2014-04-06, 09:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Det är belagt genom fordonsförfrågan och smygmobilen.
Allvarligt var det nog eftersom skottet kom.

Ja? Det är nog bl.a just därför hon mördades.

Men nu gjorde ju Marina många resor utan FS utan att dö. Det låter inte som något en sjukligt svartsjuk man skulle tillåta. Själv blev jag inlåst och alla husets telefoner åkte med x:et i bilen så jag inte ens skulle kunna ringa någon. Jag fick inte gå och handla på egen hand, han körde mig alltid och satt i bilen och på fullaste allvar klockade mig när jag var i affären. DET är ett sjukligt beteende. Aldrig att jag hade fått åka iväg på en tripp på egen hand. FS låter inte alls som en sådan sjukligt svartsjuk person i mina mått mätt.

Våra barn hade större frihet än vad jag hade.
Citera
2014-04-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem var det som förlorade pengar på dödsfallet?

Marina. FS hade inga att förlora.
Citera
2014-04-06, 09:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Rättsläkaren kan inte säga att hålet i skallen var dödsorsak.

Nej, men ärligt talat så var det nog inte hjärtinfarkt heller. Marina är död. Det finns ett hål i hennes kranie. Det var blod i sängen. Jag tror hon blivit skjuten med pistol.
Citera
2014-04-06, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men nu gjorde ju Marina många resor utan FS utan att dö. Det låter inte som något en sjukligt svartsjuk man skulle tillåta. Själv blev jag inlåst och alla husets telefoner åkte med x:et i bilen så jag inte ens skulle kunna ringa någon. Jag fick inte gå och handla på egen hand, han körde mig alltid och satt i bilen och på fullaste allvar klockade mig när jag var i affären. DET är ett sjukligt beteende. Aldrig att jag hade fått åka iväg på en tripp på egen hand. FS låter inte alls som en sådan sjukligt svartsjuk person i mina mått mätt.

Våra barn hade större frihet än vad jag hade.

Oj! Ja, vi kanske har olika definitioner av svartsjuka med oss i bagaget.
Riktigt så illa menar jag inte att FS var. Inte på långa vägar.
Citera
2014-04-06, 09:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Oj! Ja, vi kanske har olika definitioner av svartsjuka med oss i bagaget.
Riktigt så illa menar jag inte att FS var. Inte på långa vägar.

Vad jag ville säga, utan att blotta mig själv så värst, var att FS inte ger det kontrollfreakaktiga uppseendet. Mer att han faktiskt "skiter i" vad Marina gör, men jag vill poängtera att FS dock var i en beroendesituation. Men här gällde det att utan Marina och hennes hem, så hade FS inte tak över huvudet och Marina ställde ju upp med basbehoven iaf. Mat för dagen och, om man ska tro systrar och FS, sex emellanåt. Men situationen var ju ohållbar såklart om Marina ville gå vidare på det känslomässiga planet.
Citera
2014-04-06, 09:53
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Tja. Eller så var FS helt enkelt lite svartsjuk.

Smygmobilen, fordonsförfrågan, Marinas fråga och FS "övervakning" av MR pekar på det.
Vi behöver inte vara helt överens. Jag håller med om att pengar troligtvis finns i motivbilden.

Detta är fortfarande bara ett påhitt. FS har aldrig övervakat mig!
Citera
2014-04-06, 09:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Marina. FS hade inga att förlora.
Han hade pengar att tjäna på att Marina fortsatte leva, pss som han gjort dittills. Ekonomiskt motiv är påhitt.
Citera
2014-04-06, 09:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Han hade pengar att tjäna på att Marina fortsatte leva, pss som han gjort dittills. Ekonomiskt motiv är påhitt.

Oavsett vem som höll i pistolen?
Citera
2014-04-06, 10:08
Medlem
Finlisas avatar
Citat:

Nej mördaren fredrik svensson hade inget att tjäna ekonomiskt på Marina, inte längre. Hon var trött på honom och han skulle ut. Hans försörjning var borta och även alla övriga förmåner.

Han fixade snabbt ny flickvän så han fick någonstans att bo. Dock var han tvungen att ta det han fick, just för att få tak över huvudet och mat. Om jag inte minns fel fick han nobben av en tjej så det brann i knutarna

Om han verkligen tyckte om och respekterade Marina hade han inte kunnat gå vidare direkt. Han borde varit sjuk av oro för var hon var någonstans oavsett om dom var ett par eller vänner. Men han visste ju att Marina var död, för han dödade henne, vilket jag har trott hela tiden och nu är det bevisat. fredrik svensson är dömd för mord, han är en mördare.
Citera
2014-04-06, 10:09
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Detta är fortfarande bara ett påhitt. FS har aldrig övervakat mig!
Något som du inte märkt av, än?! Med tanke på din oerfarenhet av manipulerade medelålders gamla män är detta inte alls ovanligt. Du är inte den första som fs lindar runt sitt lillfinger med smicker och lögner och inte den sista.

Sorgligt att du inte tagit tag i ditt liv och gått vidare. Du har satsat på fel häst och detta kommer att straffa sig, även om du råkade vara ett maskrosbarn.
Citera
2014-04-06, 10:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Nej mördaren fredrik svensson hade inget att tjäna ekonomiskt på Marina, inte längre. Hon var trött på honom och han skulle ut. Hans försörjning var borta och även alla övriga förmåner.

Han fixade snabbt ny flickvän så han fick någonstans att bo. Dock var han tvungen att ta det han fick, just för att få tak över huvudet och mat. Om jag inte minns fel fick han nobben av en tjej så det brann i knutarna

Om han verkligen tyckte om och respekterade Marina hade han inte kunnat gå vidare direkt. Han borde varit sjuk av oro för var hon var någonstans oavsett om dom var ett par eller vänner. Men han visste ju att Marina var död, för han dödade henne, vilket jag har trott hela tiden och nu är det bevisat. fredrik svensson är dömd för mord, han är en mördare.
Det är påhitt att han skulle ut.
Citera
2014-04-06, 10:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det är påhitt att han skulle ut.

Nja, deras gemensamma plan var ju att FS skulle fixa eget boende. Så det var ju inte helt fel. Han stod väl rätt bra till i kön vid tiden för mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in