2014-04-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickan
Släkt och vänner kan ju inte rå för JS sjuka beteende. Har han några indianer i kanoten så har han givetvis gjort allt för att dölja sina sjuka lustar.

Jag hoppas innerligt att det visar sig att det åtminstone bara är ett enda barn som det handlar om, även om polisen nu säger sig misstänka att det är två 5-åringar som blivit utsatta. Det vore vansinnigt tragiskt om han har hunnit ge sig på och förstört flera barn.

I bakvattnet av denna fruktansvärda händelse kommer de stackars normala männen som jobbar (och verkligen behövs) inom barnomsorgen nu få ännu fler misstänksamma och förebrående blickar på sig...
Förlåt , men blev så (jävla, inåt-helvete) förbannad. Jag menar, att ofta säger alltid någon: Ja, han var lite lustig. osv. Och kompisens jävla kommentar: and you like it... Varför skrev han så då, om ingenvisste? Är kompisen oxå peddo?? Föräldrar(bor han hemma?), datorhistorik, vilka sidor hängde han på,osv, osv,
Citera
2014-04-07, 19:40
Medlem
eireanns avatar
Som förälder (även om mitt barn inte varit drabbad) hade jag sjukskrivit mig och stannat hemma med barnen än längre period. Vem vet vad dom kan ha råkat sett av det inträffade. När barnen (och jag) senare känt oss redo skulle inskolningen ta en väldigt lång tid och jag skulle kräva av förskolan att få reda i förhand om några vikarier eller praktikanter skulle komma.

Måste väl finnas någon förälder som har eller har haft barn som gått i den förskolan som läser i den hör tråden. Hur ser det ut, är det lätt att gå undan med ett barn, kan det ha skett vid fikan eller under en lässtund eller så? Jag antar att det skett senare på eftermiddagen när de flesta barnen och lärare gått hem, stämmer det?
Citera
2014-04-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Grattis Joakin Stranke, som förstanyhet i AB http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18679001.ab
Hoppas släkt,vänner och bekanta skäms! Någon borde ha misstänkt något!!

Här har ni en film som hans bror tydligen lagt ut, GM kommer in på slutet.
http://m.youtube.com/watch?v=DNn3OwZJQpM
Citera
2014-04-07, 19:45
Medlem
tinsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snarkar
Ska vi tycka synd om henne eller? Skiter väl rätt rejält i förskolans chefs mående i detta! Vad har detta med saken att göra
mycket handlar nog om att hon som sagt ger sig själv skulden till det hela när hon var den som antällde denne joak*m. Även om hon verkligen inte har någon som helst anledning att ta så illa åt så måste man ha full förståelse för henne.
Citera
2014-04-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Som förälder (även om mitt barn inte varit drabbad) hade jag sjukskrivit mig och stannat hemma med barnen än längre period. Vem vet vad dom kan ha råkat sett av det inträffade. När barnen (och jag) senare känt oss redo skulle inskolningen ta en väldigt lång tid och jag skulle kräva av förskolan att få reda i förhand om några vikarier eller praktikanter skulle komma.

Måste väl finnas någon förälder som har eller har haft barn som gått i den förskolan som läser i den hör tråden. Hur ser det ut, är det lätt att gå undan med ett barn, kan det ha skett vid fikan eller under en lässtund eller så? Jag antar att det skett senare på eftermiddagen när de flesta barnen och lärare gått hem, stämmer det?
Ärligt talat så tror jag inte det är så svårt om man bara vill.. under vila tex bruka barn vila i ett rum tsm med en lärare. Där har han chansen? Alla barnen får ut och han kanske stanna inne med något annat? På toaletten ellet Vad fan som helst. . Tycker det spelar mindre roll att dra upp allt här. Ingen vill läsa om hur detta gått till.. det är äckligt!!!
Citera
2014-04-07, 19:57
Medlem
Snobbs avatar
Barn minns saker från ca 2 års åldern, dock inte alla, men traumatiska händelser är något som tyvärr biter sig fast redan då. Jag har många minnen från den åldern. De drabbade flickorna kommer garanterat att behandlas nu och en tid framöver hos psykologer. Förträngda minnen är lika skadliga som minnen man minns tydligt, de är bara svårare att förstå sig på. Förträngda minnen kan ge depression, ångest, aggressionsoroblem, missbrukarproblem osv. Jag tycker att man ska vara försiktig med att stämpla ett offer med "hennes liv är förstört". Tjejerna kommer att ha det tufft men det finns bra metoder idag som hjälper många att gå vidare i sina liv trots fruktansvärda trauman. Jag var också ett brottsoffer som litet barn men idag har jag ett bra liv.

När det kommer till denna Jocke så hoppas jag verkligen att han inte hann ge sig på flera barn. Jag har förstått att man nu känner till två barn, men det är nog troligt att det finns fler, även om brotten mot dem kanske inte är lika grova. Jocke är nog som de flesta sexförbrytarna, de tar det steg för steg, vågar lite mer för varje gång. Säkert kommer polisen att hitta mängder med barnporr på hans dator. Det borde ge honom något extra år bakom lås och bom. Killen förtjänar inte en ny chans, han borde sitta på livstid. Bara Gud kan hjälpa honom nu, vi alla vet vem han är och när han kommer ut ur fängelset så lär hans familj och vänner inte vilja ha med honom att göra. Han får leva som Bobbys mördare och styvfar, i en husvagn i skogen. En gång en pedofil, alltid en pedofil. Det är ingen sjukdom så han kan inte botas. Han måste hållas borta från oss andra hederliga människor.
Citera
2014-04-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollen
Här har ni en film som hans bror tydligen lagt ut, GM kommer in på slutet.
http://m.youtube.com/watch?v=DNn3OwZJQpM
1.08 kommer GM in.
Citera
2014-04-07, 20:12
Medlem
totilass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Förlåt , men blev så (jävla, inåt-helvete) förbannad. Jag menar, att ofta säger alltid någon: Ja, han var lite lustig. osv. Och kompisens jävla kommentar: and you like it... Varför skrev han så då, om ingenvisste? Är kompisen oxå peddo?? Föräldrar(bor han hemma?), datorhistorik, vilka sidor hängde han på,osv, osv,

Kolla kompisens ask/inlägget någon gjorde här i tråden med ett svar ifrån vännens ask istället för att klandra honom i onödan.
Citera
2014-04-07, 20:12
Medlem
AntiStudenters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snarkar
Ska vi tycka synd om henne eller? Skiter väl rätt rejält i förskolans chefs mående i detta! Vad har detta med saken att göra

Ja, det är ju hon som "anställt" honom. Kanske att man känner sig lite skyldig.
Citera
2014-04-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Förskolans personal är i totalt ] upplösningstillstånd och om jag fattat rätt är förskolechefen nu sjukskriven.... Hon och peddot lärde tydligen känna varandra under den s.k. Rudarévyn. OBS!! Hon är INTE inblandad i detta och hade inte en susning om hur han var.....

Men feting.

Vad tror du inte föräldrarna är i??? De borde väll sjukskriva sig först!! Sen all personal och sen chefen!
Citera
2014-04-07, 20:15
Avslutad
Jag hoppas att någon har backup på alla bilder på gm?
Detta då han har raderat sin Facebook...
Citera
2014-04-07, 20:15
Medlem
Nej, barn innan 7 års ålder har en förmåga att lagra/glömma minnen, så att de försvinner. Det vanliga är att minnen förvanskas, läggs till och byggs om genom andra berättelser. Barns upplevelser är oftast uppbyggda på det sättet.

Vill en veta mer så kan en söka på iaf Patricia Bauer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in