2014-04-07, 12:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
haha nej du svarade inte på min fråga!!!

Haha, jo det gjorde jag.

Citat:
Han var den sista kända som såg henne i livet och när hon hittades död så är han den första person man plockar in för förhör. Sedan ramlade det ena in efter det andra vilket räckte gott och väl för att häkta honom och nu slutligen att döma honom i två instanser.

Den ena efter det andra är blod i bil, tejprullen, telefonlistor med positioner, vittnesuppgifter, hans uttalanden i förhör och en hel del annat som entydigt talar för att han är inblandad i hennes död.

Om KJ är oskyldig så vet han exakt vem som gjort det och hur det gått till. Men han vill inte vara behjälplig att berätta detta vilket talar för att han är ensam om det.
Citera
2014-04-07, 12:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Det märkliga är att MB var under "span" men i själva verket var det under "delvis span"! Tappade polisen bort honom? eller varför vet de inte vad han gjorde och var han befann sig under tiden han hade span på sig???

skumt...

Lyssna igenom rättegångsfilerna istället för att sitta och skriva en massa dravel om allt du tror är skumt.

En spaning av det här slaget kan inte bedrivas med en 100%-täckning. Detta förklarade spaningsledaren vid rättegången. Man tappar bort spaningsobjektet ibland eftersom man inte kan ligga för nära inpå utan att bli upptäckt. Enligt spaningsledaren var det dock aldrig några längre stunder det var fråga om. Gissningsvis var turen till Lakaträsk det enda undantaget och det är därför man frågar om det vid förhören senare på sommaren. Man hade heller inte heltäckande spaning varje natt, utan när man konstaterat att det varit släckt i bostaden en längre stund och ingen mer aktivitet noterats så åkte man därifrån, för att sen återuppta tidigt nästa morgon. Vill man kan man självklart fantisera ihop en konspirationsteori om att MB låg och tryckte i sin säng och sen steg upp för att åka iväg för att stycka lik och sprida ut kroppsdelar i terrängen. Så du kan bespara dig att skriva en post med två meningar med fjorton utropstecken efter som handlar om att han gjorde exakt just detta.
Citera
2014-04-07, 12:25
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Ett SMS tycker jag verkar märkligt, inte konspirationsmärkligt, men det passar inte in. VB:s sista SMS till KJ "är inte du hemma"

Kanske VB såg att MB passerade utanför hennes hem när KJ hämtade henne och hon skickade smset till fel person?
Citera
2014-04-07, 12:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det märkliga är att MB var under "span" men i själva verket var det under "delvis span"! Tappade polisen bort honom? eller varför vet de inte vad han gjorde och var han befann sig under tiden han hade "span" på sig???

skumt...

Det mest intressanta är vad Berg hade för sig eftermiddagen 4 maj från 16-tiden fram till familjemiddagen vid 19-tiden - samt, från när denna var avklarad, ett dygn framåt. Vem ger Berg alibi förutom den sovande hustrun, AN ?
Citera
2014-04-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Haha, jo det gjorde jag.

Den ena efter det andra är blod i bil, tejprullen, telefonlistor med positioner, vittnesuppgifter, hans uttalanden i förhör och en hel del annat som entydigt talar för att han är inblandad i hennes död.

Om KJ är oskyldig så vet han exakt vem som gjort det och hur det gått till. Men han vill inte vara behjälplig att berätta detta vilket talar för att han är ensam om det.

nej det gjorde du inte! men du skrev ett svar till x...någonting och i det inlägget hittade jag svaret på min fråga.

Varför tror du att KJ skulle veta vem som är GM om vi förutsätter att han är oskyldig?
Citera
2014-04-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Lyssna igenom rättegångsfilerna istället för att sitta och skriva en massa dravel om allt du tror är skumt.

En spaning av det här slaget kan inte bedrivas med en 100%-täckning. Detta förklarade spaningsledaren vid rättegången. Man tappar bort spaningsobjektet ibland eftersom man inte kan ligga för nära inpå utan att bli upptäckt. Enligt spaningsledaren var det dock aldrig några längre stunder det var fråga om. Gissningsvis var turen till Lakaträsk det enda undantaget och det är därför man frågar om det vid förhören senare på sommaren. Man hade heller inte heltäckande spaning varje natt, utan när man konstaterat att det varit släckt i bostaden en längre stund och ingen mer aktivitet noterats så åkte man därifrån, för att sen återuppta tidigt nästa morgon. Vill man kan man självklart fantisera ihop en konspirationsteori om att MB låg och tryckte i sin säng och sen steg upp för att åka iväg för att stycka lik och sprida ut kroppsdelar i terrängen. Så du kan bespara dig att skriva en post med två meningar med fjorton utropstecken efter som handlar om att han gjorde exakt just detta.

De tappade helt enkelt bort honom, antagligen för att de inte ville ligga för nära, OK! Det var synd....!
Citera
2014-04-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det mest intressanta är vad Berg hade för sig eftermiddagen 4 maj från 16-tiden fram till familjemiddagen vid 19-tiden - samt, från när denna var avklarad, ett dygn framåt. Vem ger Berg alibi förutom den sovande hustrun, AN ?

Absolut!

...Ingen, bortsett från den sovande hustrun som dessutom uttrycker sig mycket diffust i förhören.
Citera
2014-04-07, 12:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
nej det gjorde du inte! men du skrev ett svar till x...någonting och i det inlägget hittade jag svaret på min fråga.

Varför tror du att KJ skulle veta vem som är GM om vi förutsätter att han är oskyldig?

Därför att alla indicier pekar mot KJ. Det finns ett dussintal besvärande omständigheter, om inte mer. Dessa behöver kunna förklaras av KJ. En förklaring som skulle förklara alla de indicier som pekar mot KJ är att någon av KJs vänner utfört mordet, lånat bilen och viskat till KJ om dumpningsplatserna.

Det är dock så osannolikt så enda sättet att kunna bevisa det är att han ger namn på denne personen och vittnar om hur det har gått till.
Citera
2014-04-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Troligt ja, men det stämmer inte riktigt med tiderna. KJ säger han hämtade upp henne vid 16 00. Efter 17 00 byter VBs mobil mast till Bodsvedjan och grannen pratade om att han sett detta vid 15-tiden om jag inte minns fel.

Vet att detta är långsökt, men ändå här har du en ny teori till samlingen: KJ hämtar upp AN, som vill träffas med VB på neutral grund och "tala ut", sen tycker VB som hon sms´ar til MB att "hon är knäpp".
efter hon har studerat (^^) färdigt hos KJ går hon hem till MB/AN för att prata vidare (genom "Grubban" med byte till 2G där). Samtalet för till att AN blir hysterisk och angriper VB med en konstig dagger som MB har i sin samling, efter först att ha försökt strypa henne o slaa henne med en stekpanna eller dylikt i huvedet.

Måndag ber MB få vara ledig från sushin och åker till ett älgslakthus i Lakaträsk med liket...Sen får han flera från B-maffian att hjälpa honom så som A-heder åt familjen-B, som gömmer sej paa golvet i svarta Nissan när han är paa Flotiljvägen och planterar blod i luckan paa KJ bil....
Citera
2014-04-07, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Därför att alla indicier pekar mot KJ. Det finns ett dussintal besvärande omständigheter, om inte mer. Dessa behöver kunna förklaras av KJ. En förklaring som skulle förklara alla de indicier som pekar mot KJ är att någon av KJs vänner utfört mordet, lånat bilen och viskat till KJ om dumpningsplatserna.

Det är dock så osannolikt så enda sättet att kunna bevisa det är att han ger namn på denne personen och vittnar om hur det har gått till.

Oj ett dussintal om inte mer??? de indicierna får du gärna berätta mer om.

Det behöver inte alls vara någon som känner KJ... det kan va en väns vän eller någon helt annan!!!

Jag ser en sak som skulle kunna peka för KJ och det är blodet i bagageluckan- men eftersom KJs bil var olåst ibland och att hans bil används av andra.. är det förhållandevis svagt......
Citera
2014-04-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
det finns vissa kvitto paa köpta saker paa eftermiddagen samt kvitto fraan middagen paa restauranten och taxi-körsel, fast 100 paa att MB själv staatt för detta kan man kanske inte vara?
Citera
2014-04-07, 12:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Oj ett dussintal om inte mer??? de indicierna får du gärna berätta mer om.

Det behöver inte alls vara någon som känner KJ... det kan va en väns vän eller någon helt annan!!!

Jag ser en sak som skulle kunna peka för KJ och det är blodet i bagageluckan- men eftersom KJs bil var olåst ibland och att hans bil används av andra.. är det förhållandevis svagt......

Det finns massor av information i tråden, jag har även gjort någon lista någon gång.

Men jag lånar MrFolds lista, där finns det mesta med.
https://www.flashback.org/sp45867073
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in