2014-04-10, 15:43
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Ja, det ser märkligt ut nu när vi vet vad GM misstänks för att ha gjort. Men ifall jag hade sett att någon Facebook-vän fällt en sådan kommentar till ett foto där någon satt med ett sovande barn i knät så hade jag antagit att personen på bilden gnällt över att behöva passa barn och kommentaren var en reaktion på det.

Vadå, du hade inte antagit att båda två är pedofiler som öppet på facebook skojar om att de gillar att knulla barn som mongoloiderna här i tråden antyder?
Citera
2014-04-10, 15:44
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trypan
Fyfan.

Gick i samma klass som GM under högstadiet och snackade med honom flertal gånger under gymnasiet. Fick reda på detta i söndags av brorsan att det var just han. Känner mig rentav äcklad att jag såg honom som en vän under den tiden då vi brukade prata. Han var en väldigt ensam kille och jag är ingen mobbare så försökte hålla hans hopp uppe - vilket är något jag ångrar starkt idag.

Han betedde sig redan lustigt under 7:an-9:an, hans psykiska skratt och hans jävla citat av jokern "why so serious" dök upp... rätt så ofta när filmen släpptes. Antagligen så såg han väl Jokern som någon... "rolig" karaktär att spela som. Han var ganska besatt av Super mario spelen också vad jag minns. Hade till och med "mario theme techno remix" som ringsignal - så folk unnade sig via att ringa till hans mobil under lektionstid då han inte stängde av sitt ljud. Så man skulle kunna säga att han var ett barn i sitt huvud hela tiden.

De som undrar något angående honom kan jag nog svara på rätt så bra, men kom ihåg att detta är mellan 2-5 år sedan och jag har inte haft kontakt med honom efter gymnasiet (2 år sen).
Det mesta har ni redan hittat såsom bilolyckan, hans teaterberoende och annat.

För de som vill göra honom förbannad. Kalla honom för Stronk. Det var hans öknamn genom hela högstadiet. Det gick något år eller två innan han kontaktade lärare och alla var tvungna att låta honom vara.

Har en bild på han och mig samt några andra vänner då vi var på skolbalen... För de som är intresserade.
Jag tycker inte att du ska ångra att du försökte vara en vän till honom när han blev mobbad då det endast visar vad för sorts människa du är och har absolut ingenting att göra med vad för sorts människa han är, fortsätt så!!! Varför blev han förbannad över att kallas Stronk, hur fick han det smeknamnet? Hur går snacket er vänner emellan om det som hänt? Visst är det lätt att peka på saker i efterhand och säga "I knew it!" Men fanns det några misstankar då hos er?
Lägg gärna upp bilden men maska över dina vänners ansikten om du inte fått deras tillåtelse att lägga upp den
Citera
2014-04-10, 15:45
Medlem
Citat:
Fyfan.

Gick i samma klass som GM under högstadiet och snackade med honom flertal gånger under gymnasiet. Fick reda på detta i söndags av brorsan att det var just han. Känner mig rentav äcklad att jag såg honom som en vän under den tiden då vi brukade prata. Han var en väldigt ensam kille och jag är ingen mobbare så försökte hålla hans hopp uppe - vilket är något jag ångrar starkt idag.

Han betedde sig redan lustigt under 7:an-9:an, hans psykiska skratt och hans jävla citat av jokern "why so serious" dök upp... rätt så ofta när filmen släpptes. Antagligen så såg han väl Jokern som någon... "rolig" karaktär att spela som. Han var ganska besatt av Super mario spelen också vad jag minns. Hade till och med "mario theme techno remix" som ringsignal - så folk unnade sig via att ringa till hans mobil under lektionstid då han inte stängde av sitt ljud. Så man skulle kunna säga att han var ett barn i sitt huvud hela tiden.

De som undrar något angående honom kan jag nog svara på rätt så bra, men kom ihåg att detta är mellan 2-5 år sedan och jag har inte haft kontakt med honom efter gymnasiet (2 år sen).

För de som vill göra honom förbannad. Kalla honom för Stronk. Det var hans öknamn genom hela högstadiet. Det gick något år eller två innan han kontaktade lärare och alla var tvungna att låta honom vara.

Har en bild på han och mig samt några andra vänner då vi var på skolbalen... För de som är intresserade.
Vilket program läste han på gymnasiet?
Hur pass bra presterade han?
Hur ser hans hemförhållanden ut?
Har han haft någon flickvän under skoltiden/uppväxten?
Levde han i nuet eller var han en nostalgiker som blev kvar i det förflutna?
Stämde kroppsspråket överens med hur personen agerade (vad han sa)?
Citera
2014-04-10, 15:48
Medlem
Er det sånn at alle ni tilfeller skal ha skjedd etter at han begynte å jobbe i barnehagen (i løpet av de siste to månedene)? I såfall er det interessant at han skal ha gått til psykolog frem til årsskiftet (som han skrev i en av linkene noen la ut til en slags bloggeside) da han sluttet, og ikke lenge etter gjør han dette. Hvis psykologen hadde fanget opp noen signaler så måtte vel denne melde ifra.
Citera
2014-04-10, 17:03
Medlem
Quantics avatar
http://i.imgur.com/pcQFe68.png

Bild från Kalmarposten, tidningen ska vara utgiven för cirkus tre dagar sedan enligt källa. Felstavat efternamn men ansiktet är detsamma. Lusläst de artiklar som Barometern (lokaltidning) skrivit om det hela, men inget givande.
Senast redigerad av Quantic 2014-04-10 kl. 17:10.
Citera
2014-04-10, 17:12
Medlem
Citat:
Fyfan.

Jag har några frågor ang GM. Folk har skrivit att han och hans familj klädde sig konstigt och även luktade är det så du minns det? varför blev han mobbad? och hur uppförde sig GM när han var med tjejer?
Citera
2014-04-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Jag tycker inte att du ska ångra att du försökte vara en vän till honom när han blev mobbad då det endast visar vad för sorts människa du är och har absolut ingenting att göra med vad för sorts människa han är, fortsätt så!!! Varför blev han förbannad över att kallas Stronk, hur fick han det smeknamnet? Hur går snacket er vänner emellan om det som hänt? Visst är det lätt att peka på saker i efterhand och säga "I knew it!" Men fanns det några misstankar då hos er?
Lägg gärna upp bilden men maska över dina vänners ansikten om du inte fått deras tillåtelse att lägga upp den

Jag vet faktiskt inte varför han blev förbannad för namnet stronk, jag vet inte heller vart ifrån de fick namnet heller. Det var killarna från Fliseryd som jag började göra det från och efter ett tag så ogillade han det namnet. Jag frågade aldrig varför.

Mellan mina vänner och mig så är nog de flesta chockade (no one saw it comming). Alla tycks följa alla möjliga trådar. Särskilt den andra jocke som vissa misstänker, men kan garantera er till 99,9% att den jocke är oskyldig. Som sagt, han kommenterar de flesta bilderna skämtsamt och den bilden var över ett år gammal. Kan säga att "stronk" i andra hand hade mycket fokus på sex under högstadiet. Försöka få sig ett ligg som de flesta andra då alla andra i de åren är... men trodde aldrig att han skulle gå så här långt.

Also "I knew it"... Man hade sina mindre misstankar om att han var lite sådär... störd.. när han skrattade. som sagt eftersom att jag visste om att han var mycket för teater så trodde jag allt bara var på skoj, men det var lite creepy.

http://postimg.org/image/ivfdewk2l/

Där har ni bilden från balen. Jag frågade inte mina vänner angående detta så stryker mitt och de andras ansikten. Kan kolla igenom om jag har lite fler senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Vilket program läste han på gymnasiet?
Hur pass bra presterade han?
Hur ser hans hemförhållanden ut?
Har han haft någon flickvän under skoltiden/uppväxten?
Levde han i nuet eller var han en nostalgiker som blev kvar i det förflutna?
Stämde kroppsspråket överens med hur personen agerade (vad han sa)?

Om jag inte minns fel så gick han lärling på Mönsteråsgymnasiet.

Han presterade väl ok... som alla andra lärlingar.

Jag tog för givet att han aldrig skulle få en flickvän. MEN!!! han hade något för en tjej som han var bästa vän med under högstadietiden. Hon var kort (väldigt kort), antagligen någon mindre störning då hon skrattade åt allt (folk störde sig som fan på det), kort hår och idag ser hon ut som en kille - Bokstavligen. Stronk ville bli ihop med henne men hon ville inte.
Jag stötte på henne på bussen för några månader sen när jag skulle till universitetet. (Detta är då innan allt har hänt) och jag frågade henne hur det var med Stronk. Hon berättade för mig att de inte längre var vänner då han hade förändrats helt. Han var aggressiv och betedde sig lite mysko, nästan som om han skulle bestämma över henne fick jag höra. Det lät inte alls som gamle stranke jag gick i skolan med då.

Pfff... bra fråga. Han levde väl i nuet men han gillade klassiker. Lite nostalgi antar jag väl? Kan inte riktigt besvara det då jag inte lever i hans skalle.

Ja, det skulle jag faktiskt säga att det gjode. Kroppsspråket var bra. Mycket bra... han hade säkert kunnat blivit skådis med detta trodde jag då han kunde spela störd och även annat bra väldigt bra.
Citera
2014-04-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossler
Jag har några frågor ang GM. Folk har skrivit att han och hans familj klädde sig konstigt och även luktade är det så du minns det? varför blev han mobbad? och hur uppförde sig GM när han var med tjejer?

Jag vet inget om hans familj om jag ska vara ärlig. Jag såg hans bror lite då och då men tyckte inte han var något märkvärdigt. Stronk på andra hand "klädde ut" sig ganska ofta, det var färgade linser för det mesta (rödfärgade). När det var temadagar så klädde han ut sig frivilligt. Samt så hade han mussepigg tröjor och don. Jag anser att han luktade... illa. Då han hade ett X antal hundar och jag är kattmänniska. Och hundar ger ifrån sig en kraftig doft...

Ja, varför han blev mobbad... Antagligen för sitt utseende? Han var ju med i trafikolyckan där någon/några familjemedlemmar gick bort (vet inte hur många det var som gick bort och frågade aldrig. Har bara vetat om att det finns en bilolycka.) Han fick brännskador i ansikte och även på andra ställen som arm, tror även det var lite på ryggen med (minns inte exakt då jag inte lägger manliga kroppar på minnet). Så ren gissning så blev han mobbad av sitt utseende helt enkelt - och sin hobby med teater och samt hur han uppförde sig.

Han hade inga problem att prata med tjejer alls då hans bästa vän var en tjej.
Citera
2014-04-10, 17:27
Bannlyst
Pedofili smittar inte. Men en del idioter verkar tro det. Jag talar inte om någon på Flashback, men jag har sett sidor där "kompisjocke" gång på gång anklagas för att vara pedofil.
Jag undrar om han är den första som skrivit något på facebook som i efterhand verkar suspekt. Jag kan lugnt säga att jag inte skulle vilja att alla mina konversationer skulle publiceras om någon av mina kompisar begick ett ursjukt brott. Likaså att dagiset och chefen hängs ut för att de "tillåtit" peddojocke att begå sina gärningar. Chefen är en mycket uppskattad person i Ruda, drivande i både revyn och övrigt föreningsliv. Utan henne hade förmodligen Ruda varit utan förskola idag, eftersom Högsby kommun inte var ett skit intresserade att behålla det på orten.
Min kvalificerade gissning: Peddojocke är en mycket sjuk människa som förmodligen inte kommer ut i samhället mer. Kompisjocke och dagischefen har inte mer skuld än samhället i övrigt. Han har gått under samhällets radar i 21 år, så jag tycker det är magstarkt att just dessa två skulle insett att han hade en förkärlek för sex med förskolebarn.
Citera
2014-04-10, 17:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quantic
http://i.imgur.com/pcQFe68.png

Bild från Kalmarposten, tidningen ska vara utgiven för cirkus tre dagar sedan enligt källa. Felstavat efternamn men ansiktet är detsamma. Lusläst de artiklar som Barometern (lokaltidning) skrivit om det hela, men inget givande.
Kalmarposten kommer på onsdagar, så det är i tidningen från igår.
Citera
2014-04-10, 17:42
Medlem
Vad är det för olycka GM var med i, när skedde den? Var det då hans bror (?) dog? Någon som vet får gärna redogöra.
Citera
2014-04-10, 17:43
Medlem
Maeglins avatar
Trypan;

Stort tack för info. Jag har inget mer att säga om gärningsmannens fb-kompisar mer än detta;
Har man umgåtts öed den här individen under den senaste tiden bör man rimligen försöka dra sig minnes om han har varit i närheten av barn. Kan tyvärr vara så att detta inte är de första tillfällena som han gett sig på ungar.

Hela storyn blev med ens jävligt tragisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in