2014-04-05, 12:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borusse100
Då borde inte vara så svårt att försöka motbevisa mina "konspirationsteorier" i mitt förra inlägg då jag trots allt förklarade hur saker och ting var egentligen med fakta till dina raljerade. Eller är det kanske så att du vet att du är svarslös och avfärda mitt dåvarande inlägg som OT som ett försök till undanflykt...

Du har ingen fakta överhuvudtaget. Jag har resonerat nyanserat om vad som hänt, du kommer med konspirationsteorier som du på fullaste allvar ser som fakta. Nej, jag kommer inte bemöta sånt trams. Du kanske inte ens kommer hinna svara på det...
Citera
2014-04-05, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du har ingen fakta överhuvudtaget. Jag har resonerat nyanserat om vad som hänt, du kommer med konspirationsteorier som du på fullaste allvar ser som fakta. Nej, jag kommer inte bemöta sånt trams. Du kanske inte ens kommer hinna svara på det...
Du menar alltså att jag har fel där jag punkt efter punkt blottade dina argumentationsfel som onekligen får dig att framstå som okunnig vad gällande Barca och alla dom fem punkterna som jag skrev tidigare är fakta. Det är inget som jag anser utan för att det är så som jag har deklarerat tidigare, du får gärna låta bli med att inte bemöta men det tyder bara dessvärre på att du inte kan replikera dina åsikter som du dessvärre inte kan stå för...
Citera
2014-04-05, 13:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Du menar alltså att jag har fel där jag punkt efter punkt blottade dina argumentationsfel som onekligen får dig att framstå som okunnig vad gällande Barca och alla dom fem punkterna som jag skrev tidigare är fakta. Det är inget som jag anser utan för att det är så som jag har deklarerat tidigare, du får gärna låta bli med att inte bemöta men det tyder bara dessvärre på att du inte kan replikera dina åsikter som du dessvärre inte kan stå för...

Det är bara att fortsätta. Du gör bort dig. Jag slösar inte min tid på såna som dig. I debatter där jag har fel medger jag det. I debatter där jag har möjlighet till att föra ett sakligt utbyte av argument så debatterar jag tills vi når vägs ände. I debatter där jag omöjligt får gehör från min meningsmotståndare så spar jag min tid. Gissa under vilken kategori du går in under?
Citera
2014-04-05, 14:14
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Vad fan har det där med saken att göra?

Räkna ut spelarvärldena på Barcas sålda och nuvarande produkter under de senaste åren. Och lägg till all mervärde det ger i att ha ett sån akademi. Jävla mongo.

Plus att en akademi ger en massa indirekta intäkter.
Då du slipper värva. Du kan ha akademi spelar prestera på A lags nivå på en halvdan akademi lön i typ 6-12månader innan du måste ge dom ett marknadsmässigt kontrakt.

Så det är otroliga pengar som man både tjänar och sparar tack vare akademiverksamhet....
Citera
2014-04-05, 14:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Plus att en akademi ger en massa indirekta intäkter.
Då du slipper värva
. Du kan ha akademi spelar prestera på A lags nivå på en halvdan akademi lön i typ 6-12månader innan du måste ge dom ett marknadsmässigt kontrakt.

Så det är otroliga pengar som man både tjänar och sparar tack vare akademiverksamhet....

Ja, det är det jag menar med "nuvarande produkter". Alltså egenfostrade spelare som man sluppit betala höga transfers för. Iniesta, Xavi, Messi, Busquets, Puyol, Valdes, Pedro, Tello, mfl, mfl.
Citera
2014-04-05, 14:21
Medlem
L-illuminatos avatar
JAg tycker vi återgår till att debaterra om FIFA kommer lyckas stoppa Barcelonas frösök till att dribbla sig ur avstägningen genom att överklaga och värva under överklagandet....

I fall det är moraliskt rätt eller fel
eller om dom har brutit mot lagen är ganska uppenbart i det här fallet.

Rossell är verkligen en korrupt cancer som har inbjudit Texiera lik Brasse korruption i Katalonien....
Citera
2014-04-05, 14:25
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ja, det är det jag menar med "nuvarande produkter". Alltså egenfostrade spelare som man sluppit betala höga transfers för. Iniesta, Xavi, Messi, Busquets, Puyol, Valdes, Pedro, Tello, mfl, mfl.

Inte bara höga transfers utan spelarna du nämner ovan har haft liksom ungdomsspelar löner under en viss tid (medan dom fortf ingått i seniortruppen). Såg en Studien på det i tvärsnitt så ligger egna produkter på en lön på 20-30% lägre än en rekryterad spelare som har samma ställning i laget (nyckelspelare, truppsspelare, eller bänk)
Citera
2014-04-05, 16:21
Bannlyst
Citat:
Det är bara att fortsätta. Du gör bort dig. Jag slösar inte min tid på såna som dig. I debatter där jag har fel medger jag det. I debatter där jag har möjlighet till att föra ett sakligt utbyte av argument så debatterar jag tills vi når vägs ände. I debatter där jag omöjligt får gehör från min meningsmotståndare så spar jag min tid. Gissa under vilken kategori du går in under?

Gör bort mig? Men snälla du Anteri, detta börjar bli onekligen pinsamt för dig själv men jag måste fråga dig en gång till: Bemöt mer än gärna på mina punkter som jag har bestridit på ett sakligt vis (du har alla möjligheter till dig så den ursäkten håller inte) som jag gjorde det ursprungligen istället för att avfärda det som konspirationsteorier utan att ens berätta konkret på vad du menar vilket säger nog mer om dig. Det är tråkigt att du väljer att sätta ribban för den nuvarande debatten mellan oss men aja..

Det är inte direkt jag som är idioten/gör bort sig utav oss två i debatten alternativutan...
Citera
2014-04-05, 17:48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jävligt komiskt när någon försöker idiotförklara för en samtidigt som personen ifråga (du) skjuter dig själv i foten och framstår själv som trög

1.Det är rätt känt att Rosell inte hade rent mjöl i påsen men förstår inte hur det är relaterat till något av det som jag skrev.

2. Messi skattebekymmer som han friades från var bara ett av exemplen på den häxjakt som Barca genomgått senaste åren och ingenstans har jag påstått att Messi blev tvingad av Perez att fuska som du får det att låta, men däremot vet vi att Perez är en person med mycket makt och det har varit från Madridhåll som det rotats hos Barcelona om 7 år gamla uppgifter.

3. "Barca-fan som gnäller på systematiskt domarfusk bör nog se sitt lag i spegeln först."

Jag ser inte vart det gnällts, dock borde du kikat in hos RMCF's officiella hemsida efter senaste clasicot.

4."Mer än en klubb-klubben anmäler förstås inte någon annan klubb. Hmmm, bara om dåliga planer efter varenda dåligt resultat på Italiensk mark."

Två helt olika saker. Att tipsa/begära undersökningar om doping/registreringar etc är absolut inte samma sak som att svara på nej på frågan: Tyckte du att planen nispelade på lät er få ut det maximala ur ert spel?Ska spelarna hålla käften när de blir intervjuade eller?

5. Det sista du tar har återigen inte något med situationen eller min text att göra. Ingen förnekar att det är osant det du tar upp, men ack så orelevant då Barca har haft klart mer framgångsrika år jämfört med antagonisterna och till skillnad från dem så har Barca fått sin utdelning medan Reals uteblivit.

Kan annars rekommendera den här länken: ttp://www.insidespanishfootball.com/85046/leo-messi-exonerated-of-tax-evasion-charges/

Det är väl jävligt relevant vad Rosell håller på med då han var högsta höns i Barca under flertalet år. Att vissa andra också hävdar att det förekom även innan honom - ja det är ju inte direkt bättre för din allmänna hyllning till Barca. Systematik som sagt.

Friades? Han betalade väl en jävla massa för att slippa åtal. http://www.fotbollskanalen.se/spanien/messi-betalar-sin-skatteskuld/
Så det är fel att Messis skattefusk kommer upp till ytan? Perez fel. Din dumma jävel.

Du gnällde i ditt första inlägg. Citat: "(...)när det inte heller funkade vann han tillslut La Ligas mest konstiga ligaguld med flertalet sjuka domarinsatser till deras fördel - och nu snackar jag om vecka in och vecka ut (än idag har jag aldrig upplevt en sådan hjälp med sånna sjuka fördelar varje vecka samtidigt som Barcelona fick allt emot dom). Det varade ett år, han har insett att det inte räcker, man måste gå längre in i organisationen för att störa oss för det funkar inte på planen."

Ytterligare citat: "Florentino Perez är en riktig maffia, a pile of stinky shit. Han köper allt som går att köpa, domare, förbund, allt."

Du gnällde på att Real anmälde Barca får osportsligt beteende, då kontrade jag med att i princip varje match mot Milan och Inter så har det gnällts offentlig på en dålig matta, och i vissa fall anmälts. http://www.expressen.se/sport/fotboll/champions-league/barcelona-anmaler-milan---for-planen/
Lika ryggradslöst som det Real gjorde.

Givetvis ska spelarna ibland hålla käften, iaf om man inte vill ses som hycklare. Det är fullt möjligt att just hålla käften även vid frågor om vad man tycker om planen. Jag är inte "ni" med varken Milan eller Inter. Och jag antar att planen var i dåligt skick pga den karga vintern som vi ofta ser drabbar Milano och norra Italien.

Du tar själv upp argument om att Real pröjsar mycket pengar på spelarköp. Då tål du inte mothugg när jag tar upp en viss del av Barcas historik. Något som till ich med bör ses som värre då man myglar om vad Neymar kostade, finns uppgifter att man gjort betalningar till tredje och fjärde part utan att redovisa, etc, etc, och sedan sätta spelaren i fråga på bänken. Sedan tar jag upp en problematik kring att sälja en presterande Ibra för mångdubbelt mindre än vad man köpte honom.

Jag har inte läst din jävla länk. Så håll käften nu. Du var ett öppet mål att attackera. Visserligen roligt i sig, men det tar som sagt tid. Nu var jag ändå tvungen då du fortsatte med din uppkäftighet. Hej då på ett tag.
Citera
2014-04-06, 11:52
Medlem
NirvanAs avatar
Finns det ingen chans att överklagan etc går igenom och att de får värva ändå?
Citera
2014-04-06, 12:03
Medlem
Apparatjiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns det ingen chans att överklagan etc går igenom och att de får värva ändå?

Finns det säkert chans till och det kommer antagligen att hända också.
Citera
2014-04-06, 12:38
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ännu värre. Systematik.

Kaka led vad jag kommer ihåg av skador vilket drog ner han kvalitet. Och märk väl, man fifflade inte med siffrorna.

Ja, det är fan illa.

Men Neymar är inte bänkad, han har varit skadad och tappat formen lite smått. Han är fortfarande given i alla svårare matcher och vilar lite då och då. Att han sitter på bänken (as in bänkad) vet jag inte vart du har fått ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in