2014-04-05, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Vad har du emot att människor jobbar som prostituerade undrar jag?

Du anser ju att de borde få bidrag i stället.

Om jag fick bestämma så skulle de ha möjlighet till det utan tvekan. Jag vet inte om du har missat det, men: "I dont make the rules, I just play by them."
Citera
2014-04-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Det är exakt vad du inte gör. Du är off-topic och jag borde se till att varenda ett av dina inlägg blir borttagna.

Du har kanske missat det, men det jag faktiskt vill är att förbättra säkerheten och tryggheten hos de få kvinnor som faktiskt arbetar som prostituerade. Jag vet inte om du har märkt det, men alla kvinnor och män bryr sig faktiskt inte om den nuvarande lagstiftningen.

På grund av lagstiftningen så har man människor som blir utsatta för brott.

Jag vill föra det till ljuset och skaffa en ökad transparens.

Men samtidigt vill du ju ge dem bidrag för att slippa jobba som prostituerade.
Citera
2014-04-05, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Det finns inga statliga porrfilmsstudior.

Varför ska inte prostituerade kunna få ta anställning?

Finns inga statliga bordeller.
Citera
2014-04-05, 20:13
Bannlyst
Citat:

Tja, som sagt det är inte jag som bestämmer.
Citera
2014-04-05, 20:13
Medlem
Citat:
Om jag fick bestämma så skulle de ha möjlighet till det utan tvekan. Jag vet inte om du har missat det, men: "I dont make the rules, I just play by them."

Hur tänker du att gränserna ska fungera när kvinnor från andra länder kommer till Sverige och vill ta jobb på bordeller men ändrar sig efter en vecka och sen vill bidrag?
Citera
2014-04-05, 20:14
Medlem
Citat:
Tja, som sagt det är inte jag som bestämmer.

Hur tänker du dig att det ska fungera är frågan?
Citera
2014-04-05, 20:17
Bannlyst
Citat:
Hur tänker du att gränserna ska fungera när kvinnor från andra länder kommer till Sverige och vill ta jobb på bordeller men ändrar sig efter en vecka och sen vill bidrag?

Som sagt så är det inte jag som bestämmer och jag kan inte göra så mycket åt vad som är realistiskt möjligt att fixa eller ej.
Citera
2014-04-05, 20:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Kvinnor kan få socialbidrag i alla europeiska länder många väljer att sälja sex ändå.
Citera
2014-04-05, 20:18
Bannlyst
Citat:
Hur tänker du dig att det ska fungera är frågan?

Det fungerar inte. Är inte det uppenbart att världen inte fungerar som den ska?

Jag är dock inte villig att ha lagar för att ta bort symptomen av världens sjukdom.

Slag i luften och slag som träffar oskyldiga skulle jag kalla sexköpslagen.
Citera
2014-04-05, 20:19
Medlem
Babianens avatar
Citat:

varför skulle de ändra sig?
Citera
2014-04-05, 20:19
Medlem
Citat:
Som sagt så är det inte jag som bestämmer och jag kan inte göra så mycket åt vad som är realistiskt möjligt att fixa eller ej.

Vad bra att du talar om att det inte är du som bestämmer för det var ju vad jag trodde.

Men om du nu väljer att diskutera statliga bordeller och vill argumentera för det då undrar jag hur du har tänkt dig att det hela ska fungera. Eller tänker du bara på att det spelar ingen roll bara jag får köpa luder? Du tänker inte längre än så då?
Citera
2014-04-05, 20:21
Bannlyst
Citat:
Vad bra att du talar om att det inte är du som bestämmer för det var ju vad jag trodde.

Men om du nu väljer att diskutera statliga bordeller och vill argumentera för det då undrar jag hur du har tänkt dig att det hela ska fungera. Eller tänker du bara på att det spelar ingen roll bara jag får köpa luder? Du tänker inte längre än så då?

Du borde nog läsa mina senaste kommentarer. Jag har framfört vad jag tycker. Sexköpslagen måste skrotas och prostituerade måste få safe-zons att sälja sex i.

Det är bäst för alla.

Dvs Göra det bästa av situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in