Eftersom det är så bra drag här i tråden ställer jag en fråga till er medmänniskor som är mer insatta i Sveriges akademiska värld.
Den bleka höjning jag gjorde idag gav mig mer stress än vad jag hade innan provet. Troligtvis slår väl inte normeringstabellen alltför mycket när man bara är ett par punkter över average.
Jag är verkligen på gränsen att komma in på en civilekonomutbildning. Detta leder mig upp till nordligaste Luleå och jag vet inte riktigt vad jag känner för det. Har polare där uppe och så, men det är inte riktigt mitt drömlärosäte pga att jag är från västkusten och vill gärna se min familj mer än 2 gånger om året.
Vet att jag kan prestera så mycket bättre, och har blickat in mig på Lunds ekonomikandidat för att sedan lägga till en magister i finans som har bra omdöme, detta är alltså drömscenariot. Samtidigt vill jag inte mista mer tid och jag vill komma igång med studierna nu till hösten. Om jag kommer in på civilekonom/vanlig kandidat i exempelvis Lule, hur ser det ut med möjliga transfer inom svenska universitet? Tanken är väl att göra provet i höst igen, även om jag redan påbörjat en utbildning, och sedan hoppa av och köra i Lund om jag presterar tillräckligt. Kan jag isåfall bocka av och hoppa över de kurser jag redan har läst (om det är samma första läsåret) och komma in på andra året, eller måste jag börja från scratch igen?
Någon 1.7 som har koll?