2014-04-08, 11:23
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Verkligen. Vilket religion förespråkar att män skall ligga runt före äktenskapet och kvinnan vara oskuld?

Vilken religion förespråkar att du skall ha "ren" sex med din hustru och vända dig till andra för de kinky bitarna?

Bara ett axplock av vad du presterat i dina inlägg tidigare...

Nej, kvinnan tjänar inte alls på religionen i de fall du tar upp. Religionen begränsar kvinnan eftersom den då förespråkar en viss klädsel för henne istället för att ge henne friheten att välja och begränsningen utgår återigen från mannens perspektiv - inte hennes vilja eller vad hon finner bekvämt.

Jag ser rätten och möjligheten till eget val som väldigt befriande.

Abraham hade aldrig sex utanför äktenskapet? Kung Salomo hade aldrig sex utanför äktenskapet?

Kvinnor som bär religiösa kläder gör det för att de valt det, precis som män med religiösa kläder.

Däremot erbjuder religionen riktlinjer så hon vet vad hon ska välja. Kvinnor vill ha det så.
I Sverige har inte religionen en sådan ställning, därför vänder sig kvinnor istället till modebloggerskor, modetidningar och modehus för att få veta hur de ska klä sig.

Det är som att köpa en ny TV. När man går in i elektronikvaruhuset så gör det stora utbudet av TV-apparater att det blir oöverskådligt och svårt att välja. För stor valfrihet. Då kan det vara tryggt att ha läst recensioner och riktlinjer innan från folk som kan sin sak så man vet vad man ska leta efter.
Därför kan en kvinna fråga sin man efter råd och riktlinjer så hon vet hur hon ska klä sig.
Senast redigerad av Hugh.Hefner 2014-04-08 kl. 11:26.
Citera
2014-04-08, 12:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Abraham hade aldrig sex utanför äktenskapet? Kung Salomo hade aldrig sex utanför äktenskapet?
Är det detsamma som att det är det som religionen förespråkar?

Snacka om att tolka budskapet för så som det känns bekvämt för egen del..

Citat:
Kvinnor som bär religiösa kläder gör det för att de valt det, precis som män med religiösa kläder.
Gör de?
Då är det alltså helt okej för dig om dina döttrar/din fru väljer just kort kjol då.. helt oberoende av vad du tycker man kan tolka ut av den där boken...

Och .. då är ju vad som eventuellt kan tänkas stå i den av helt underordnad betydelse, kvinnors val har ju inte med den att göra egentligen

Citat:
Däremot erbjuder religionen riktlinjer så hon vet vad hon ska välja. Kvinnor vill ha det så.
I Sverige har inte religionen en sådan ställning, därför vänder sig kvinnor istället till modebloggerskor, modetidningar och modehus
för att få veta hur de ska klä sig.
Uttala dig inte om vad kvinnor vill och inte vill - för om det vet du intet.

Gällande mode så tycker jag du skall lyfta blicken och se på katolska länder som t ex Italien och Spanien ..

Citat:
Det är som att köpa en ny TV. När man går in i elektronikvaruhuset så gör det stora utbudet av TV-apparater att det blir oöverskådligt och svårt att välja. För stor valfrihet. Då kan det vara tryggt att ha läst recensioner och riktlinjer innan från folk som kan sin sak så man vet vad man ska leta efter.
Därför kan en kvinna fråga sin man efter råd och riktlinjer så hon vet hur hon ska klä sig.
Det är skillnad på KAN fråga och MÅSTE fråga .. även om du i din dubbelmoral och själviska tolkning inte kan förstå den skillnaden..

Vad alla som läst dina inlägg vet är att religion för dig enbart är ett sätt att begränsa kvinnor på - och inget du själv är beredd att leva efter för egen del.
Citera
2014-04-08, 12:17
Medlem
Citat:
Om kvinnan knullar runt är hon slyna/hora.
Att jämföra med män är efterblivet då det inte är samma sak om en man ligger runt. En man knullar, en kvinna blir knullad.

Det är okej så länge du accepterar att män ser dig som en slampa. Annars är det dubbelmoral.

En kvinna suger, en man blir avsugen.
Du är inte en person som jag skulle låta bestämma vad som är ok och inte för mig.
Citera
2014-04-08, 12:23
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Är det detsamma som att det är det som religionen förespråkar?

Snacka om att tolka budskapet för så som det känns bekvämt för egen del..

Ja det är en instruktion i hur en man ska göra/vad han inte ska göra när han är gift med flera kvinnor/har flera concubines.

Citat:
Gör de?
Då är det alltså helt okej för dig om dina döttrar/din fru väljer just kort kjol då.. helt oberoende av vad du tycker man kan tolka ut av den där boken...

Och .. då är ju vad som eventuellt kan tänkas stå i den av helt underordnad betydelse, kvinnors val har ju inte med den att göra egentligen

Ja det är alltid kvinnans val.

Det är irrelevant för att kvinnor idag bär inte kjol överhuvudtaget. Idag är normen att kvinnor ska klä sig/se ut som män.

Citat:
Uttala dig inte om vad kvinnor vill och inte vill - för om det vet du intet.

Gällande mode så tycker jag du skall lyfta blicken och se på katolska länder som t ex Italien och Spanien ..

Han har rätt kvinnor kan inte välja saker på egen hand de behöver en man som väljer åt dem/en man som förklarar hur de ska välja saker. Det är som att köpa en bil de flesta kvinnor vet ingenting om bilar därför behöver de en man som är kunnig om bilar att välja åt dem/förklara för dem hur de ska välja en bil.

Män begränsas inte av religion de får rättigheten att deras kvinna/kvinnor måste tillfredsställa dem sexuellt på alla sätt de vill och lyda dem i övrigt. Om kvinnan/kvinnorna misslyckas med det har mannen rätt att till exempel gå till prostituerade. Om man förstår att kvinnans roll är att tillfredsställa mannen då är man inte heller emot prostitution för att det är en naturlig roll för kvinnor.
Senast redigerad av Babianen 2014-04-08 kl. 12:27.
Citera
2014-04-08, 12:29
Medlem
goran744s avatar
Citat:

I Sverige har inte religionen en sådan ställning, därför vänder sig kvinnor istället till modebloggerskor, modetidningar och modehus för att få veta hur de ska klä sig.

Var du med på Abrahams Och kung Salomos tid? Kvinnor har blivit itutade sedan århundrande tillbaka att de skall skydda de stackars männen från att TITTA på dem. Därav alla heltäckande kläder som idag blivit en sanning för kvinnorna i vissa länder.
Det är alltid de stackars bockarna som inte kan ta ett ansvar ens över sina egna ögon. Vore mer rättvist att sätta ÖGONBINDEL på de männen istället så de slipper möta en kvinna som FREEEEEEESTAR dem små liven. När fan skall männen börja ta ansvar över sin egen kuk och sina ögon??????? OCH det är män som tvärtom kallar kvinnor horor då de är normalt klädda, återigen synd om den stackars mannen. Skandal anser jag som kvinna att vissa män beskyller kvinnor för ta mig sjutton allt och sedan vill de ha respekt dessutom. Fast de hela tiden skriker . Jag är svag, jag är en stackare, synd om mig. Jag klär mig inte för män och frågar då definitivt inte min man vad jag ska ha på mig, det skall han fullkomligt skita i. Stör det honom, ja då är det hans problem inte mitt. Jag klär mig respektabelt och i mitt tycke fint och prydligt. Jag älskar mig själv för mycket för att leva en mans liv åt mig. Jag behöver då definitivt inga riktlinjer för hur jag skall se ut, klä mig eller knulla. Det klarar jag väldans bra själv så. Vad nu det här samtalsämnet har med bordeller att göra.
Citera
2014-04-08, 12:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Var du med på Abrahams Och kung Salomos tid? Kvinnor har blivit itutade sedan århundrande tillbaka att de skall skydda de stackars männen från att TITTA på dem. Därav alla heltäckande kläder som idag blivit en sanning för kvinnorna i vissa länder.

Heltäckande kläder visar att kvinnan inte är intresserad av andra män, https://www.youtube.com/watch?v=IJ9SFqu2QXk varför är de här kvinnorna avklädda? För att de signalerar att de är tillgängliga för sex.
Senast redigerad av Babianen 2014-04-08 kl. 12:42.
Citera
2014-04-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Plus att det importeras ett otroligt överskott av skäggpojkar utifrån.

Ca 2000 per år med nuvarande takt. Inte massivt många, med en viss påverkan på statistiken gör det nog.
Citera
2014-04-08, 12:57
Medlem
goran744s avatar
[quote=Babianen|48291959]Heltäckande kläder visar att kvinnan inte är intresserad av andra män, https://www.youtube.com/watch?v=IJ9SFqu2QXk varför är de här kvinnorna avklädda? För att de signalerar att de är tillgängliga för sex.[/QUOT

Sorry! Dig svarar jag inte ens. Ett stort BORDELL NEJ!!!!!!!!!!!!!! Sista jag säger dig. Amen och Gud vare med dig.
Citera
2014-04-08, 14:10
Medlem
Citat:

Jungfru Maria, Magdalena hade aldrig sex utanför äktenskapet?
Kvinnor som bär huvuduk, burka etc i många länder gör det inte direkt " för att de valt det" utan för att så är kotymen, man är tvungen. I vissa länder blir du dessutom misshandlad, fängslad om du inte följer klädkoden som kvinna. Jag som västerländsk kvinna är också tvungen följa klädkoder om jag vill bli hyfsat vettigt bemött, även om jag faktiskt avskyr ha en sjal runt skallen i 32° hetta. Jag hade personligen föredragit en solhatt eller keps. Du verkar faktiskt med förlov rätt okunnig.

men visst om du föredrar att tvingas köpa små svart vita TV apparater som bara visar gubbar i rutan för att din religion "säger så" istället för att ha möjlighet välja den TV du faktiskt gillar och som visar program som handlar om dig, så är det din sak, men du behöver ju inte låtsats att den första varianten på något som helst sätt skulle vara bra för hela befolkningen.
Citera
2014-04-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Heltäckande kläder visar att kvinnan inte är intresserad av andra män, https://www.youtube.com/watch?v=IJ9SFqu2QXk varför är de här kvinnorna avklädda? För att de signalerar att de är tillgängliga för sex.

Nej heltäckande kläder visar oftast att det är snorkallt där du befinner dig.

http://martinmelinblogg.se/wp-content/uploads/2012/12/IMG_8058.jpg

Och avklätt i offentligheten signalerar oftast att det är varmt.

http://www.socialshopping.com/images/couponimages/org_1_mens-ed-hardy-swimwear.jpg

Siste snubben är en riktig sötnos, men han signalerar på intet sätt att han är "tillgänglig för sex".
Han står där för att visa badbrallemodet. Punkt.
Vilket alla kvinnor med sina synapser i gång förstår helt och hållet och respekterar.
Märkligt att detta ska vara så svårt fatta för män av din sort.
Citera
2014-04-08, 14:44
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Nej heltäckande kläder visar oftast att det är snorkallt där du befinner dig.

http://martinmelinblogg.se/wp-content/uploads/2012/12/IMG_8058.jpg

Och avklätt i offentligheten signalerar oftast att det är varmt.

http://www.socialshopping.com/images/couponimages/org_1_mens-ed-hardy-swimwear.jpg

Siste snubben är en riktig sötnos, men han signalerar på intet sätt att han är "tillgänglig för sex".
Han står där för att visa badbrallemodet. Punkt.
Vilket alla kvinnor med sina synapser i gång förstår helt och hållet och respekterar.
Märkligt att detta ska vara så svårt fatta för män av din sort.

1) Om det är så kallt varför täcker de inte ansiktet?

2) Kvinnor ser inte mäns kroppar som sexuella på samma sätt som män ser kvinnors kroppar som sexuella. Därför är det OK för en man att gå avklädd för han uppfattas inte som sexuell.

3) Jag är fortfarande kvinna ledsen att göra dig besviken.
Citera
2014-04-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Om det är så kallt varför täcker de inte ansiktet?

http://forberedd.se/wp-content/uploads/2011/12/kalltansikte.jpg

Citat:
2) Kvinnor ser inte mäns kroppar som sexuella på samma sätt som män ser kvinnors kroppar som sexuella. Därför är det OK för en man att gå avklädd för han uppfattas inte som sexuell.

Kvinnor ser visst mäns kroppar som sexuella, vi väljer dock göra detta vid rätta tidpunkter och ser inte heller mäns kroppar somenbart sexuella leksaker för just kvinnor. Vi respekterar att män även behöver använda sina kroppar till andra saker i livet som inte har med oss kvinnor och våra underliv att göra. Som typ: bada, gå och lurva på stan, sova etc.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-04-08 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in