Citat:
Ursprungligen postat av
Borusse100
Jävligt komiskt när någon försöker idiotförklara för en samtidigt som personen ifråga (du) skjuter dig själv i foten och framstår själv som trög
1.Det är rätt känt att Rosell inte hade rent mjöl i påsen men förstår inte hur det är relaterat till något av det som jag skrev.
2. Messi skattebekymmer som han friades från var bara ett av exemplen på den häxjakt som Barca genomgått senaste åren och ingenstans har jag påstått att Messi blev tvingad av Perez att fuska som du får det att låta, men däremot vet vi att Perez är en person med mycket makt och det har varit från Madridhåll som det rotats hos Barcelona om 7 år gamla uppgifter.
3. "Barca-fan som gnäller på systematiskt domarfusk bör nog se sitt lag i spegeln först."
Jag ser inte vart det gnällts, dock borde du kikat in hos RMCF's officiella hemsida efter senaste clasicot.
4."Mer än en klubb-klubben anmäler förstås inte någon annan klubb. Hmmm, bara om dåliga planer efter varenda dåligt resultat på Italiensk mark."
Två helt olika saker. Att tipsa/begära undersökningar om doping/registreringar etc är absolut inte samma sak som att svara på nej på frågan: Tyckte du att planen nispelade på lät er få ut det maximala ur ert spel?Ska spelarna hålla käften när de blir intervjuade eller?
5. Det sista du tar har återigen inte något med situationen eller min text att göra. Ingen förnekar att det är osant det du tar upp, men ack så orelevant då Barca har haft klart mer framgångsrika år jämfört med antagonisterna och till skillnad från dem så har Barca fått sin utdelning medan Reals uteblivit.
Kan annars rekommendera den här länken: ttp://www.insidespanishfootball.com/85046/leo-messi-exonerated-of-tax-evasion-charges/
Det är väl jävligt relevant vad Rosell håller på med då han var högsta höns i Barca under flertalet år. Att vissa andra också hävdar att det förekom även innan honom - ja det är ju inte direkt bättre för din allmänna hyllning till Barca. Systematik som sagt.
Friades? Han betalade väl en jävla massa för att slippa åtal.
http://www.fotbollskanalen.se/spanien/messi-betalar-sin-skatteskuld/
Så det är fel att Messis skattefusk kommer upp till ytan? Perez fel. Din dumma jävel.
Du gnällde i ditt första inlägg.
Citat: "(...)när det inte heller funkade vann han tillslut La Ligas mest konstiga ligaguld med flertalet sjuka domarinsatser till deras fördel - och nu snackar jag om vecka in och vecka ut (än idag har jag aldrig upplevt en sådan hjälp med sånna sjuka fördelar varje vecka samtidigt som Barcelona fick allt emot dom). Det varade ett år, han har insett att det inte räcker, man måste gå längre in i organisationen för att störa oss för det funkar inte på planen."
Ytterligare citat:
"Florentino Perez är en riktig maffia, a pile of stinky shit. Han köper allt som går att köpa, domare, förbund, allt."
Du gnällde på att Real anmälde Barca får osportsligt beteende, då kontrade jag med att i princip varje match mot Milan och Inter så har det gnällts offentlig på en dålig matta, och i vissa fall anmälts.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/champions-league/barcelona-anmaler-milan---for-planen/
Lika ryggradslöst som det Real gjorde.
Givetvis ska spelarna ibland hålla käften, iaf om man inte vill ses som hycklare. Det är fullt möjligt att just hålla käften även vid frågor om vad man tycker om planen. Jag är inte "ni" med varken Milan eller Inter. Och jag antar att planen var i dåligt skick pga den karga vintern som vi ofta ser drabbar Milano och norra Italien.
Du tar själv upp argument om att Real pröjsar mycket pengar på spelarköp. Då tål du inte mothugg när jag tar upp en viss del av Barcas historik. Något som till ich med bör ses som värre då man myglar om vad Neymar kostade, finns uppgifter att man gjort betalningar till tredje och fjärde part utan att redovisa, etc, etc, och sedan sätta spelaren i fråga på bänken. Sedan tar jag upp en problematik kring att sälja en presterande Ibra för mångdubbelt mindre än vad man köpte honom.
Jag har inte läst din jävla länk. Så håll käften nu. Du var ett öppet mål att attackera. Visserligen roligt i sig, men det tar som sagt tid. Nu var jag ändå tvungen då du fortsatte med din uppkäftighet. Hej då på ett tag.