2014-04-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Nja, du måste inte ta några statliga jobb du inte är kvalificerad för. Och vill du inte ha sex med okända så kan man nog lungnt säga att du inte är kvalificerad att jobba som prostituerad.

Om man säger att man inte vill göra det som man gör på statliga verk så får man alltså bidrag? Nej du, det kommer inte att fungera. Om folk röstar fram en regering som ska starta statliga bordeller så kommer synen att vara sådan att man får ta de jobben. Det hänger liksom ihop.
Citera
2014-04-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Om man säger att man inte vill göra det som man gör på statliga verk så får man alltså bidrag? Nej du, det kommer inte att fungera. Om folk röstar fram en regering som ska starta statliga bordeller så kommer synen att vara sådan att man får ta de jobben. Det hänger liksom ihop.

Nej, som du såg så skrev jag att om man inte vill ha sex, så slipper man det.

Och staten gör medicinska tester, det får man betalt för. Ska man vara försökskanin innan man får bidrag?
Citera
2014-04-05, 21:34
Medlem
Citat:
Staten ordnar med organtransplantationer också, ska man donera en njure innan man får bidrag?

Och dom gör medicinska tester, det får man betalt för. Ska man vara försökskanin innan man får bidrag?

Du jämför alltså att sälja sex med organdonationer? Hur då?

Staten anställer inte folk för att de som anställda ska donera sina organ.
Citera
2014-04-05, 21:36
Medlem
Citat:

För dig hänger det säkert ihop, men antagligen så har folket som röstar inte något problem med att yrket prostitution är helt frivilligt.
Citera
2014-04-05, 21:39
Medlem
Citat:
Du jämför alltså att sälja sex med organdonationer? Hur då?

Det kan låta galet, men jag jämför i den aspekten att båda är frivilliga.
Citera
2014-04-05, 21:39
Medlem
Citat:
För dig hänger det säkert ihop, men antagligen så har folket som röstar inte något problem med att yrket prostitution är helt frivilligt.

Så kan det vara, det kan också vara så att man inte ens vill ha statliga bordeller.

Men jag har svårt att se att folk vill ha statliga verk som de ska betala skatt för att de ska få finnas.
Citera
2014-04-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Därför att det är ett icke-argument, då det är tillåtet att ta betalt för sexuella tjänster under förutsättning att man spelar in med kamera och säljer det inspelade materialet vidare. Det finns inget tvång i från statens sida att personer måste ta jobb som porrfilmsskådespelare, för att få behålla sina bidrag eller vara med i socialförsäkringssystemet. Bara därför att dom inte tar jobb i porrbranschen, trots arbetslöshet. Varför skulle det då helt plötsligt vara andra regler som gäller, om man gör samma sak fast utan en kamera som spelar in?

Definierar mig inte som bordellförespråkare, men den Svenska sexköpslagen är faktiskt en riktigt sjuk skapelse.
Men det måste ju ändå finnas något skäl till att man trots att man är prostitutionsförespråkare inte vill behandla prostitutionsyrket som vilket annat hederligt yrke som helst. Och att man till och med blir upprörd av blotta tanken.
Citera
Medlem
Citat:
Det kan låta galet, men jag jämför i den aspekten att båda är frivilliga.

Du är alltså för att det ska finnas ett statligt verk som anställer folk för att donera organ. Märklig inställning men okej.
Citera
Medlem
Citat:
Så kan det vara, det kan också vara så att man inte ens vill ha statliga bordeller.

Men jag har svårt att se att folk vill ha statliga verk som de ska betala skatt för att de ska få finnas.

Folk vill nog ha statliga verk ska du se.
Citera
2014-04-05, 21:41
Medlem
Citat:
Du är alltså för att det ska finnas ett statligt verk som anställer folk för att donera organ. Märklig inställning men okej.

Om du skrollar tillbaks lite så ser du att jag inte ens antytt vad jag är för eller emot.

Men det är lätt att missa, så ditt misstag är okej.
Citera
2014-04-05, 21:43
Medlem
Citat:
Det var du själv som börjar prata om anställningar gällande organdonation, så ditt "ok" gäller ditt eget påstående.

Vilket givetvis är "ok".

Nej, jag anser bara något om statliga bordeller som tråden handlar om. Du redigerade bort att du började prata om organdonationer. Jag hann se det.
Citera
2014-04-05, 21:45
Medlem
Citat:
Folk vill nog ha statliga verk ska du se.

Som folk kan få bidrag för att slippa jobba i. Nej, det tror jag inte. Varför skulle folk vilja betala mer i skatt för att en del vill köpa och sälja sex för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in