Resultat: .
0%
röster
2014-04-07, 19:35
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och som väntat blir Pulga Cagliaris ny/gamla tränare. Han är helt ok såklart.

Gammal Cagliarispelare som har erfarenhet som tränare. Lät sig snyggt bli andretränare till Lopez, något som förmodligen var överenskommet från start.

Och han vägrade ta över då Cellino ville sparka Lopez. Anledningen var att omständigheterna var fula. Cellino kallade till presskonferens utan att ha gjort klart med vare sig Lopez eller Pulga. Han bara tog för givet att Pulga skulle vilja ta över. Vilket han vägrade, och därmed var det istället han som som fick sparken. En seger för Conti & Lopez, och Cellino såg bortgjord ut.

Nu var Lopez redan sparkad, och om inte Pulga hade ställt upp så hade någon annan fått ta över.
Förstår inte riktigt poängen med att sparka Lopez om Pulga tar över. Även om det givetvis är ett vettigt val. Känns väldigt sydeuropeiskt med den här typen av ansvarsutkrävande för sakens skull, eftersom hierarkin kräver det. Någon större skillnad i metodik eller stämning i omklädningsrummet kan det det väl inte innebära?
2014-04-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Förstår inte riktigt poängen med att sparka Lopez om Pulga tar över. Även om det givetvis är ett vettigt val. Känns väldigt sydeuropeiskt med den här typen av ansvarsutkrävande för sakens skull, eftersom hierarkin kräver det. Någon större skillnad i metodik eller stämning i omklädningsrummet kan det det väl inte innebära?

Men det brukar vara ett billigt och enkelt sätt att snabbt få resultat.

Från 2014-02-22:
Citat:
Åtta av nio tränarbyten i Serie A har varit lyckosamma. Det enda undantaget är Sassuolos Malesani. Cazzo!

http://www.gazzetta.it/Calcio/Serie-A/21-02-2014/seedorf-reja-mihajlovic-esoneri-altri-serie-cambiare-allenatore-funziona-80107641626.shtml

Lopez sitter löst. Tyvärr.

Jag tror dock att det närmar sig utgångsläget ju längre tiden går. Men den tillfälliga uppryckningen kan vara tillräckligt framförallt i slutskedet av säsongen.
2014-04-07, 21:04
Medlem
zachs avatar
Ursäkter inte Destro, utan snarare håller med, men det är inte den situationen eller vinsten jag känner är mest värd vår uppmärksamhet nu utan:

Citat:
Conti går nu ut och kritiserar Cellino offentligt. En kamp han inte kan vinna, men han kommer såklart att ha fullt stöd av Ultras.[/url]

Du vet jag älskar Conti. Och det kommer jag alltid att göra. Fanns en tid jag svor åt faktumet att han inte var röd-gul, men unnar dig och Cagliari honom. Sådana behövs i alla klubbar, framförallt i de "mindre". Men jag håller inte med dig, för han förlorar inte den fighten, han har snarare redan vunnit.

Cellino va lite charmig på nåt sånt där italienskt-idiotiskt sätt tidigare, när han gjorde en Franco Sensi och bråkade med allt och alla. Galen Rubrikmakare som höll på sitt. Men han sålde ut inte bara sin morsa och farsa utan fan i mig hela sin jävla släkt när han snackade skit och Cagliari. Hans tid är räknad. Inte minst för att han vill det själv. Och han må vara helt jävla pantad, men han lär ju inte försämra försäljningsvärdet och göra sig av med Conti. Om han ens om han verkligen försökte skulle kunna lösa det (förutsätter här han har kontrakt som inte är utgående, men pallar inte kolla upp).

Så i mina ögon så har vi den här situationen, Cellino är inom en snar framtid är historia, och fram tills dess så kommer han vara avskydd och bespottad. Conti däremot är och förblir kvar, och sedan senaste uttalandet är han det som i form av en gud.

För en man som värdesätter sitt Cagliari högre än titlar och pengar är det inget annat än en jordskredsseger.
2014-04-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Ursäkter inte Destro, utan snarare håller med, men det är inte den situationen eller vinsten jag känner är mest värd vår uppmärksamhet nu utan:

Du vet jag älskar Conti. Och det kommer jag alltid att göra. Fanns en tid jag svor åt faktumet att han inte var röd-gul, men unnar dig och Cagliari honom. Sådana behövs i alla klubbar, framförallt i de "mindre". Men jag håller inte med dig, för han förlorar inte den fighten, han har snarare redan vunnit.

Cellino va lite charmig på nåt sånt där italienskt-idiotiskt sätt tidigare, när han gjorde en Franco Sensi och bråkade med allt och alla. Galen Rubrikmakare som höll på sitt. Men han sålde ut inte bara sin morsa och farsa utan fan i mig hela sin jävla släkt när han snackade skit och Cagliari. Hans tid är räknad. Inte minst för att han vill det själv. Och han må vara helt jävla pantad, men han lär ju inte försämra försäljningsvärdet och göra sig av med Conti. Om han ens om han verkligen försökte skulle kunna lösa det (förutsätter här han har kontrakt som inte är utgående, men pallar inte kolla upp).

Så i mina ögon så har vi den här situationen, Cellino är inom en snar framtid är historia, och fram tills dess så kommer han vara avskydd och bespottad. Conti däremot är och förblir kvar, och sedan senaste uttalandet är han det som i form av en gud.

För en man som värdesätter sitt Cagliari högre än titlar och pengar är det inget annat än en jordskredsseger.

Du har naturligtvis rätt, men problemet är att veteranerna och lagets hjärta dvs Conti & Cossus kontrakt går ut till sommaren. Otroligt lätt att göra som Juventus gjorde med Del Piero eller Milan gjorde med Ambrosini. Skylla på att man vill föryngra, och samtidigt få ett starkare grepp om spelartruppen. Att inte ha några starka röster som kan påverka en försäljning.

Vilket är anledningen till att jag gärna ser att Cellino lämnar.

Cossu har fått allt svårare att behålla sin plats som trequartista. Finns nu unga och lovande spelare som förhoppningsvis kan ta den rollen. Lopez försökte ändra position till en Pirlo-roll. Men han får allt svårare att motivera sin plats i laget. Förutom naturligtvis hans känsliga fötter och enorma hjärta.

Conti däremot är viktig på alla jävla sätt. På och vid sidan av planen är han Cagliaris viktigaste spelare. Nu är han viktigare än någonsin.

Tillägg:

Men samtidigt har du såklart rätt i att Conti och Ultras tillsammans borde inte ens en galen Cellino köra över. Problemet med Cellino är att han kan bete sig som en Ultras. Tillräckligt provocerad så frångår han vad som är logiskt och ekonomiskt.

Han är en galen president, men jag har trots allt gillat honom. Men nu har han valt Leeds som sin Ferrari, och kallar Cagliari för en Fiat. Och därmed har han gjort sitt val.

Finns inget som tyder på att han kommer att satsa på Cagliari i framtiden. Utan alla pengar och all energi kommer att hamna på den regniga ön.
Senast redigerad av Brille68 2014-04-07 kl. 21:30.
2014-04-07, 22:13
Medlem
Och jag har svårt att få ett grepp om Astori. Duktig och tar ett stort ansvar. Agerar som den defensiva ledaren på plan. Han är numera vice kapten. Och det är naturligtvis stort att stanna kvar i Cagliari, men jag blir inte riktigt klok över anledningen.

Han var jävligt snabbt ute och kramade om Destro direkt efter matchen. Det hade fan inte Conti gjort. Men Astori och Destro har samma agent, och Roma vill nog gärna ha Astori? Jag vill gärna att han tar fighten lite mer. Skaffar sig ovänner. Låter såklart lite löjligt och omoget. Och?

Gillade då Conti surade till på Totti. Blev lack och knuffade till honom efter en signal och stirrade honom i ögonen och såg ut att vilja slå ner honom. Kommer inte ihåg situationen exakt men fritt ur minnet var det att Totti inte slog ut bollen vid en skada på en Cagliarispelare. Totti ringde upp Conti efteråt och ordnade upp allt. Good guy Totti

Den som däremot har genuint hjärta för Cagliari är Nainggolan, som mycket riktigt möttes av applåder trots att han återvände i en Romatröja. Men även han har ambitioner. Han vill till VM, och hans chanser ökar dramatiskt om han spelar i Roma.

En smygare är Pisano. Född och uppvuxen i Cagliari. Spelade för landslaget i U19 och U21. Ska snart fylla 28 år och har spelat 212 matcher för Cagliari i Serie A. Inte helt olikt hur Conti växte fram som en bandiera. Fast med ännu mycket mer stadiga rötter. Fysiskt stark så in i helvete, men kanske för snäll? Han har inte tagit plats i media. Vilket jag ser som en bra sak.

Men oavsett så tror jag att Conti kan ses som den viktigaste kaptenen för sitt lag i Serie A just nu.

Totti, Zanetti, Di Natale, Buffon, Mauri, Pasqual, Pellissier, Bellini, Hamsik, osv. Men Conti betyder så jävla mycket för Cagliari. På och vid sidan av planen.
2014-04-07, 22:39
Medlem
Som en kul nonsensstatistik. Kaptener som varit längst i deras lag:

Totti 21 år 3 månader
Zanetti 18 år 9 månader
Bellini 16 år 9 månader
Conti 14 år 9 månader
Buffon 12 år 9 månader
Pellissier 11 år 10 månader
Di Natale 9 år 9 månader
Pasqual 8 år 9 månader
Magnanelli 8 år 9 månader
Izco 7 år 9 månader
Mauri 7 år 3 månader

Sedan sjunker det snabbt.

http://www.transfermarkt.it/it/serie-a/mannschaftskapitaene/wettbewerb_IT1.html

Om man kollar upp vilka som varit kaptener längst står såklart Totti och Zanetti i särklass.

Allt tyder dock på att Inter tänker göra sig av med Zanetti. Man sätter upp ett idiotiskt mål med ett visst genomsnittsålder på laget, vilket man enklast uppnår genom att göra sig av med den evigt unge Zanetti. Idioti!
2014-04-07, 23:32
Medlem
Conti är den i Serie A som samlat på sig flest gula kort. Stenhård och småful. Men rak och ärlig.

Och på tal om Cagliari och Roma. Ta för sig och vara fula. Conti låg på Pjanic så in i helvete. På och över gränsen. Pjanic lackade till och tog sats. Satte dit en ful tackling mot Conti, blev varnad och tog det som en man. Han markerade mot Conti att han inte tänkte ta det. Kanske dumt att ta en onödig varning, men han ville sända en signal att han inte vek ned sig. Sånt kan man respektera.

Jämför med Destro. Filmningen i straffområdet som han blev varnad för. Den fula vänstersvingen av Destro som borde gett direkt rött. Den omdelbara döende svanen direkt efter som borde gett ett gult för filmning. Han hade samlat på sig ett rött och två gula efter 33 minuter.

Tyvärr såg domaren det, men valde att döma åt helvete. Det gör att det blir svårt att stänga av honom i efterhand. Men rimligen är han borta från VM eftersom Prandelli håller hårt på den etiska koden. Moral och etik. De Rossi fick en tre matchers avstängning och frånvaro från gli Azzurri för en mycket mildare behandling av Icardo.
2014-04-07, 23:32
Medlem
Fina inlägg Brille, som vanligt!

...

Milan slår Genoa borta och har nu tre raka vinster. Tror fan att Milan slutar före Inter till sist, man går om efter derbyt, omgång 36. Inter har faktiskt ett ganska svårt spelschema;
Sampdoria (b)
Parma (b)
Napoli (h)
Milan (b)
Lazio (h)
Chievo (b)

Milan å sin sida har lite lättare matcher kvar (förvisso ingen garanti för poäng för detta Milan);
Catania (h)
Livorno (h)
Roma (b)
Inter (h)
Atalanta (b)
Sassuolo (h)

Skulle vara en liten tröst för Milan efter en i övrigt undermålig säsong...
2014-04-08, 12:04
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Conti är den i Serie A som samlat på sig flest gula kort. Stenhård och småful. Men rak och ärlig.

Och på tal om Cagliari och Roma. Ta för sig och vara fula. Conti låg på Pjanic så in i helvete. På och över gränsen. Pjanic lackade till och tog sats. Satte dit en ful tackling mot Conti, blev varnad och tog det som en man. Han markerade mot Conti att han inte tänkte ta det. Kanske dumt att ta en onödig varning, men han ville sända en signal att han inte vek ned sig. Sånt kan man respektera.

Jämför med Destro. Filmningen i straffområdet som han blev varnad för. Den fula vänstersvingen av Destro som borde gett direkt rött. Den omdelbara döende svanen direkt efter som borde gett ett gult för filmning. Han hade samlat på sig ett rött och två gula efter 33 minuter.

Tyvärr såg domaren det, men valde att döma åt helvete. Det gör att det blir svårt att stänga av honom i efterhand. Men rimligen är han borta från VM eftersom Prandelli håller hårt på den etiska koden. Moral och etik. De Rossi fick en tre matchers avstängning och frånvaro från gli Azzurri för en mycket mildare behandling av Icardo.

Såhär i efterhand när jag tittat igenom situationen flera gånger håller jag såklart med dig om att det var fult gjort av Destro. Däremot så såg jag det faktiskt inte när jag kollade matchen live, inte heller under repriserna. Då uppfattade jag det mest som att Destro filmade, för någon knuff ifrån Astori såg jag aldrig (vilket heller aldrig skedde).

Jag kan tycka att Destro borde bli avstängd någon match, men missa VM? Nej, det tycker jag verkligen vore i hårdaste laget. Så mycket som Prandelli har gullat med Balotelli och Osvaldo vore det rätt patetiskt tycker jag. Det är trots allt ganska långt kvar till VM.

Sedan är jag inte säker på om jag tycker att Destros slag verkligen var värre än De Rossis mot Icardi, känns tveksamt. Ungefär på samma nivå om du frågar mig.
2014-04-08, 13:56
Medlem
Calogeros avatar
Destro blir borta fyra matcher.

Nej, oavsett vad du säger Brille, det här är överdrivet. Jävligt jävligt överdrivet.

Prandelli sitter och suger på Balotellis kuk medan Destro säkerligen blir bannad från hela VM.

Heja heja...
2014-04-08, 14:07
Medlem
Nordmakterna och fotbollsförbundet tar varenda chans att bestraffa huvudstadslaget, särskilt när man numera utgör ett hot. Om det inte är tomma läktare eller felaktiga beslut så är det avstängningar.

Precis när man har Milan och Viola på raken snart. Och så är Benatia borta en längre tid nu också. Kukskit.
2014-04-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Destro blir borta fyra matcher.

Nej, oavsett vad du säger Brille, det här är överdrivet. Jävligt jävligt överdrivet.

Prandelli sitter och suger på Balotellis kuk medan Destro säkerligen blir bannad från hela VM.

Heja heja...
En del av anledningen till att jag retat upp mig var nog att det bara var jag som reagerade i matchtråden. En annan att det var en jävligt viktig match för Cagliari, och att en förlust skulle få konsekvenser. En tredje att Destro spelade en huvudroll i matchen även efteråt. En fjärde att han slänger sig som han har fått ett motsvarande slag, ligger och gråter i stor smärta, och lyckas istället få Astori varnad.

Destro:
http://www.youtube.com/watch?v=uMXKvCFWx3Y

De Rossi:
http://www.youtube.com/watch?v=sL2bB6SkjJk

Jag tycker att det är rimligt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här