Citat:
Ursprungligen postat av
Graflund
Gick förvånansvärt bra för mig faktiskt, förra gången jag skrev provet var det helt utan någon som helst förberedelse och det resulterade i medelmåttiga 1.05, den här gången samlade jag all möjlig information och köpte hem både mattebok och hela paketet. Slutade där och jag läste aldrig en sida.
Vet inte riktigt hur ni andra gör men hittade inte aktuell information om hur man räknade dock. När jag hade 1.05 senaste skrapade jag ihop 86 poäng, den här gången mäktade jag med 106.
Kvant: 45 poäng.
Verbal: 61 poäng.
Vad ger det mig tror ni?
Du ska inte räkna ihop det totala antalet poäng utan kolla på förra årets normeringstabell. Där står det att dina kvantpoäng motsvarar 1,2 och dina verbpoäng motsvarar 1,5. Summera dessa och dela med 2. Alltså lär du få 1,35.
Bra höjning där! Jag höjde mig också faktiskt, gått tillväga på exakt samma sätt som du. Dvs, inte pluggat alls... Jag tänker lite att om man sätter relativt goda resultat utan plugg, kan det ju faktiskt finnas potential till riktigt goda resultat om man faktiskt pluggar ordentligt innan. Motivationen kommer väl när man vet vad man vill bli.