämpar för att komma tillbaka bättre nästa år än vad han var detta och får en riktigt bra playmaker vid sin sida.

Palmebjörk som det ryktas om tror jag kan bli trevligt bara han används på rätt sätt så det inte blir som med Hersley och Rosén.

Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Ordet "verkar" tar man inte mycket för. Källa? Känns som att Växjö isf kommer satsa på en riktigt tung förstakeeper.
http://www.hockeysverige.se/2014/04/10/uppgifter-vaxjo-varvar-malvakt-fran-mastarna/
2014-04-10, 16:31
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf

http://www.hockeysverige.se/2014/04/10/uppgifter-vaxjo-varvar-malvakt-fran-mastarna/
Nu litar jag mer på att det stämmer.
2014-04-10, 16:41
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dd4ankeN
Enligt EP har han fått förlängt med Luleå, hittar dock ingen annan källa på det. Tar gärna Mark till DIF alla dagar i veckan. Skönare snubbe får man leta efter, även om det sved rejält efter hans derbytabbe och "Shit happens".. Hade dock gärna sätt Tellan, nostalgivärvning så in i helvete, dessutom alltid bra med rutin hos målvakter.. Snackas lite löst om någon Ben Maxwell från Kärpät till DIF. Snappade upp det precis på DIF Hockey forumet så ta det för vad det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Han hade bara kontrakt säsongen ut med Luleå? Tycker det känns rimligt isf.

Han skrev ett tvåårskontrakt med Luleå.
2014-04-10, 16:47
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
http://www.hockeysverige.se/2014/04/10/ingen-av-transatlanterna-blir-kvar/

Blandade känslor. Hade gärna sett att Cumiskey stannade men det är väl som det är. Han kanske kommer tillbaka än en gång.

Jeff, ja vad ska man säga där egentligen, han hade ju onekligen sina stunder. En av dom jag tycker skapade mest långa stunder utan att riktigt få till det i slutändan. En jävel på straffar också men man kan ju inte ha kvar någon enbart för det.

Hensick ska vi inte ens prata om, redan borta så den tackar vi för.

Richie Regehr. Hmm, karln hade ju en jävla bössa, gick dock ned sig från föregående säsong rent poängmässigt.
2014-04-10, 16:56
Medlem
Modoiter, hur var Kempes säsong? Är lite sugen på att få tillbaks honom till Djurgården, då jag tror att han skulle kunna producera i en andrakedja med rätt sällskap.
2014-04-10, 17:17
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieVedder
Modoiter, hur var Kempes säsong? Är lite sugen på att få tillbaks honom till Djurgården, då jag tror att han skulle kunna producera i en andrakedja med rätt sällskap.

I princip exakt samma spelare som sista säsongen hos er. Bra fart på skridskorna, hamnar i lägen men nästan helt oförmögen att sätta pucken. Hans specialitet är isare rakt på målvaktens benskydd.

Frågan är om han någonsin kommer ta det berömda steget och bli en producerande spelare.
2014-04-10, 17:22
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Jihdes tweet handlade alltså om Tornberg.

Men skulle det vara stort att Thornberg får ett hederligt jobb? Möjligen för folket på låtsaskanalen TV3
2014-04-10, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieVedder
Den här säsongen var han fullständigt bedrövlig. Vet inte vad som har hänt, för man var ju väldigt nöjd med värvningen av honom efter förra säsongen. Då hade han perioder där han såg riktigt bra ut, men den nivån kom han aldrig upp till under den här säsongen tyvärr.

Förstår att du är sugen på honom. Som sagt, under hans första säsong här var han en bra spelare för andrakedjan. Så han kan definitivt komma upp i den nivån, men frågan är ju vad som krävs för att han ska göra det igen.
2014-04-10, 18:53
Medlem
Embas avatar
Känns inte skitroligt att tappa William Karlsson för att sedan plocka in...

Men, förhoppningsvis stannar det vid rykte och inget mer.
2014-04-10, 19:05
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Känns inte skitroligt att tappa William Karlsson för att sedan plocka in...

Men, förhoppningsvis stannar det vid rykte och inget mer.
Att ersätta WK med MJ rakt av är nog inte optimalt nej.

Har Micke fått nobben av FBK eller vad står på? Han verkar ju vara väldigt sugen på en återkomst där.
2014-04-10, 19:48
Medlem
perry2s avatar
Kan Himmelfarb vara på väg tillbaka till Rögle?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in