2014-04-06, 22:52
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Haha vad i helvete? Vilka jävla lirare Storasyster Valentine ska snart fylla 18 och är snart klar med sin femåriga universitetsutbildning. Därtill är hon på Moderaternas kommunfullmäktigelista inför valet i år. Har de kommit över nootropics-drogen från Limitless eller?

Jag skulle råda dig att fokusera på matematikkurserna snarare än HP-provdelsplugg. Förstå matematiken istället för att bekanta dig med HP-uppgifter; du är redan bekant med dem.
Haha! Han börjar gymnasiet till hösten som 12-åring. Undra vad hans föräldrar gör.
Citera
2014-04-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
En tolvåring skrev tydligen 1.25 (preliminärt) i går -

"Erik Tomas von Wilhelmsson Nastase är bara 12 år och i lördags skrev han högskoleprovet.

Resultat: 1,25 – klart över genomsnittet i Sverige."

http://www.expressen.se/nyheter/erik-tomas-12-ett-snille-pa-hogskoleprov/

"Erik Tomas storasyster Valentine tog studenten när hon var 15 år. Nu är hon 17 och ska snart fylla 18 och är snart klar med sin akademiska mastersutbildning (industriell ekonomi).

Detta fick mig att känna mig stressad!

Kul att bli slagen av en tolvåring, nu skäms jag rejält. Ne, nu blir det att plugga rejält inför hösten! xD

Varför erbjöds jag aldrig sådana möjligheter när jag gick i skolan? Fick för helvete sitta och räkna om samma jävla mattebok gång på gång på gång...

Edit: Har expressen redan normeringstabellerna....?
Citera
2014-04-06, 22:59
Medlem
Vedspiss avatar
Citat:
Haha! Han börjar gymnasiet till hösten som 12-åring. Undra vad hans föräldrar gör.

Skryter om sina barn, kanske?
Citera
2014-04-06, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Edit: Har expressen redan normeringstabellerna....?
Nej, men förmodligen 1,25 om man kollar på de två-tre senaste tabellerna. Att Expressens journalister inte klarar av att infoga ett preliminärt för att förtydliga är föga förvånande; journalistiken i detta land är som bekant under all kritik.
Citera
2014-04-06, 23:05
Medlem
Citat:
Jaja, får väl skriva 1.9/2.0 i höst med 25-30 minuter till godo då. Du behöver inte tro mig.

Att göra om "minst 30 frågor" förefaller tämligen idiotiskt när man är säker på svaret på långt över 10 frågor. Jag förnekar inte att jag kunde utnyttjat tiden bättre; men faktum kvarstår - jag skrev provdelarna på ca 25 minuter vardera med ett fullgott resultat vilket flera påstått är ren och skär lögn men så är inte fallet.

Självklart behöver jag inte tro dig men faktum kvarstår att det här är flashback. Ett forum fyllt med narcissistiska personer med benägenhet för att ljuga.

Det som förefaller mig väldigt väldigt idiotiskt är ditt påstående "Att göra om "minst 30 frågor" förefaller tämligen idiotiskt när man är säker på svaret på långt över 10 frågor "

Hur kunde du annars utnyttjat tiden bättre om du anser att att repetera frågorna är idiotiskt
Citera
2014-04-06, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NAHA-K
Självklart behöver jag inte tro dig men faktum kvarstår att det här är flashback. Ett forum fyllt med narcissistiska personer med benägenhet för att ljuga.

Det som förefaller mig väldigt väldigt idiotiskt är ditt påstående "Att göra om "minst 30 frågor" förefaller tämligen idiotiskt när man är säker på svaret på långt över 10 frågor "

Hur kunde du annars utnyttjat tiden bättre om du anser att att repetera frågorna är idiotiskt
Antalet frågor per provpass är 40. Om jag är säker på långt över 10 är jag osäker på långt färre än 30. Därmed förefaller det tämligen idiotiskt att göra om "minst 30 frågor". Simpel aritmetik. Förstår du?

Jag kunde utnyttjat tiden bättre men den enda anledningen till att jag skrev HP var för att jag ville veta om det var så stressande och krävande som alla jag kände påstod att det var. Jag eftersträvade inte något särskilt resultat. Om jag gjort det hade jag förmodligen gått genom de frågor jag var osäker på mer noggrant. Men nu gjorde jag inte det och fick nöja mig med 1.75.
Citera
2014-04-06, 23:15
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedspis
Skryter om sina barn, kanske?
Jo, men syftade såklart på utbildning och jobb!
Citera
2014-04-06, 23:39
Medlem
Ronald-McDonalds avatar
Citat:
En tolvåring skrev tydligen 1.25 (preliminärt) i går -

"Erik Tomas von Wilhelmsson Nastase är bara 12 år och i lördags skrev han högskoleprovet.

Resultat: 1,25 – klart över genomsnittet i Sverige."

http://www.expressen.se/nyheter/erik-tomas-12-ett-snille-pa-hogskoleprov/

"Erik Tomas storasyster Valentine tog studenten när hon var 15 år. Nu är hon 17 och ska snart fylla 18 och är snart klar med sin akademiska mastersutbildning (industriell ekonomi).

Detta fick mig att känna mig stressad!

Kul att bli slagen av en tolvåring, nu skäms jag rejält. Ne, nu blir det att plugga rejält inför hösten! xD
Du behöver inte känna någon stress, var istället glad över att dina föräldrar inte pushade dig till sådana här spektakel.

Citera
2014-04-06, 23:45
Medlem
Hej,

Jag fick 1.7 på kvantitativa och 1.0 på verbala. Hur kan jag bäst träna upp det verbala på framför allt ORD och LÄS? Kötta hpguiden? Läsa under strecket på DN varje dag? Engelskan gick det rätt bra på men svenskan är jag fanimig kass på. Fick bla bara 8 ord/20. Så

Tacksam för hjälp.
Citera
2014-04-06, 23:46
Medlem
mo-lesters avatar
Citat:
Haha vad i helvete? Vilka jävla lirare Storasyster Valentine ska snart fylla 18 och är snart klar med sin femåriga universitetsutbildning. Därtill är hon på Moderaternas kommunfullmäktigelista inför valet i år. Har de kommit över nootropics-drogen från Limitless eller?

Jag skulle råda dig att fokusera på matematikkurserna snarare än HP-provdelsplugg. Förstå matematiken istället för att bekanta dig med HP-uppgifter; du är redan bekant med dem.

tror helt enkelt det handlar om intelligens i kombination med lite påtryckningar av föräldrarna. Och givetvis nyfikenhet från barnens håll
Citera
2014-04-06, 23:52
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delad
Vilket program på vilken högskola kom du in på?

"Webbutveckling - Programmering" i Skövde.
Citera
2014-04-06, 23:52
Medlem
en.svensk.nigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floz
- Vår bedömning var att kopplingen till skolmatematiken i de nya uppgifterna som testar kvantitativ förmåga borde gynna kvinnor. Kvinnor har bättre betyg i matematik än män från gymnasieskolan, säger Åsa Rurling, utredare på Högskoleverket, den myndighet som står bakom provet.

Detta sa ngn

Vadå varför vill man göra det enklare för kvinnor?

källa: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/man-gynnas-av-nya-hogskoleprovet_7168203.svd
från: 4 maj 2012 kl 05:00
Fyfan. Ska de då göra så att män får lika höga betyg som kvinnor då? Nej det är givetvis inte ens aktuellt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in