Citat:
Ursprungligen postat av
crazycatlady1
Har käkat citalopram 20mg i två månader nu. Ska börja jobba imorgon och undrar om jag kan ta en extra tablett idag för att lugna mig inför det. Vill bara ta en extra idag och sen ta en om dagen som vanligt sen.
SSRI är för det första inget lugnande. Sen är det en lång tids omställning till en dos-höjning/sänkning. Att ta en extra tablett idag kommer inte hjälpa dig ett skit förutom att du möjligtvis kan få tillbaka någon sorts insättningssymptom om du fortsätter.
Tog min sista Cipralex i fredags och jag har nog fan aldrig mått så här jävla dåligt. Det känns som att jag får el-stötar i mig konstant och jag är helt borta i huvudet. Det värsta är nog stötarna känns som att någon står och matar med en el-pistol var tredje sekund. Börjar även känna av lite kramper och domningar.
Jag funderar starkt på att slå min läkare på käften för att ens ha föreslagit den här skiten. Jag fick den för panik-attacker och den har inte hjälpt ett skit. Har gått på 20 mg i nästan två år. Jag vet inte hur många gånger jag fått höra om riskerna med ett benso-beroende, men det här var det fan ingen som sa något om.
"Det är inte beroendeframkallande" "Man kan ta medicinen hela livet" "Det har visat sig verka positivt mot panikångest". Bullshit. Jag har haft avtändningar på droger och jag anser att kan man få en avtändning kan man också bli beroende. Plus att man blir ju knappast lyckligare. Snarare mer apatisk.
Panikattackerna hålls borta på nåder med hjälp av benso. Men visst, alla är vi olika men det här är fan bland den värsta "avtändningen" jag har varit med om.