Är 19år och har knegat ihop cirka 30k efter jag tagit studenten, hade sedan innan 50k från mina föräldrar. Alltså totalt 80k mestadels placerat på börsen! Även bil, 30k och båt ca 40k! Bor forfarande hemma och jobbar så ska försöka spara så mkt de går tills man ska börja plugga till sjöingenjör nästa höst!
Är 22 år, har 100.000 på sparkontot och en lägenhet på 80.000. Inga lån eller skulder tack och lov.
Började spara pengar tidigt, redan vid de där 1050 kronorna.
~24 år
Bil/Hojj ~65k
Banken ~40k
Aktier ~110k
Skulder 0
Bor billigt o tjänar relativt bra, men jag lyckas endå slösa bort massa pengar. Vill spara mer så man slipper jobba tills man är 70, lär inte finnas några pensions pengar kvar när det är dags för oss...
Ibland luktar det myt, men varför skulle folk myta om något sådant egentligen...
Många det är som har > 400 k liksom, hur fan lyckas ni skrapa ihop det när ni är under 22?
Okej att ni jobbar och sparar... men 400 tusen? Det låter ju galet
Jobbat sedan jag fyllde 18 och fick mitt B och C körkort som lastbilschaufför. Sparat i princip varje löning som kommit in och mycket OB tid och övertid så kommer man lätt upp i dom högre siffrorna.
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership1337
Shit alltså vad folk här inne har kulor ändå.
Ibland luktar det myt, men varför skulle folk myta om något sådant egentligen...
Många det är som har > 400 k liksom, hur fan lyckas ni skrapa ihop det när ni är under 22?
Säg att man jobbat sens man var 18 och snart är 22, och sparar 100k/år så är man där.
Bor man dessutom fortfarande hemma hos sina föräldrar är det ännu lättare att komma upp i höga summor.
Precis, jag som student och bor hemma har lyckats spara en del, ni som jobbat direkt efter studenten och bor hemma borde ha mellan 3-400k om ni varit sparsamma.
Precis, jag som student och bor hemma har lyckats spara en del, ni som jobbat direkt efter studenten och bor hemma borde ha mellan 3-400k om ni varit sparsamma.
Det vore intressant att se statistik på hur många procent som har sparat så mycket. Naturligtvis måste man unna sig det man vill ibland, men rätt många verkar ju tro att det är tvång på att göra av med lönen innan nästa kommer.