2014-04-07, 21:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Så generellt så förstår inte kvinnorna och männen är rationella?

Du vänder dig till fel person
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
[...]
Det bästa är som alltid att fullständigt strunta i alla virrhönor av det kvinnliga släktet. Inte sant?
[...]

Jag konstaterar bara att med den kvinnosynen måste han ju se det logiska i att staten faktiskt går in och skyddar kvinnor mot mäns utnyttjande..
Citera
2014-04-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det ber jag dig om ursäkt vad gäller personangrepp. Det skulle stått DE män som tjatar om att de vill ha bordeller. Det var inte riktat till dig. Visst har vi kvinnor ett ansvar över att inte sälja våra kroppar. Det sticker jag inte under stol med. Alla kvinnor gör inte det. En del är tvingade med mera.
Jag riktar mig mot alla de män som anser det vara en rättighet att köpa en kvinnas könsorgan. Det är definitivt inte manlig rättighet eller mannens behov som styr det sexuella.
Jag tycker att det är fullkomligt paradoxalt att vissa män skyller på oss kvinnor för sin sexdrift eller säger till en kvinna. Du har inte fått kuk på länge, du är avundsjuk och sedan kalla den kvinna som vill ha sex för slidslyna eller hora. Dubbelmoral och dumhet och i mitt tycke omanligt. En man som respekterar den kvinna som burit honom i nio månader, respekterar andra kvinnor. Jag är helt övertygad om att de män som kallar kvinnor för horor eller slidslyna någon gång sagt. Håll käften din jävla fitta till sin mamma. Riktiga män säger inte sådant hur förbannade de än är.

Även om inte du klarar av att göra skillnad på folk och fä, så gör andra det. En hora är en hora!
Hon tänker lika långt som näsan räcker och hon utnyttjar sin fitta för att vinna fördelar. Finns inget att se upp till där.
Min mamma är som tur är inte en hora. Konstigt land Sverige som uppmuntrar horer istället för att låta dem veta hut. Så går det som det går också... Att se upp till horer jämför jag med att se upp till bankrånare eller dealers. Djävla drägg är det! Och nej, man måste inte vara ett drägg. Man väljer det.
Senast redigerad av ManManne 2014-04-07 kl. 21:30.
Citera
2014-04-07, 21:23
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAS74
Håller med helt med plus en betydlig trevlig kväll än att stå i kö i nästan en timme i snö och kylla för att komma in på ett skit ställe där det är dyrt trångt otrevlig personal samt en massa ignoranta individer utan still och klass.

Du måste också lägga till att i) ljuset är dåligt på krogen så att tjejer ser bättre ut ii) tjejerna har kläder på sig så deras kroppar ser bättre ut iii) beer goggles, https://www.youtube.com/watch?v=qgTPYwnB6og iv) vanligt sex med en vanlig tjej är meningslöst, hon kommer troligen inte göra analt, inte ta med sin kompis, inte göra fetish så även om en man får ligga hade han varit better off om han stannat hemma och tittat på porr.

Eller för att se det på ett annat sätt, hur mycket hade män varit villiga att betala för sex med en av tjejerna som är genomsnittlig/mullig här, (FB) Väldigt många tjejer är "smalfeta" i detta land! Vad tycker ni om det? när de kan få båda de här tjejerna för €100, http://de-livepages.strato.com/mediapool/60/601671/images/2012_09_21_Melanie_Manuela.jpg?
Citera
2014-04-07, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du vänder dig till fel person

Jag konstaterar bara att med den kvinnosynen måste han ju se det logiska i att staten faktiskt går in och skyddar kvinnor mot mäns utnyttjande..

Nej, i så fall blir det att skydda kvinnorna mot deras eget oförstånd. För övrigt bra att du inser vad lagen innebär!
Ett omyndigförklarande av kvinnan, men det är ju det feminismen går ut på. Att omyndigförklara alla som inte tänker rätt.
Citera
2014-04-07, 21:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Fast kruxet med detta är att alla som prostituerar sig gör inte detta fullt frivilligt. Tänkt på den?

Men vanliga kvinnor som har sex med vanliga män gör det inte heller fullt frivilligt de ställer upp för att de får något i utbyte till exempel en bra bostad. Den enda skillnaden mot en prostituerad är att de säljer en sämre produkt till ett högre pris.
Citera
2014-04-07, 21:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, i så fall blir det att skydda kvinnorna mot deras eget oförstånd. För övrigt bra att du inser vad lagen innebär!
Ett omyndigförklarande av kvinnan, men det är ju det feminismen går ut på. Att omyndigförklara alla som inte tänker rätt.
Nej, men har man den kvinnosynen kan man knappast propagera mot lagen och förvänta sig att bli tagen seriöst.
Citera
2014-04-07, 21:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej, men har man den kvinnosynen kan man knappast propagera mot lagen och förvänta sig att bli tagen seriöst.

På vilket sätt blir kvinnor utnyttjade av att sälja sex? Hur är det annorlunda från kvinnor som har sex med sin man för husfriden? Eller kvinnor som har sex med en man för att de hoppas på ett förhållande?
Senast redigerad av Babianen 2014-04-07 kl. 21:42.
Citera
2014-04-07, 21:42
Medlem
Citat:

Tja, den som verkar förespråka lagen är ju du.
Citera
2014-04-07, 21:55
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Även om inte du klarar av att göra skillnad på folk och fä, så gör andra det. En hora är en hora!
Hon tänker lika långt som näsan räcker och hon utnyttjar sin fitta för att vinna fördelar. Finns inget att se upp till där.
Min mamma är som tur är inte en hora. Konstigt land Sverige som uppmuntrar horer istället för att låta dem veta hut. Så går det som det går också... Att se upp till horer jämför jag med att se upp till bankrånare eller dealers. Djävla drägg är det! Och nej, man måste inte vara ett drägg. Man väljer det.

Jag gör skillnad på MÄN och män som saknar ballar och kallar kvinnor för slyna, hora, luder, fitta med mera och som sedan sitter och gråter och slåss för att behålla den betalade horan. Vart fan är deras ansvar i detta Bordelleri???????. Varför skäller du på mig då jag har samma åsikt som dig? För varje så kallade betalda hora går det många, många män och för alla obetalda horor som vissa män också kallar oss kvinnor går det också många män. Mannen utnyttjar sin kuk och får betala för det, eller betalar inte och tror då sig ha rätten att nedvärdera den han själv erövrat, är det synd om honom för det? Horan då? Hur kan en man vara så kollosalt fixerad vid ett sprut så han kan betala 5000 kronor det är för mig helt absurt.Att både se och höra män skrika om att de vill ha bordeller och horor och samtidigt föraktar en kvinna som bejakar sin sexualitet betyder att vissa män är definitivt inte män. De är en vandrande kuk med en man på. Jag vidhåller med säkerhet att den man som högt säger sliddjur, slyna, fitta med mera har någon gång skrikit. Håll käften din jävla fitta till sin mamma! Mannen är född ur en sådan ändå kan vissa män förmå sig att säga. Jävla fitta. jag tycker inte de männen är MÄN. Ingen man som säger dessa ord kommer i min närhet. NO WAY! Jag föraktar föraktaren.
Senast redigerad av goran744 2014-04-07 kl. 22:00.
Citera
2014-04-07, 21:58
Bannlyst
Citat:
Vilket visar att polisen behöver mer resurser för att jaga fler sexköpare.

Nej, det är givetvis de rationella utnyttjarna man sätter åt, inte de som blir utnyttjade - och dessutom inte förstår sitt eget bästa -- alltså hårdare lagar och fler poliser riktat mot dem som utnyttjar är det logiska..

Lite logik måste väl du också ha .. eller är du lite "virrhönig" i din manlighet?

Jag trodde att sexköp var förbjudet för att det inte var bra för sexsäljaren? Om man kommit fram till sexsäljande är skadligt borde väl reaktionen vara att förhindra det så långt som möjligt? Tex cannabis, kokain, amfetamin sägs vara skadligt och är därför olagligt att både sälja och köpa. Men om det bara är användaren som far illa så borde väl reaktionen vara "att polisen behöver mer resurser för att jaga fler" knarksäljare? Om man nu använder din retorik.

Det är nog du som saknar kunskap om hur man agerar om man verkligen vill ha bort ett fenomen som anses vara skadligt tex sexhandel och droghandel.

Jag kanske framstår som en "manlig virrhöna" för att du är en kvinna som saknar kunskap om hur lagstiftning bör se ut för att ge polisen ökad möjlighet att få bort en oönskad företeelse i samhället.

Är det inte bättre att erkänna att du skiter i sexsäljare och bara vill straffa de "omoraliska" sexköparna?

Man måste gå på både efterfrågan och utbud för att få något sånär lyckat resultat.
Senast redigerad av Lavezzi92 2014-04-07 kl. 22:01.
Citera
2014-04-07, 22:19
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Jag trodde att sexköp var förbjudet för att det inte var bra för sexsäljaren? Om man kommit fram till sexsäljande är skadligt borde väl reaktionen vara att förhindra det så långt som möjligt? Tex cannabis, kokain, amfetamin sägs vara skadligt och är därför olagligt att både sälja och köpa. Men om det bara är användaren som far illa så borde väl reaktionen vara "att polisen behöver mer resurser för att jaga fler" knarksäljare? Om man nu använder din retorik.

Det är nog du som saknar kunskap om hur man agerar om man verkligen vill ha bort ett fenomen som anses vara skadligt tex sexhandel och droghandel.

Jag kanske framstår som en "manlig virrhöna" för att du är en kvinna som saknar kunskap om hur lagstiftning bör se ut för att ge polisen ökad möjlighet att få bort en oönskad företeelse i samhället.

Är det inte bättre att erkänna att du skiter i sexsäljare och bara vill straffa de "omoraliska" sexköparna?

Man måste gå på både efterfrågan och utbud för att få något sånär lyckat resultat.

Det är väl just det man håller på med att försöka förhindra sexköp så mycket man bara kan. Men så länge det finns VIRRTUPPAR som slänger bort sina tusenlappar på fjuttiga sekunders sprut så är det svårt. Du är ju förespråkare för horor, bordeller med mera. Kanske du skulle bli en bordellpappa? Det är nog du som är en mycket, mycket förvirrad VIRRTUPP eller kanske mer en BORDELLTUPP eller HORTUPP.
Citera
2014-04-07, 22:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det är väl just det man håller på med att försöka förhindra sexköp så mycket man bara kan. Men så länge det finns VIRRTUPPAR som slänger bort sina tusenlappar på fjuttiga sekunders sprut så är det svårt. Du är ju förespråkare för horor, bordeller med mera. Kanske du skulle bli en bordellpappa? Det är nog du som är en mycket, mycket förvirrad VIRRTUPP eller kanske mer en BORDELLTUPP eller HORTUPP.

Man kan förhindra sexköp i Sverige men man kan inte förhindra att män åker utomlands och köper sex. Med tiden kommer många män att inse att det är en bättre deal för dem att köpa sex istället för att vara tillsammans med en vanlig kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in