2014-04-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Alla andra i Sverige som inte får något annat jobb får alltså tvingas att sälja sex. Då är du för att man får göra det där intima som är olämpligt för en?

Jag kan upprepa mig igen:

Nej, ingen skall tvingas sälja sex.

Behöver jag upprepa det igen? Det känns lite som du är på drogeer.
Citera
2014-04-06, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jag har inga åsikter om hur många vi släpper in.

Du har en åsikt om att vi ska ha laglig prostitution.

Du menar att det är för intimt för alla som inte vill sälja sex och då bör de få bidrag.

Men samtidigt så är de bara de som har rätt till A-kassa och socialbidrag som ska få det.

Så en väldigt många gossar kommer att få vresa på skinkorna och kvinnor sära på låren ändå då? Mot sin vilja.
Citera
2014-04-06, 12:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Jaha, så du kan konstatera fakta. En fråga då till dig, om prostitution är så olämpligt borde inte det vara skäl för asyl?
Hur tänker du då?
Kan du utveckla hur det asyl-skälet skulle se ut.
Citera
2014-04-06, 12:26
Bannlyst
Citat:
Alla andra i Sverige som inte får något annat jobb får alltså tvingas att sälja sex. Då är du för att man får göra det där intima som är olämpligt för en?

Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Jaha, så du kan konstatera fakta. En fråga då till dig, om prostitution är så olämpligt borde inte det vara skäl för asyl?

Enligt undersökningar så ser man likheter mellan prostituerade och de som varit utsatta för krig, dvs asylskälen är lika starka för en prostituerad från Sydamerika som för någon från Syrien, Somalien osv
Citera
2014-04-06, 12:28
Medlem
Citat:
Du har en åsikt om att vi ska ha laglig prostitution.

Nej det har jag inte, se inlägg #614.
Citera
2014-04-06, 12:29
Medlem
Citat:
Men samtidigt så är de bara de som har rätt till A-kassa och socialbidrag som ska få det.

Så en väldigt många gossar kommer att få vresa på skinkorna och kvinnor sära på låren ändå då? Mot sin vilja.

Alla som får någon typ av bidrag, skall fortsätta få det även fast de nekar ta sexjobb.

Ingen skall behöva ta sexjobb mot sin vilja.
Senast redigerad av FlamRed 2014-04-06 kl. 12:32.
Citera
2014-04-06, 12:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Jag anser att man ska få neka att söka jobb där det krävs att man bär kort kjol. Det kan finnas exempelvis religiösa eller andra värderingar som gör att man inte kan/vill bära det.
Fast det finns ingen generell regel som säger att om du inte gillar arbetskläderna så skall du slippa söka jobbet. Det faller ju på sin egen absurditet att det skulle utgöra ett skäl till att få fortsätta gå på bidrag/stöd.

Jag kan däremot tänka mig att det är en av de "särskilda skäl" som somliga kan åberopa - och för egen del anse att det i sig är sjukt/problematiskt. Eftersom jag inte kan se att det skulle vara mer okej för min dotter som inte har religiösa skäl att visa delar av kroppen ofrivilligt än för din dotter som sannolikt skulle svänga ihop en kulturell-halvlögn och få slippa...

Kan du se någon rättvisa i det?

Varför skulle din dotters hud vara mer helig än min dotters?
Citera
2014-04-06, 12:30
Medlem
Citat:
Nej. Jag säger att OM vi har laglig prostitution så är det uppenbart att alla arbetssökande skall få neka sådana sexjobb utan att bli av med sin ersättning.

Du är alltså varken för eller emot att det ska vara olagligt att sälja sex i Sverige. Jaha?
Citera
2014-04-06, 12:32
Medlem
Citat:
Du är alltså varken för eller emot att det ska vara olagligt att sälja sex i Sverige. Jaha?

Är jag?
Citera
2014-04-06, 12:34
Medlem
Citat:
Är jag?

Du verkar inte vilja tala om du är för eller emot i alla fall. Det du skriver i tråden motsäger vartannat inlägg ungefär.

Ingen ska behöva sälja sex mot sin vilja i Sverige, en del får bidrag. Resten då? De som inte har rätt till A-kassa eller socialstöd? Varför är det okej att en del tvingas men andra inte?
Citera
2014-04-06, 12:35
Medlem
Citat:
Du verkar inte vilja tala om du är för eller emot i alla fall. Det du skriver i tråden motsäger vartannat inlägg ungefär.

Ingen ska behöva sälja sex mot sin vilja i Sverige, en del får bidrag. Resten då? De som inte har rätt till A-kassa eller socialstöd? Varför är det okej att en del tvingas men andra inte?

Det är inte ok att någon tvingas. (Vilket jag skrivit många gånger nu, och inte en enda gång har jag skrivit att det är ok, så inga motsägelse där inte...)
Citera
2014-04-06, 12:36
Medlem
Citat:
Det är inte ok att någon tvingas. (Vilket jag skrivit många gånger nu, och inte en enda gång har jag skrivit att det är ok, så inga motsägelse där inte...)

Men hur gör vi med arbetskraftsinvandrarna då?

Ska vi tillåta utländska medborgare att sälja sex i Sverige?

Det är ju plötsligt bara några få som ska få bidrag för att slippa? Hur tänker du?
Senast redigerad av granved 2014-04-06 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in