Citat:
Ursprungligen postat av
Lejf
En "lattemorsa" vill amma sitt barn på grand hotel och beklagar sig då en kypare tycker att det är oanständigt med bara bröst i restaurangen.
http://www.expressen.se/nyheter/ammade--tacktes-over-med-servett/
"Bara jag avgör om jag och mitt barn behöver täckas över i offentliga miljöer - samma gäller förstås alla ammande kvinnor, vi bestämmer fortfarande själva över våra kroppar"
Lilla gumman. Nu påverkar detta ekivoka beteende inte bara dig. Tror du att gäster som betalar dyra pengar för en trevlig upplevelse vill se dina bröst?
"För Anna och hennes familj var besöket redan förstört. Det var först när jag kom hem som jag kände att det inte riktigt är okej. Man ska inte behöva känna att man måste gömma sig när man är en betalande gäst som alla andra."

Anna Lavfors. Hysterika, med egen blogg om barnvagnar (som hon verkar
helt ha snöat in på): "
Allt om barnvagnar". Kund- och rekryteringsansvarig på "Charlies Bästa Änglar", som tillhandahåller barnvaktstjänster. LinkedIn-länk: "
Anna Lavfors". Uppenbarligen lättkränkt.
Jag har själv haft småbarn, för många år sedan. Det var oftast (

) min fru som ammade.. Men vi skulle aldrig ha sprungit till slaskpressen och beklagat oss ifall någon klagade. Nu är/var vi inte lagda åt exhibitionism, så vi ordnade oftast matningen lite diskret. Vi bytte inte blöjor på barnen mitt i restaurangen heller. Men redan då (början -90) märkte man trenden - att man i stort skulle få uppföra sig som helst med hänvisning till sina små baaaaaaaaaarn!!! Vi stod ut i c:a 5 år på Södermalm, innan vi ledsnade och flyttade till ett ställe med normal befolkning. Anna bor inte på Söder, utan "söder om söder" = Bagarmossen. Men hon siktar nog, gissar jag, på en lägenhet i SoFo-området...