2014-04-08, 15:58
Medlem
Prometeuss avatar
Det kanske har blivit påpekat tidigare, men utesluter man sex mellan män och mellan kvinnor så är ju varje ligg en poäng för vardera lagen.

Att kvinnor skulle ha haft fler sexpartner är alltså statistiskt orimligt. Däremot har nog medianmannen legat mer färre än mediankvinnan. Sluta gnäll och gör dig själv värd att liggas med.
Citera
2014-04-08, 16:22
Medlem
BenQuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
http://forberedd.se/wp-content/uploads/2011/12/kalltansikte.jpg

Kvinnor ser visst mäns kroppar som sexuella, vi väljer dock göra detta vid rätta tidpunkter och ser inte heller mäns kroppar somenbart sexuella leksaker för just kvinnor. Vi respekterar att män även behöver använda sina kroppar till andra saker i livet som inte har med oss kvinnor och våra underliv att göra. Som typ: bada, gå och lurva på stan, sova etc.

Var nog Elaine från Seinfeld som sa det ganska tydligt: Mäns kroppar är ett verktyg som ska utnyttjas(för andra saker än sexuella) som ett sådant, och kvinnors kroppar är vackra konstverk som uppskattas och åtrås. Speglar väl den biologiska nödvändigheten och skillnaden mellan män och kvinnor.
Citera
2014-04-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenQul
Var nog Elaine från Seinfeld som sa det ganska tydligt: Mäns kroppar är ett verktyg som ska utnyttjas(för andra saker än sexuella) som ett sådant, och kvinnors kroppar är vackra konstverk som uppskattas och åtrås. Speglar väl den biologiska nödvändigheten och skillnaden mellan män och kvinnor.

nej speglar bara kulturella idéer och ingen biologisk nödvändighet eller skillnad mellan män och kvinnor alls.

Mäns kroppar är självklart uppskattade och åtrådda av oss kvinnor i pricis lika hög grad som tvärtom.
Och kvinnors kroppar har en praktisk funktion i en rad viktiga ändamål precis som mäns kroppar. Bättre på att pilla med småpilliga prytlar typ byta elbrytare och inte tappa bort 2 mm skruvarna, åla sig in under sommarstuge grunden för att få fatt i katten (min uppgift eftersom min käre partner fastnar halvägs och får panik) du hajjar... bara för att nämna några...

Den kulturella idén vi har haft med oss sen way back är att kvinnor är mäns egendom. Och att därför vissa män inte klarar fatta att de faktiskt inte har någon som helst rätt anse att en kvinna på stan som visar magen är "tillgänglig för sex" just för honom. ( babianen är ju ett rätt tydligt exempel på den synen. för honom är alla kvinnor vandrande sexleksaker utan annan funktion.)
Citera
2014-04-08, 16:44
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenQul

Du menar att vi kvinnor skall utnyttja mannen på alla tänkbara sätt utom vid sexet? Och männen skall endast som tack för detta utnyttjande beundra och åtrå oss, till en viss gräns då? Inte nuckorna, fula, feta, slynor med mera.
Då förstår jag vad du menar och då tänker jag verkligen börja utnyttja mannens biologiska egenskap vid varje tillfälle jag har under livet. Min man skall i fortsättningen få bära mig i en bärstol vart jag än skall ta mig , kan kanske visa pullan för honom om han går riktigt fort. För du menar naturligtvis att vi kvinnor väljer om vi vill bli åtrådda och vackra konstverk. Men nu är det ju så här att mannen har krav på konstverket också och helst till en viss ålder också med mera. När slutar mannen sitt arbete som ett verktyg då? Vad blir vi då vi blir nittio år både man och kvinna? Blir vi biologiskt befriade då?
Senast redigerad av goran744 2014-04-08 kl. 16:53.
Citera
2014-04-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag gör skillnad på MÄN och män som saknar ballar och kallar kvinnor för slyna, hora, luder, fitta med mera och som sedan sitter och gråter och slåss för att behålla den betalade horan. Vart fan är deras ansvar i detta Bordelleri???????. Varför skäller du på mig då jag har samma åsikt som dig? För varje så kallade betalda hora går det många, många män och för alla obetalda horor som vissa män också kallar oss kvinnor går det också många män. Mannen utnyttjar sin kuk och får betala för det, eller betalar inte och tror då sig ha rätten att nedvärdera den han själv erövrat, är det synd om honom för det? Horan då? Hur kan en man vara så kollosalt fixerad vid ett sprut så han kan betala 5000 kronor det är för mig helt absurt.Att både se och höra män skrika om att de vill ha bordeller och horor och samtidigt föraktar en kvinna som bejakar sin sexualitet betyder att vissa män är definitivt inte män. De är en vandrande kuk med en man på. Jag vidhåller med säkerhet att den man som högt säger sliddjur, slyna, fitta med mera har någon gång skrikit. Håll käften din jävla fitta till sin mamma! Mannen är född ur en sådan ändå kan vissa män förmå sig att säga. Jävla fitta. jag tycker inte de männen är MÄN. Ingen man som säger dessa ord kommer i min närhet. NO WAY! Jag föraktar föraktaren.

Min bild av standard-torsken, är en man som jag tycker synd om. Visst borde han rycka upp sig, men det är ingen farlig människa för samhället. Min standardbild av en hora är en iskall egoist, med en bedrövlig karaktär. Självklart kan det här inte stämma för alla inblandade, och helt oavsett vad jag har för bild av grupperna, har jag ingen som helst rätt att diktera över deras liv. Jag gillar inte religion heller, men även där har jag ingen rätt att förbjuda religion.

I fall du vill ha kvar den här skamliga översittar-lagen som finns i Sverige. Hur kan du då påstå att vi tycker lika?
Citera
2014-04-08, 19:38
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Min bild av standard-torsken, är en man som jag tycker synd om. Visst borde han rycka upp sig, men det är ingen farlig människa för samhället. Min standardbild av en hora är en iskall egoist, med en bedrövlig karaktär. Självklart kan det här inte stämma för alla inblandade, och helt oavsett vad jag har för bild av grupperna, har jag ingen som helst rätt att diktera över deras liv. Jag gillar inte religion heller, men även där har jag ingen rätt att förbjuda religion.

I fall du vill ha kvar den här skamliga översittar-lagen som finns i Sverige. Hur kan du då påstå att vi tycker lika?

Ja du får tycka synd om torsken men det gör inte jag. Mannen tar sig dit av fri vilja och kåthet och betalar för sex. Varför är det då synd om honom? Det är ingen som tvingar honom dit, annat än hans egen sexlust.
Det är mer skamligt att smyga omkring med prostituerade anser jag.
Jag har lyssnat på vad män här inne har skrivit om deras rättigheter att ha sex och i alla tänkbara undanflykter ifrån sitt eget ansvar och sina egna behov. Allt från att kvinnor är fula och feta, inte ställer upp på sex, inte ställer upp på kinky sex med mera. Sex är väl ingen rättighet för mannen? Sedan när blev det en rättighet? Lagen skall finnas kvar. Det är inte synd om män som måste ha sex.
Citera
2014-04-08, 19:48
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Din standarbild av en hora är en iskall egoist! Varför kallar då många män oss vanliga normala kvinnor som inte är horor för just horor? Och hur kan män tillåta varandra att göra det? Vi tycker lika men olika lika. Du är en man och jag en kvinna. Jag är evinnerligt trött på mäns uttalande om horor som om de äger ordet hora och kan sätta den på vilken kvinna som helst om det passar honom just då. Män måste börja tänka sig för vad det är de egentligen säger då de kallar en kvinna för hora. Betalande hora eller gratishora! vad har män för rätt att uttrycka sig så för att sedan säga att de har stora behov och större behov av sex än oss kvinnor och rätt till det också? Vem skall knulla honom då?
Citera
2014-04-08, 19:55
Medlem
Citat:
Din standarbild av en hora är en iskall egoist! Varför kallar då många män oss vanliga normala kvinnor som inte är horor för just horor? Och hur kan män tillåta varandra att göra det? Vi tycker lika men olika lika. Du är en man och jag en kvinna. Jag är evinnerligt trött på mäns uttalande om horor som om de äger ordet hora och kan sätta den på vilken kvinna som helst om det passar honom just då. Män måste börja tänka sig för vad det är de egentligen säger då de kallar en kvinna för hora. Betalande hora eller gratishora! vad har män för rätt att uttrycka sig så för att sedan säga att de har stora behov och större behov av sex än oss kvinnor och rätt till det också? Vem skall knulla honom då?

Att kalla någon för hora har inget att göra med huruvida personen faktiskt är hora... Samma som när du kallar någon cp...
Citera
2014-04-08, 20:05
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ja du får tycka synd om torsken men det gör inte jag. Mannen tar sig dit av fri vilja och kåthet och betalar för sex. Varför är det då synd om honom? Det är ingen som tvingar honom dit, annat än hans egen sexlust.
Det är mer skamligt att smyga omkring med prostituerade anser jag.
Jag har lyssnat på vad män här inne har skrivit om deras rättigheter att ha sex och i alla tänkbara undanflykter ifrån sitt eget ansvar och sina egna behov. Allt från att kvinnor är fula och feta, inte ställer upp på sex, inte ställer upp på kinky sex med mera. Sex är väl ingen rättighet för mannen? Sedan när blev det en rättighet? Lagen skall finnas kvar. Det är inte synd om män som måste ha sex.

Kvinnan tar sig en torsk av samma fria vilja (som mannen) och pengahunger. Det finns inget som tvingar kvinnan till prostitution annat än pengahunger. Ser du inte likheten med män som har sexhunger som inte kan lösas på annat sätt, när horor ändå erbjuder sin fitta för var och en.

Jag anser att både horan och torsken "lider" av liknande problem. Om nu någon lider av denna ömsesidiga överenskommelse.
Senast redigerad av fotokillen 2014-04-08 kl. 20:12.
Citera
2014-04-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Kvinnan tar sig en torsk av samma fria vilja (som mannen) och pengahunger. Det finns inget som tvingar kvinnan till prostitution annat än pengahunger. Ser du likheten?

Jag anser att både horan och torsken "lider" av liknande problem. Om nu någon lider av denna ömsesidiga överenskommelse.

Skillnaden är att för lite sex är hälsovådligt, medan alla inhemska horer har mer än nog med pengar utan att prostituera sig.
Citera
2014-04-08, 21:08
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Att kalla någon för hora har inget att göra med huruvida personen faktiskt är hora... Samma som när du kallar någon cp...

Jag kallar aldrig en person för cp eller dum i huvudet och så vidare. OCH det är män som tyvärr tror att de äger ordet hora och har rätt att säga det till den de vill och då det passar honom, eller då hans ord tryter. Jag som kvinna har absolut inte någon som helst rätt att bli utsatt för ett sådant kränkande ord av män och samtidigt höra att män vill ha kvar hororna. Det är dubbelmoralen jag är helt emot. Det är männen själva som förstört för sig då de använt betydelsen av hora mot kvinnor alldeles i onödan. Och sedan vill vissa män att vi kvinnor skall säga, ja visst ge dem horor genom staten. Ta ansvar för varandra män!
Citera
2014-04-08, 21:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Kvinnan tar sig en torsk av samma fria vilja (som mannen) och pengahunger. Det finns inget som tvingar kvinnan till prostitution annat än pengahunger. Ser du inte likheten med män som har sexhunger som inte kan lösas på annat sätt, när horor ändå erbjuder sin fitta för var och en.

Ömsesidig? Menar du att en statligt styrd bordell är ett ömsesidigt beslut oss kvinnor och män emellan? Sexhunger har kvinnor också om du inte visste om det? Men vi betalar inte 5000 för ett skjut eller 2000 för ett slick. Mäns Sexuella frustration är verkligen inte ett stort världsproblem och absolut inget jag ger mina skattepengar till.
Visst kan det finnas pengahungriga kvinnor MEN i det stora hela så är det frågan om tvång, droger, våldtäkter, kidnappningar med mera runt om i världen. Titta mer på den mörka och vidriga baksidan av prostitution någon gång istället för att sätta den stackars mannens sexuella frustration som nummer ett. Är det så synd om en kåt man? Runka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in