Resultat: .
0%
röster
2014-04-09, 16:13
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Tolkien
Spelar väl ingen större roll hur formen/skadeläget är på Gomez och Klose, de åker väl med ändå på ren enivshet. Ifall båda är skadade tas de med och får sitta på läktaren, medan Müller/Reus/Özil lirar någon slags pajasversion på falsk nia.

Idioti.

Ja, man undrar, men kanske Löw tar det smärtsamma beslutet att peta båda två? Känns ju inte längre som det anfallspar som skall vinna ett VM?
Citera
2014-04-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Tycker egentligen inte man behöver göra många fler värvningar nu. Många bra spelare står på skadelistan: Bender, Gündogan, Kuba, Subotic, Schmelzer. När de tillfrisknar kommer man ha en riktigt bra trupp med dubbla spelare på varje position. Om man värvar in för mycket kommer det ske på bekostnad av utvecklingen av de talanger man redan har som Jojic, Durm, Aubameyang och inte minst Grosskreutz och det kan skada kontinuiteten i laget som jag håller för mycket värdefull. Nyckeln till Dortmunds stora framgångar de senaste åren har varit just kontinuitet, tålamod och återhållsam värvningspolitik. Denna svåra säsong kommer nog visa sig riktigt värdefull då flera av dessa oprövade kort fick väldigt mycket speltid och de kan därför bli riktigt bra spelare de kommande säsongerna.

Dock behövs det en bred trupp för att hantera skador och tre turneringar samtidigt. Kom också ihåg att Kagawa och Gündogan var magiskt bra tillsammans våren 2012. "Drömmen" skulle ju vara att man har två separata startelvor så att man kan köra med den höga pressen i stort sett varje match.
Citera
2014-04-09, 16:22
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Dock behövs det en bred trupp för att hantera skador och tre turneringar samtidigt. Kom också ihåg att Kagawa och Gündogan var magiskt bra tillsammans våren 2012. "Drömmen" skulle ju vara att man har två separata startelvor så att man kan köra med den höga pressen i stort sett varje match.

Ja du har rätt. Vad jag menar är att truppen kommer vara bredare nästa säsong då så många nya spelare klivit fram pga skadorna. Durm kommer utmana Schmelzer, det kommer bli hård konkurrens på mitten med Bender, Jojic, Miki, Sahin, Gündogan bara för att nämna några.Var spelar KG, kommer Kuba ta en plats etc. Klopp kommer ha betydligt bättre utsikter till att spela enligt "rotationsprincipen" än denna säsongen. Men visst, Kagawa hade varit en rolig återkomst!
Senast redigerad av afra 2014-04-09 kl. 16:29.
Citera
2014-04-09, 16:23
Medlem
Mickesoklarts avatar
Hej Allihopa,

jag behöver lite hjälp av er hsv-entusiaster.
Det är så att jag och 3 vänner funderar på att bila ner till Hamburg och kolla på HSV-Bayern den 3e Maj. Någon som vet hur det ser ut med biljettförsäljningen? Jag har hittat att man köper via deras hemsida, och biljettsläpp är 23e april. Dock så har jag inte hittat någonting om hur det ser ut för biljettköp på en stormatch för icke medlemmar. Är vi körda eller finns det en chans att vi får tag i biljetter? Sektion och sånt spelar ingen roll. Vi är alla fotbollsentusiaster som åker för stämningens skull, och har inget egentligt intresse i något av lagen, även om jag hoppas HSV klarar sig kvar för fansens skull.

Tacksam för svar.
Citera
2014-04-09, 16:54
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickesoklart
Hej Allihopa,

jag behöver lite hjälp av er hsv-entusiaster.
Det är så att jag och 3 vänner funderar på att bila ner till Hamburg och kolla på HSV-Bayern den 3e Maj. Någon som vet hur det ser ut med biljettförsäljningen? Jag har hittat att man köper via deras hemsida, och biljettsläpp är 23e april. Dock så har jag inte hittat någonting om hur det ser ut för biljettköp på en stormatch för icke medlemmar. Är vi körda eller finns det en chans att vi får tag i biljetter? Sektion och sånt spelar ingen roll. Vi är alla fotbollsentusiaster som åker för stämningens skull, och har inget egentligt intresse i något av lagen, även om jag hoppas HSV klarar sig kvar för fansens skull.

Tacksam för svar.
Det är antagligen omöjligt att få tag på någon vanlig biljett direkt från HSV om man inte är medlem. Bayerns matcher är alltid utsålda, hemma som borta.

Testa viagogo, som förmedlar andrahandsbiljetter. De kan dock kosta en del.
Citera
2014-04-09, 16:55
Medlem
afras avatar
Neuer

Försvar: Lahm, Boateng, Dante, Alaba

Mittfält: Kroos, Robben, Müller, Götze, Ribery

Topp: Mandzukic

Det blir ett hyggligt mittfält ikväll trots alla skador och avstängningar

Och Rooney är klar för spel.
Senast redigerad av afra 2014-04-09 kl. 16:58.
Citera
2014-04-09, 17:02
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Att ha två startelvor är nog lite väl mycket, dessutom kostar det. Är bara Bayern som har råd med sådant i Tyskland.

Däremot är det en lärdom efter denna säsong att truppen måste vara större, skador och avsträngningar förekommer i fotboll. Ska BVB kunna konkurrera krävs det en bredare trupp, 3-4 spelare på minst nivå Sokratis, förutom Ramos, till enligt mig.

Förresten. Dortmund verkar frångå sin transferpolicy de senaste åren, man värvar en spelare som det går att stava till, Adrian Ramos!
Citera
2014-04-09, 17:12
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Neuer

Försvar: Lahm, Boateng, Dante, Alaba

Mittfält: Kroos, Robben, Müller, Götze, Ribery

Topp: Mandzukic

Det blir ett hyggligt mittfält ikväll trots alla skador och avstängningar

Och Rooney är klar för spel.

Laguppställningen släpps inte förrän en timme innan avspark, så det du visar är bara en gissning. Jag tror på både Götze och Mandzukic från start, Lahm på mitten, Kroos istället för Schweinsteiger och Rafinha på högerbacken. United lär inte vara mer offensiva på bortaplan än de var på Old Trafford.
Citera
2014-04-09, 17:18
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Laguppställningen släpps inte förrän en timme innan avspark, så det du visar är bara en gissning. Jag tror på både Götze och Mandzukic från start, Lahm på mitten, Kroos istället för Schweinsteiger och Rafinha på högerbacken. United lär inte vara mer offensiva på bortaplan än de var på Old Trafford.

ARD:s, brukar ofta stämma, men visst, jag hade väntat mig Lahm på sexan och Rafinha. Vi får se...
Citera
2014-04-09, 19:10
Medlem
Pixelknights avatar
Hittade en intressant och okänd youtubekanal med videor från bayerns träningar och liknande https://www.youtube.com/channel/UCuXAiRHQuIaz01bH3c6dbsA

Vem kan det vara som filmar?
Och finns dessa klipp på andra kanaler eller nyhetssidor?

Ett riktigt guldkorn i alla fall!
Senast redigerad av Pixelknight 2014-04-09 kl. 19:38.
Citera
2014-04-09, 22:35
Medlem
csts avatar
Ytterligare en CL-kväll till enda. Nu gick Bayern förvisso vidare men det känns verkligen som om de befinner sig i en formsvacka samtidigt som laget är kraftigt försvagat av skadorna/avtängningarna. De senaste veckornas resultat har varit under all kritik och laget är på tok för ineffektivt i CL. Man måste kunna omvandla bollinnehavet till fler farliga lägen eller spela rakare och mer skoningslöst á la Heynckes. Tror man får svårt att gå hela vägen om spelet inte blir avsevärt mycket bättre inför nästa omgång i CL.
Citera
2014-04-09, 22:41
Medlem
marc0p0l0s avatar
Utan att vilja gå händelserna i allt för mycket i förväg är det imponerande vilken nivå Bayern kontinuerligt spelar på. "På väg" mot en fjärde final i Champions League på fem år. Och det med tre olika tränare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in