2014-04-06, 23:05
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Ingen som har uppmärksammat "Jojje" som ville bli Dagens Industris kinakorre eftersom han tycker att livet som frilans är tröttsam och ekonomiskt osäker, gick ut och söp sig dyngrak dagen före intervjun och skickade istället sin polare till sagda intervju?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18665301.ab

Tvättäkta idiot.

Detta hör definitivt hemma i tråden! Han kan inte ens skylla på någon annan ("vaniljpuddingen var möglig; jag förstod inte avtalet jag skrev på; etc). Han söp bort en möjlig anställning. Punkt! Stabil kille...

Tack för att du tog upp "Jojjes" fal!!!
Citera
2014-04-06, 23:29
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Ingen som har uppmärksammat "Jojje" som ville bli Dagens Industris kinakorre eftersom han tycker att livet som frilans är tröttsam och ekonomiskt osäker, gick ut och söp sig dyngrak dagen före intervjun och skickade istället sin polare till sagda intervju?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18665301.ab

Tvättäkta idiot.

Jo, men det inser han ju själv och bjuder på det. Han krökade till och slog vad, sånt kan händ den bäste. Han gråter inte ut eller känner sig orättvist behandlad.
Citera
2014-04-07, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jo, men det inser han ju själv och bjuder på det. Han krökade till och slog vad, sånt kan händ den bäste. Han gråter inte ut eller känner sig orättvist behandlad.
Frågan är om idioten inte går ut med det här i hopp om att någon (Aftonbladet) ska se det och tycka han är en skön snubbe och ge honom ett jobb. Det var min första tanke för vem fan skulle annars skriva ett blogginlägg om hur man klantade bort sitt drömjobb genom att skicka sin kompis till intervjun?
Citera
2014-04-07, 11:01
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Frågan är om idioten inte går ut med det här i hopp om att någon (Aftonbladet) ska se det och tycka han är en skön snubbe och ge honom ett jobb. Det var min första tanke för vem fan skulle annars skriva ett blogginlägg om hur man klantade bort sitt drömjobb genom att skicka sin kompis till intervjun?

Det är väl inte omöjligt, men då är han snarare slug.
Citera
2014-04-08, 00:19
Medlem
En "lattemorsa" vill amma sitt barn på grand hotel och beklagar sig då en kypare tycker att det är oanständigt med bara bröst i restaurangen.

http://www.expressen.se/nyheter/ammade--tacktes-over-med-servett/

"Bara jag avgör om jag och mitt barn behöver täckas över i offentliga miljöer - samma gäller förstås alla ammande kvinnor, vi bestämmer fortfarande själva över våra kroppar"

Lilla gumman. Nu påverkar detta ekivoka beteende inte bara dig. Tror du att gäster som betalar dyra pengar för en trevlig upplevelse vill se dina bröst?

"För Anna och hennes familj var besöket redan förstört. Det var först när jag kom hem som jag kände att det inte riktigt är okej. Man ska inte behöva känna att man måste gömma sig när man är en betalande gäst som alla andra."

Citera
2014-04-08, 00:27
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejf
En "lattemorsa" vill amma sitt barn på grand hotel och beklagar sig då en kypare tycker att det är oanständigt med bara bröst i restaurangen.

"Bara jag avgör om jag och mitt barn behöver täckas över i offentliga miljöer - samma gäller förstås alla ammande kvinnor, vi bestämmer fortfarande själva över våra kroppar"

Lilla gumman. Nu påverkar detta ekivoka beteende inte bara dig. Tror du att gäster som betalar dyra pengar för en trevlig upplevelse vill se dina bröst?

"För Anna och hennes familj var besöket redan förstört. Det var först när jag kom hem som jag kände att det inte riktigt är okej. Man ska inte behöva känna att man måste gömma sig när man är en betalande gäst som alla andra."

Givetvis har hon studerat socionomprogrammet.
Citera
2014-04-08, 00:47
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:

Anna Lavfors. Hysterika, med egen blogg om barnvagnar (som hon verkar helt ha snöat in på): "Allt om barnvagnar". Kund- och rekryteringsansvarig på "Charlies Bästa Änglar", som tillhandahåller barnvaktstjänster. LinkedIn-länk: "Anna Lavfors". Uppenbarligen lättkränkt.

Jag har själv haft småbarn, för många år sedan. Det var oftast ( ) min fru som ammade.. Men vi skulle aldrig ha sprungit till slaskpressen och beklagat oss ifall någon klagade. Nu är/var vi inte lagda åt exhibitionism, så vi ordnade oftast matningen lite diskret. Vi bytte inte blöjor på barnen mitt i restaurangen heller. Men redan då (början -90) märkte man trenden - att man i stort skulle få uppföra sig som helst med hänvisning till sina små baaaaaaaaaarn!!! Vi stod ut i c:a 5 år på Södermalm, innan vi ledsnade och flyttade till ett ställe med normal befolkning. Anna bor inte på Söder, utan "söder om söder" = Bagarmossen. Men hon siktar nog, gissar jag, på en lägenhet i SoFo-området...
Citera
2014-04-08, 02:36
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Sist jag kollade så var det väl inte ungen man "täckte över" utan pattarna som hon hivat fram mitt i maten...
Citera
2014-04-08, 03:46
Medlem
BaalZeBubs avatar
Ang. http://www.expressen.se/nyheter/ammade--tacktes-over-med-servett/ som diskuteras ovan.

Om något "inte är ok" är ju en småsak jämfört om med något helt enkelt är 'dåligt', 'skandalöst', 'kränkande' och liknande. Och för Anna Lavfors var det inte ens 'inte ok', utan det var 'inte riktigt okej'. Och det upplevde hon inte på restaurangen, utan kom att känna först senare:

"Det var först när jag kom hem som jag kände att det inte riktigt är okej. "

Men en så svag, nästan obefintlig känsla, och en tolkning av en händelse som uppkommer och är negativ först i efterhand, så finns det väl inga som helst motiv att gå ut och vara väldigt upprörd i pressen?
Citera
2014-04-08, 07:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard

Citat:
Ursprungligen postat av Lime32

Självklart inser han det själv och "bjuder på det", men det gör honom fortfarande till en idiot. Vilken fullt normalt fungerande människa krökar bort ett "drömjobb" på det sättet och sen går ut i kvällspressen med det? Fast det är klart, nu gäller det väl att skapa "snack" om sig och sin person så han blir headhuntad av någon som vill ha en "skön lirare, liksom". Visst är det slugt som fan, men han är fortfarande en idiot i min bok.
Citera
2014-04-08, 13:47
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Ang. http://www.expressen.se/nyheter/ammade--tacktes-over-med-servett/ som diskuteras ovan.

Om något "inte är ok" är ju en småsak jämfört om med något helt enkelt är 'dåligt', 'skandalöst', 'kränkande' och liknande. Och för Anna Lavfors var det inte ens 'inte ok', utan det var 'inte riktigt okej'. Och det upplevde hon inte på restaurangen, utan kom att känna först senare:

"Det var först när jag kom hem som jag kände att det inte riktigt är okej. "

Men en så svag, nästan obefintlig känsla, och en tolkning av en händelse som uppkommer och är negativ först i efterhand, så finns det väl inga som helst motiv att gå ut och vara väldigt upprörd i pressen?

Om hon har ett sånt behov av att flasha tuttarna, varför ska vi andra lida för det? Jag gör inte så mot andra när jag ammar, varför ska de göra det mot mig?

De har dessutom andra lösningar, ta dem.. Mata ungen innan ni går ut så kanske ni slipper slänga fram tuttarna i tid & otid
Citera
2014-04-08, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Om hon har ett sånt behov av att flasha tuttarna, varför ska vi andra lida för det? Jag gör inte så mot andra när jag ammar, varför ska de göra det mot mig?

De har dessutom andra lösningar, ta dem.. Mata ungen innan ni går ut så kanske ni slipper slänga fram tuttarna i tid & otid

Vad är det för fel på en nappflaska? Eller en barnvakt om man nu inte vill att andra ska störas av barnskrik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in