2014-04-07, 18:46
Medlem
By the beard of Zeus! Syfy has ordered a 13-part drama series Olympus, which tells the story of a group of people who challenge the gods and banish them to the Underworld.

Set in “the world of humans, gods and monsters,” Olympus will begin production this summer in Vancouver and London.
Olympus comes from producer Robert Halmi Sr. and writer Nick Willing, previously responsible for Syfy’s Neverland (2011), Alice (2009) and Tinman (2007) miniseries.

Gudar och övernaturligt är alltid intressant
Citera
2014-04-07, 18:53
Medlem
BigFatCones avatar
Det kan ju bli intressant. SyFy kan när dom vill och jag tillhörde dom som gillade Defiance.
Citera
2014-04-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det kan ju bli intressant. SyFy kan när dom vill och jag tillhörde dom som gillade Defiance.

Japp, dem lyckas ibland. Defiance en av de bättre, säsong2 kommer bli intressant
Citera
2014-04-07, 19:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Japp, dem lyckas ibland. Defiance en av de bättre, säsong2 kommer bli intressant
Farscape, Battlestar Galactica och Caprica är alla riktigt riktigt bra och producerade av SyFy.
Citera
2014-04-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Farscape, Battlestar Galactica och Caprica är alla riktigt riktigt bra och producerade av SyFy.

Framförallt BSG bland dem 3 är riktigt bra, tyckte själv Caprica var rätt dåligt, eller så hade man för höga förhoppningar efter BSG
Citera
2014-04-07, 19:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Framförallt BSG bland dem 3 är riktigt bra, tyckte själv Caprica var rätt dåligt, eller så hade man för höga förhoppningar efter BSG
Det jag inte gillar med Caprica är att dom så klart vart tvungen att låta

Visserligen är BSG också lite av att familjedrama men inte på det här sättet. Det jag gillar med Caprica är att man får så mycket bakgrund till BSG. För övrigt tycker jag att Farscape är bättre än BSG.
Citera
2015-03-03, 19:23
Medlem
Datum för premiären:

"OLYMPUS (SERIES PREMIERE)
Premieres Thursday, April 2 at 10PM – The 13-part mythological drama series Olympus takes viewers into the action-packed world of humans, Gods and monsters. "

http://seriable.com/olympus-lost-girl-bitten-syfy-sets-spring-premiere-dates/
Citera
2015-04-05, 12:11
Medlem
Första avsnittet imponerade mig iallafall.

Follows Hero on his journey as he transforms from a fresh-faced and raw young man to a ruthless leader of man and match for the gods themselves.

Låter speciellt intressant att huvudkaraktären tydligen ska vara "ruthless", vilket inte hör till vanligheterna. Alltid gillat hjältetypen som gör vad som krävs, oavsett vad det är. Sen får vi se om det är den riktningen serien tar, jag kanske läser för mycket i beskrivningen.
Citera
2015-05-01, 23:57
Medlem
weedman99s avatar
Vad tycker folket om denna serie? Har själv ej sett den, tänkte dra piloten nu. Enligt vänner så blir den bättre å bättre och tydligen enligt folk, rating osv så har avsnitt 5 (senaste) varit väldigt bra.

Återkommer med review när jag kommit ikapp =)
Citera
2015-05-02, 09:01
Medlem
Har väl ok ratings, inga direkta höjdarsiffror, runt 0,2 / 0,6-0,8
Citera
2015-05-02, 09:13
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Vad tycker folket om denna serie? Har själv ej sett den, tänkte dra piloten nu. Enligt vänner så blir den bättre å bättre och tydligen enligt folk, rating osv så har avsnitt 5 (senaste) varit väldigt bra.

Återkommer med review när jag kommit ikapp =)

Det bör vara det sämsta alla kategorier i år..
Citera
2015-05-02, 14:34
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Det bör vara det sämsta alla kategorier i år..

Haha jo jag har hört en jävla massa skit ang denna serie, dock även ganska så bra kritik men inte direkt i överflöd. Du har inte lust att utveckla lite? Vad var det som är så dåligt? Hur mycket har du sett? etc. Tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in