Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Jag vet inte om det går att jämföra, jag känner inte till fallet.
Jag antar att GM erkände vållande i något läge.
Det visar hur svårt det är att döma för mord. Det får inte finnas tvivel om tillvägagångssätt eller uppsåt.
Som du säger så spelar brottregistrets längd "ingen" roll.
Problemet är att om domen skulle hållit så borde man belagt FS med förklaringsbörda, men inte ens det behöver nödvändigtvis inte hålla.
Ställt i ljuset att MJ kan levat den 28e med sina SMS & bankomatuttag.
Nej GM hävdade att det var en olycka. Det var det inte. Det var en avrättning på 10 cm avstånd. En skribent i den tråden skrev upp en "Vapenhantering för Dummies"
Den är klockren och kan säkert användas här med. Jag kopierar nu denne
Nightfighter
1. Stoppa patroner i magasinet - Inte förenat med fara
2. Stoppa magasinet i kolven - Inte förenat med fara
3. Göra mantelrörelse och föra upp en kula i loppet - Nu börjar det brännas lite grann men än så länge är det ingen fara.
4. Osäkra vapnet genom att föra switchen till "röd" - Ajajajaj, kula i loppet, vapnet skjutklart nu gäller det att hålla fingret i styr och inte sikta på något som kan ta skada.
5. Sikta på sovande flickvän med mynningen ca. 10 cm. från hennes panna, kula i loppet, vapnet osäkrat - Nu återstår bara ett tryck på avtryckaren. Se för fan till att INTE trycka.
6. Sätt fingret på avtryckaren, rikta mynningen på 10 cm mot din flickväns sovande huvud, osäkrat vapen, kula i loppet efter mantelrörelse och kalla det för en blindavfyrning och bli verkligen jätteöveraskad när ett skott brinner av.
7. Bli än mer överraskad när någon total idiot faktiskt tror dig.
Vållande. GM sa olycka.
Jag tror att alla som läst det fallet är överens om att det var ren avrättning.