2014-04-06, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall får nog Pastakrydda räkna bort rättsläkarens spekulation om projektil också.

Öh.. Jaha?
Gäller det även advokat Luftspalt?
Citera
2014-04-06, 08:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Öh.. Jaha?
Gäller det även advokat Luftspalt?
Det gällde Pastakrydda.

Eftersom jag inte anser att man ska räkna bort möjligheten syl, kan jag inte svara på den frågan.
Senast redigerad av Quarrel 2014-04-06 kl. 09:11.
Citera
2014-04-06, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej. Det håller inte. Smygmobilen som ni kallar den, fanns innan FS kom in i bilden.
Jag har även jag gjort fordonsförfrågningar, svartsjuka har inte varit anledningen till det kan jag säga.

Sen spekulerar jag bara, precis som alla andra. VET gör bara den som skjutit Marina. Är det någon mer som VET så har den varit på plats då det skett.

Den lanserades iallafall som en mobil som Marina använde för att dölja kontakter för FS. Om det inte är sant, så kan du bortse från den.
Tror du det är en slump att resultatet av förfrågan pekade på JE? Synd man inte redovisade fler fordonsförfrågningar FS gjort.
Citera
2014-04-06, 09:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Den lanserades iallafall som en mobil som Marina använde för att dölja kontakter för FS. Om det inte är sant, så kan du bortse från den.
Tror du det är en slump att resultatet av förfrågan pekade på JE? Synd man inte redovisade fler fordonsförfrågningar FS gjort.
Dröjer en svartsjuk med att göra fordonsfråga, eller vad gjorde JE:s bil inom synhåll för FS vid en tidpunkt då han säger sig inte ha varit i Spekeröd?
Citera
2014-04-06, 09:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Jag vet inte om det är en slump, vet du?

Marina kan ha haft för vana att dölja detta för folk, pojkvänner eller inte. Det kanske satt i ryggraden då hon är uppväxt i ett religiöst hem och jag tror inte att hennes sexuella läggning var något som mamma och pappa visste tex. Tror du? Det kan ha varit belagt med "skam" eller rädsla att hennes sexuella läggning kom ut, med tanke på hur inskränkta en del människor är i ämnet.
Citera
2014-04-06, 09:16
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det gällde Pastakrydda.

Eftersom jag inte anser att man ska räkna bort möjligheten syl, kan jag inte svara på den frågan.

Syl känns som en lyckoträff om det är ett enda stick och den dödar. Nej jag tror inte på syl. Jag tror på pistol.
Citera
2014-04-06, 09:27
Medlem
Citat:
Dröjer en svartsjuk med att göra fordonsfråga, eller vad gjorde JE:s bil inom synhåll för FS vid en tidpunkt då han säger sig inte ha varit i Spekeröd?

Ja, tydligen.

Tror du det är en slump att resultatet av fordonsförfrågan pekar på just JE, som just då körde en bil som betedde sig underligt (vad nu FS menar med det)?
Citera
2014-04-06, 09:28
Bannlyst
Citat:
Syl känns som en lyckoträff om det är ett enda stick och den dödar. Nej jag tror inte på syl. Jag tror på pistol.

Jag undrar om rättsläkarna har uteslutit att kulan gått in/ut via munhålan ?

Man har ju inte fastställt att den gått in/ut genom ögat
Citera
2014-04-06, 09:36
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det är en slump, vet du?

Marina kan ha haft för vana att dölja detta för folk, pojkvänner eller inte. Det kanske satt i ryggraden då hon är uppväxt i ett religiöst hem och jag tror inte att hennes sexuella läggning var något som mamma och pappa visste tex. Tror du? Det kan ha varit belagt med "skam" eller rädsla att hennes sexuella läggning kom ut, med tanke på hur inskränkta en del människor är i ämnet.

Tja. Eller så var FS helt enkelt lite svartsjuk.

Smygmobilen, fordonsförfrågan, Marinas fråga och FS "övervakning" av MR pekar på det.
Vi behöver inte vara helt överens. Jag håller med om att pengar troligtvis finns i motivbilden.
Citera
2014-04-06, 09:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, tydligen.

Tror du det är en slump att resultatet av fordonsförfrågan pekar på just JE, som just då körde en bil som betedde sig underligt (vad nu FS menar med det)?
Jag tror inte det var en slump att FS och JE:s vägar korsades vid en tidpunkt som JE inte vill kännas vid.
Citera
2014-04-06, 09:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Rättsläkaren kan inte säga att hålet i skallen var dödsorsak.
Citera
2014-04-06, 09:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tja. Eller så var FS helt enkelt lite svartsjuk.

Smygmobilen, fordonsförfrågan, Marinas fråga och FS "övervakning" av MR pekar på det.
Vi behöver inte vara helt överens. Jag håller med om att pengar troligtvis finns i motivbilden.
Vem var det som förlorade pengar på dödsfallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in