2014-03-29, 19:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Fransyskan som är ganska marig kan man ju göra minutbiff på med mycket våld. Jag vet faktiskt inte om det funkar med den delen åxå. Plattar man ut en tillräckligt så borde ju det mesta vara ganska mört.

Men minutbiffen tex går ju igenom nån maskin (den man köper alltså) som mosar köttet mellan tänder. Ser ut som en kavel för att göra bröd med hål i (typ tunnbröd), eller 2 såna rullar som man kör köttet igenom.
Fast om jag minns korrekt så var det högrev m4tt145 hade hemma. Dock är ditt svar aktuellt även med hänsyn till högrev .

~Paul~
Citera
2014-03-29, 20:17
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Fast om jag minns korrekt så var det högrev m4tt145 hade hemma. Dock är ditt svar aktuellt även med hänsyn till högrev .

~Paul~
Det var högrev jag hade ja. Och i brist på annat tänkte jag "segt kött är ju bättre än smörgås i alla fall". Jag bankade köttet och marinerade i rumstemperatur i ungefär en timme och stekte sedan köttet i en och en halv minut ungefär. Resultatet blev godkänt (med mina standards ), nästa gång väljer jag nog en annan bit dock.
Citera
2014-03-29, 20:49
Medlem
christerys avatar
Citat:

~Paul~

Väl medveten om det, därför skrev jag
Citat:
Jag vet faktiskt inte om det funkar med den delen åxå.

Dvs att man eventuellt kan hantera högreven som fransyska.

Nåväl:
Jag hade gjort en gryta/chili av allt i alla fall, men nu är det ju försent.

Fattar inte varför folk frågar och sen gör dom som dom vill i alla fall....
Citera
2014-03-29, 20:56
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Väl medveten om det, därför skrev jag

Dvs att man eventuellt kan hantera högreven som fransyska.

Nåväl:
Jag hade gjort en gryta/chili av allt i alla fall, men nu är det ju försent.

Fattar inte varför folk frågar och sen gör dom som dom vill i alla fall....
Jag har ju redan mat tills imorn. Och jag ville ha något nu ikväll. Och resultatet blev helt ok, så så himla out of line kan jag ju inte varit.
Citera
2014-03-29, 21:29
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Väl medveten om det, därför skrev jag ........Dvs att man eventuellt kan hantera högreven som fransyska.
Jaså OK. Det var så du menade. Ber om ursäkt .

~Paul~
Citera
2014-03-29, 22:52
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Jag har ju redan mat tills imorn. Och jag ville ha något nu ikväll. Och resultatet blev helt ok, så så himla out of line kan jag ju inte varit.

Nä, det är nog bara jag som skulle vilja se dig göra en gryta.

Klart du får göra vad du vill med köttet, kul att det smakade bra dessutom.
Citera
2014-03-30, 06:13
Medlem
DingusMcDucks avatar
Angående christerys tänder (för att göra segt kött mörare, inte tänderna i hans kranium så klart ), så säljer/sålde t ex Lidl en pryl som liknar en sån här som man kan använda för att göra samma jobb.
Citera
2014-03-31, 22:44
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag har hittat på en ny favorit som vardagsmat. Kokta Puy-linser som får morötter, lök och vitlök på slutet. Skalad kokt potatis i klyftor och skivad stekt mettwurst. Tar lite tid pga linserna, men den som väntar på något gott ...
Citera
2014-04-01, 16:28
Medlem
jucklozs avatar
Kokt grishjärna kryddad med Curry och mynta, sen häller man på clubsoda tills
det blir gott. Skutjs in i frysen
Citera
2014-04-07, 17:51
Medlem
4-1-Ks avatar
Har nöt och fläskfärs hemma, samt basvaror. Inte sugen på svensk husman idag, några tips? Är inte nykter så orkar inte tänka ut något roligt att laga tips?
Citera
2014-04-07, 18:11
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-1-K
Har nöt och fläskfärs hemma, samt basvaror. Inte sugen på svensk husman idag, några tips? Är inte nykter så orkar inte tänka ut något roligt att laga tips?
Piroger eller cottage pie är alltid gott .

~Paul~
Citera
2014-04-07, 18:25
Medlem
4-1-Ks avatar
Citat:
Piroger eller cottage pie är alltid gott .

~Paul~
Sant, jag har baskemig aldrig gjort piroger själv! Har du något tips på hur jag ska gå tillväga? Har sett att du kan din grej Maten skall serveras kl 20.00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in