2014-01-22, 15:09
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Visst, DU kanske kör på replikor enbart för att du tycker att vissa modeller är snygga. Men nog måste du väl hålla med om att det är självklart att majoriteten som köper/bär replikor gör det för att få folk att tro att de har köpt en dyr klocka? Eller påstår du också att alla som köper fejkade LV-väskor gör det ENBART för att de gillar designen?

Nej, jag har svårt att tro att alla som köper LV-väskor gör det på för att de gillar designen (även om jag inte tror att alla gör det för att imponera). Har jag påstått något sådant? Jag är av den meningen att det finns ett stort antal människor som faktiskt tycker om klockor och av den anledningen köper replikor. Givetvis finns det många människor som gör det för att imponera också, men det är ett dumt och generaliserande antagande att påstå att majoriteten som gör det har motivet att imponera på polarna och verka rika. Det är ett påstående man inte kan styrka med annat än åsikter så länge ingen studerat något i ämnet på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Marknaden för kopior överhuvudtaget hade aldrig varit så stor som den faktiskt är om det inte hade varit för folk som "använder dem för att verka rika och imponera på andra".

...eller av andra skäl. Du kommer till en väldigt ogenomtänkt slutsats. Hur kan du se ett samband mellan en marknad och köparnas motiv till att de köper det de köper? Jag köper som sagt inte en replika med förhoppningar om att imponera på andra människor. Så rent tekniskt kan det lika gärna vara sådana som mig som driver den seriösa replikamarknaden, som de människor du syftar till. Det finns många forum som har dessa replikor som tema, och där är det genuina intresset för klockor stort. Många användare där är storkonsumenter av dessa replikor.
Citera
2014-01-29, 11:37
Medlem
YO-M8s avatar
Finns inga replikor med bra kvalité... Satsa på en riktig istället. Du får fina klockor för under 5000:-. Certina, Seiko och Tissot för att nämna några.
Citera
2014-02-02, 00:02
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Tyckte jag såg någonstans i klockforumet att någon nämnde ttw888.com och att ha/hon hade beställt därifrån. Är det någon som kan bekräfta att det är bra och smidigt att köpa därifrån?
Hur länge tog det från att du beställde tills du hade den?
Citera
2014-02-02, 17:23
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbaum91
Tyckte jag såg någonstans i klockforumet att någon nämnde ttw888.com och att ha/hon hade beställt därifrån. Är det någon som kan bekräfta att det är bra och smidigt att köpa därifrån?

Ja, det är en seriös sida. Det är också en "trusted dealer" på RWG-forum. Hur lång tid det tar beror på om de har den i lager eller ej, men räkna med ett par veckor. Ibland tar det en vecka, ibland en månad.

http://www.rwg.bz/board/index.php?showforum=301 Här har du deras egna feedback-sida om du vill bilda dig en egen uppfattning
Citera
2014-02-24, 17:34
Medlem
Det är väldigt svårt med replika klockor, värre än den riktiga. Jag har en stor intresse för klockor (från de mest komplicerad matematiskt och fysiskt till rent skitsnack) Så intresserad att övervägt tjänstledighet i två år för att genomgå urmakare kursen och jag provar gärna flera klockor per veckan. Allt spelar roll, form, färg, tyngd, passform, storlek, finish,.... Priset är det minst relevanta och faktiskt det minsta bekymret. Det handlar om känslan. Men eftersom det är en hobby har jag förklarat en max gräns för det. Därför replika klockor är roliga val. Men där börjar problemet. Jag kan inte avgöra känslan innan jag har klockan på mig och finishen är a och o. Hur skall jag avgöra känslan på en replika, trots att jag har provat den riktiga. Jag ser att vissa är oroad över "försök att fejka status". Men jag undrar om det är fel att ha intresse för något och försöka göra så gott av det som går, och experimentera. Om jag köper replika kan jag tänka mig att betala en slant extra och på klockan står mitt namn än Patek Philippe eller Chopard,..., eller de ändrar på detaljer som jag vill ha dem.
Har någon sett en bra seamaster aqua terra replika?
Senast redigerad av Hannnnah 2014-02-24 kl. 17:37.
Citera
2014-02-24, 18:08
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannnnah
Det är väldigt svårt med replika klockor, värre än den riktiga. Jag har en stor intresse för klockor (från de mest komplicerad matematiskt och fysiskt till rent skitsnack) Så intresserad att övervägt tjänstledighet i två år för att genomgå urmakare kursen och jag provar gärna flera klockor per veckan. Allt spelar roll, form, färg, tyngd, passform, storlek, finish,.... Priset är det minst relevanta och faktiskt det minsta bekymret. Det handlar om känslan. Men eftersom det är en hobby har jag förklarat en max gräns för det. Därför replika klockor är roliga val. Men där börjar problemet. Jag kan inte avgöra känslan innan jag har klockan på mig och finishen är a och o. Hur skall jag avgöra känslan på en replika, trots att jag har provat den riktiga. Jag ser att vissa är oroad över "försök att fejka status". Men jag undrar om det är fel att ha intresse för något och försöka göra så gott av det som går, och experimentera. Om jag köper replika kan jag tänka mig att betala en slant extra och på klockan står mitt namn än Patek Philippe eller Chopard,..., eller de ändrar på detaljer som jag vill ha dem.
Har någon sett en bra seamaster aqua terra replika?

Sea-gull har ju gjort en homage till aqua terran, om du vill slippa ha "omega" skrivet på den

http://forums.watchuseek.com/attachments/f72/1227716d1379696352-sea-master-sea-gull-not-omega-cimg3691s.jpg

Annars kan jag rekommendera att du kikar i någon av säljarna i denna lista: http://www.rwg.bz/board/index.php?showtopic=60

Perfect clones ska, vad jag vet, ha bra aqua terras.
Citera
2014-02-25, 22:59
Medlem
Tack! Det var snällt av dig
Var kan jag köpa en sån seagul? Den skall slaktas!
Kan du någon klocka med teak deck, 42-41mm case, mörkblå, mörkgrön, brun, grafitgrå dial, metallänk steel eller steel-rose gold, upphöjda index, självlysande. Urverket kan vara vad som helst och länken blandat borstat och blank? Helst safirglas och vattentätt? Svepande minutvisare. Förstås med visa kompromis.
Just nu är jag ute efter något i stilen som Omgan, Roamer saturn, D&G DG7. Roamer är lite på under kanten. Något under 10k!
Senast redigerad av Hannnnah 2014-02-25 kl. 23:01.
Citera
2014-04-06, 23:50
Medlem
phunk808s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wunderbaum91

Kör på... klart seriösa, tar typ 2-3 veckor med från köp till att du har den...
Citera
2014-04-06, 23:54
Medlem
phunk808s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes

Jag själv? Min nuvarande favorit är min Omega PO GMT som de släppt i samarbete med Goodplanet foundation. Ja, den är äkta. Vad har du själv?

Har en Replika på just den med Swiss eta urverk. Älskar klockan!

Är åxå en klockentusiast. Köper klockorna för min skull, ingen annans.
Dock förstår jag att många som köper just Rolex kopior vill flasha...

Många av märkena jag har vet folk inte ens vad det är... så det är för min skull
inte nån annans åsikt jag bär klockan...
Citera
2014-04-09, 14:55
Medlem
Hur är det med tull och sånt om man beställer från den sidan, riskerar man inte mkt och åka fast i tullen?
Citera
2014-04-09, 16:47
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg2
Hur är det med tull och sånt om man beställer från den sidan, riskerar man inte mkt och åka fast i tullen?

Risken är rätt liten men klart det kan hända. Skulle de beslagta den vill de flesta säljarna se ett dokument från tullen varpå de skickar en ny klocka till dig. Detta brukar stå i deras FAQ på hemsidan, så kolla där.
Citera
2014-04-09, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Risken är rätt liten men klart det kan hända. Skulle de beslagta den vill de flesta säljarna se ett dokument från tullen varpå de skickar en ny klocka till dig. Detta brukar stå i deras FAQ på hemsidan, så kolla där.

Okej, hur funkar de för köparen, dvs mig i detta fall, om nu tullen skulle ta den, måste jag betala någon böter eller hur funkar det? Med tanke på att de är en replica dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in