2014-04-09, 17:11
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Men om polisen gick så hårt på spåret att du var skyldig för mord just pga anonyma tips, är det inte högst intressant att då få höra dessa oavsett om det just är anonyma tips? Kanske bara jag som tänker så. Undersökte polisen dina föräldrars bil?

Dom kanske inte har fler inspelade utan körde en fuling med oss och konstigt nog undersöktes aldrig mina föräldrars bil även att jag bad dom.
Citera
2014-04-09, 17:32
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Dom kanske inte har fler inspelade utan körde en fuling med oss och konstigt nog undersöktes aldrig mina föräldrars bil även att jag bad dom.

Så kan det vara, men ändå konstigt att din advokat inte bad om att få höra dessa ändå.
Även det är ju konstigt, med tanke på att du hade tillgång till den (du fick låna den vid behov skrev du själv) och att du var huvudmisstänkt och en bil synts på platsen för fynden.
Citera
2014-04-09, 17:47
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Så kan det vara, men ändå konstigt att din advokat inte bad om att få höra dessa ändå.
Även det är ju konstigt, med tanke på att du hade tillgång till den (du fick låna den vid behov skrev du själv) och att du var huvudmisstänkt och en bil synts på platsen för fynden.

Jag kan bara hålla med dig sen får jag tillägga att jag hade en annan advokat när jag var anhållen Silbersky sparkade honom då vi hittat honom på gula sidorna.
Jag hade kontakt med advokat redan innan dom nöp mig men denne herre var mer inläst på skilsmässor och kunde således inte föra talan för mig då han sa att det är det största fall jag haft och mycket spännande sa han, det är en flygplanskrasch också sa jag.
Citera
2014-04-09, 17:51
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Jag kan bara hålla med dig sen får jag tillägga att jag hade en annan advokat när jag var anhållen Silbersky sparkade honom då vi hittat honom på gula sidorna.
Jag hade kontakt med advokat redan innan dom nöp mig men denne herre var mer inläst på skilsmässor och kunde således inte föra talan för mig då han sa att det är det största fall jag haft och mycket spännande sa han, det är en flygplanskrasch också sa jag.

Kanske inte bästa stället att hitta sig en advokat när man är anklagad för mord. Men att inte Silbersky bad om samtalen då, blir inte klok på det! Samtalen kanske spelade ut varandra och visa på att du var oskyld mycket tidigare än när du blev friad och avskriven.
Blev dina föräldrar hörda när du blev intagen?
Citera
2014-04-09, 17:58
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Kanske inte bästa stället att hitta sig en advokat när man är anklagad för mord. Men att inte Silbersky bad om samtalen då, blir inte klok på det! Samtalen kanske spelade ut varandra och visa på att du var oskyld mycket tidigare än när du blev friad och avskriven.
Blev dina föräldrar hörda när du blev intagen?

No shit Silbersky ringde mig en vecka efter jag hade släppts och undrade om han fick ta mitt fall och på inrådan av mina föräldrar så bytte vi advokat.Alla beslag kom dagarna efter när Silbersky krävt att jag skulle få tillbaka lådorna.Mina föräldrar hade tät kontakt med D#g Andersson på riksmordkommission och det var han som sa till mig att mina föräldrar vill jag erkänner.
För det kan jag aldrig förlåta honom annars var han ok men som sagt han spelade den snälla.
Citera
2014-04-09, 18:05
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
No shit Silbersky ringde mig en vecka efter jag hade släppts och undrade om han fick ta mitt fall och på inrådan av mina föräldrar så bytte vi advokat.Alla beslag kom dagarna efter när Silbersky krävt att jag skulle få tillbaka lådorna.Mina föräldrar hade tät kontakt med D#g Andersson på riksmordkommission och det var han som sa till mig att mina föräldrar vill jag erkänner.
För det kan jag aldrig förlåta honom annars var han ok men som sagt han spelade den snälla.

Tjänstefel av Silbersky som redan då var duktig, att inte begära att få höra samtalen, vet att jag tjatar, men blir inte klok på att flera anonyma samtal ringdes in, men ni fick bara höra ett.
Sa D*g att dina föräldrar ville att du skulle erkänna mordet på Helena? Han måste sagt något mer ingående varför dina föräldrar ville detta? Att du erkänt för dom eller liknande?
Att inte undersöka dina föräldrars bil när man misstänker dig för mord och du hade tillgång till bilen, det visar ju på hur illa skött denna utredning är.
Citera
2014-04-09, 18:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Vad bestod beslagen i?
Citera
2014-04-09, 18:14
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Tjänstefel av Silbersky som redan då var duktig, att inte begära att få höra samtalen, vet att jag tjatar, men blir inte klok på att flera anonyma samtal ringdes in, men ni fick bara höra ett.
Sa D*g att dina föräldrar ville att du skulle erkänna mordet på Helena? Han måste sagt något mer ingående varför dina föräldrar ville detta? Att du erkänt för dom eller liknande?
Att inte undersöka dina föräldrars bil när man misstänker dig för mord och du hade tillgång till bilen, det visar ju på hur illa skött denna utredning är.

Håller med dig men Silbersky körde sitt race och han fick valuta för sina insatser.Det hände grejor med honom han tryckte på åklagaren att avskriva mig ,då ville dom ha fler förhör fast under hypnos.
Han sa exakt till mig PR jag har talat med dina föräldrar och dom tycker det är ok att du erkänner för deras skull.Givetvis hade dom aldrig sagt så till Dag och det var flera gånger dom körde fulingar.
Jag bad dom undersöka bilen men nej hände aldrig.
Citera
2014-04-09, 18:16
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vad bestod beslagen i?

väntad fråga

Beslagen bestod av 47 VHS band och 38 dagstidningar
Citera
2014-04-09, 18:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
väntad fråga

Beslagen bestod av 47 VHS band och 38 dagstidningar

Jasså? Vad väntade de sig finna i dessa (som skulle ha med Helena att göra)?
Citera
2014-04-09, 18:30
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Håller med dig men Silbersky körde sitt race och han fick valuta för sina insatser.Det hände grejor med honom han tryckte på åklagaren att avskriva mig ,då ville dom ha fler förhör fast under hypnos.
Han sa exakt till mig PR jag har talat med dina föräldrar och dom tycker det är ok att du erkänner för deras skull.Givetvis hade dom aldrig sagt så till Dag och det var flera gånger dom körde fulingar.
Jag bad dom undersöka bilen men nej hände aldrig.

Vad fick du för frågor under hypnosen? Vad var det Silbersky presenterade som fick dig avskriven?
Men dina föräldrar stod hela tiden på din sida? Jag kan förstår att man försöker komma åt dig genom att säga att familjen vill att du erkänner, samtidigt som jag förstår att du hatar honom för detta.
När du påvisar att dom ska titta igenom bilen och dom inte gör det, det är ju tjänstefel så det sjunger om det, även om dom inte tror det var den bilen som användes.
Citera
2014-04-09, 18:30
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jasså? Vad väntade de sig finna i dessa (som skulle ha med Helena att göra)?

Ja du man kan ju ana vad dom trodde de skulle finna på banden men dom fick betalt för att kolla på
Columbo,Macahan,Night rider, diverse actionfilmer och annan gammal skit jag spelat in.
Dagstidningarna var intressanta dom avbröt ett förhör för att ta mig till ett konferensrum och där lagt upp tidningarna var för sig.Jag sparade på vissa tidningar av en orsak som artikel om Billy idol eller Whitesnake kändisintervjuer mycket film och musik och jag kunde visa varje tidning varför jag sparat dom.
MEN i varje tidning stod det om ett mord och därför såg dom ett motiv i att jag var besatt av mord en tidning hade även ett inslag om kriminalteknik på brottsplatser.
Detta var overkligt men fan sa jag kommer inte ihåg när det inte stod om något mord i dagstidningar.
Men dom körde hårt på det att jag var en kall mördare som noterade allt som handlade om mord.
Senast redigerad av RichardKimble 2014-04-09 kl. 18:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in