2014-04-05, 08:51
Medlem
Sossarna ska nu utbildas i islamism.
Man har valt att informationen ska förmedlas av Peter Weiderup som aktivt verkat för att islamister ska sugas upp och införlivas i det socialdemokratiska partiet, samt den till islamism alltid lika välvilligt inställda islamologen Jan Hjärpe:

Citat:
Carina Hägg ‏@CarinaHagg 21 tim
S-riksdagsgruppen inbjuds till Vad är islamism, hur ska vi förhålla oss till islamister med Hjärpe och Weiderud, ToS. Mer av samma? #svpol

Hägg ger sedan några exempel på Hjärpes naiva uppfattning om ämnet:

Citat:
Man kan kalla Hamas för religiös socialdemokrati, sa islamologen Jan Hjärpe. Inte så begåvat ens då tänker jag på sem idag om Mellanöstern

Citat:
Hjärpe 2011 om MB - kan anta att deras agenda skulle likna KD..Eller ännu snarare Broderskapsrörelsen inom den svenska Socialdemokratin.

Vill lägga till Hjärpes klassiska analys av självmordsbombare, dagarna efter att Taimour Abdulwahab spräng ihjäl sig i Stockholm. "Vem har inte varit radikal i sin ungdom", en "ungdomsrevolt" är Hjärpes krystade försök till förklaring för att bagatellisera självmordsdåd.

Citat:
De flesta självmordsbombare är unga

Självmordsbombare är nästan alltid unga personer, enligt Jan Hjärpe professor emeritus i islamologi vid Lunds universitet.

– Det är lite som en ungdomsrevolt, säger han. De flesta som spränger sig själva i ett attentat är mellan 15 och 32 år.

– Det här är väldigt normalt. Oftast ser åldersfördelningen ut så. Det är mycket sällan någon äldre eller yngre är med, säger Jan Hjärpe.

Han är en av Sveriges främsta experter på politisk islam. Självmordsbombare är en extrem form av ungdomsuppror.
– Det är då man är anhängare av enkla lösningar. Vem har inte varit radikal i sin ungdom. På ett sätt är det som en ungdomsrevolt. Åldersfördelningen är inte så konstig.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fakta-sjalvmordsbombare/
Citera
2014-04-05, 10:02
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Sossarna ska nu utbildas i islamism.
Man har valt att informationen ska förmedlas av Peter Weiderup som aktivt verkat för att islamister ska sugas upp och införlivas i det socialdemokratiska partiet, samt den till islamism alltid lika välvilligt inställda islamologen Jan Hjärpe:

Hägg ger sedan några exempel på Hjärpes naiva uppfattning om ämnet:

Vill lägga till Hjärpes klassiska analys av självmordsbombare, dagarna efter att Taimour Abdulwahab spräng ihjäl sig i Stockholm. "Vem har inte varit radikal i sin ungdom", en "ungdomsrevolt" är Hjärpes krystade försök till förklaring för att bagatellisera självmordsdåd.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fakta-sjalvmordsbombare/

Hjärpe är typexempelet på en forskare som inte kan skilja sitt forskningsämne från sitt ego och därför försvarar de mest extrema formerna av islamism för att inte förlora prestige när han har ägnat ett helt liv åt att bli "islamolog".
Hjärpe och Weiderud gör ju inte någon skillnad mellan mainstream och extremism bland muslimer så vad ska de tillföra när det gäller ämnet islamism?
I grunden handlar deras "naivitet" om en riktigt usel människosyn där de använder en annan måttstock för mindre vetande känslostyrda muslimer än för rationella västerlänningar.

Att jämföra Hamas med "religiös socialdemokrati" är så groteskt att man saknar ord. Hjärpe borde ta en titt på Al Qassam-brigadernas hemsida - "the armed branch of the Islamic Resistance Movement (Hamas)", där det finns en hel sektion för "Martyrs":
http://www.qassam.ps/martyr-387-Shadi_Misleh__Mohammed_Esa.html
Citera
2014-04-05, 11:37
Medlem
De anonyma personerna bakom "Brandmän mot rasism" twittrar ivrigt ( och retweetas av Medborgarrättsbyrån ‏@Hatbrott_se ).

https://twitter.com/brandmotrasism

Man lägger bland annat ut anonyma citat som uppges komma från brandmän:

Citat:
"Nej. Dom kan inte skrämma oss till tystnad. Vi har sett värre. Mitt arbete är att hantera olyckor." Brandman, Malmö
---
"Vi samlar in namn för ett gemensamt utalande. Malmö har fått nog av rasism och hat för en lång tid. Det får vara slut nu." Brandman, Malmö
---
"Det är jävligt obehagligt att Åkesson ska in på mitt jobb. Han delar upp folk i grupper. Vi finns för alla. Precis alla." Brandman, Malmö

Man länkar till diverse anonyma mordhot, som ska ha förekommit mot personer som protesterat mot Åkessons besök på sjukhus etc.

Man driver därtill en anonym facebookgruppen:
https://www.facebook.com/brandmanmotrasism

Parallellt finns en facebookgrupp som kallar sig Vårdpersonal mot rasism:
https://www.facebook.com/vardpersonalmotrasism

Eller snarare fanns gruppen, den säger sig nu tvingas stänga och radera sina kommentarer pga av mordhot mot personer som undertecknat deras upprop:
Citat:
Vi är #vårdpersonalmotrasism
för 20 timmar sedan
Pga mordhot har vi tvingats ta steget tillbaka. Känn er fria att ta det vidare från här genom nya forum! Tack för allt stöd!

Att det verkligen förekommit mordhot stämmer. Sydsvenskan:
Citat:
Två anställda vid Skånes universitetssjukhus i Malmö utsattes på torsdagen för mordhot via sina mobiltelefoner.
Båda tillhör undertecknarna av ett öppet protestbrev mot att Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson ska få besöka sjukhuset nästa vecka.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/mordhot-mot-anstallda-efter-brev/

Man undrar hur pass autentiska citaten är som förmedlas från anonyma brandmän. Likaså inställer sig frågan vem eller vilka det är som sänder de frekventa anonyma mordhoten, som ger tidningsrubriker och länkas av de okända brandmännen.

När brandmännen, eller kanske snarare "brandmännen", nu retweetar Özz Nujen kan man tycka sig känna igen vissa drag i aktiviteten. Men det kanske bara är en ren tillfällighet.
Citat:
Özz Nujen ‏@ozznujen 21 tim
Såklart SD besöker sjukhus, brandstationer o gruvor.
SD kommer skada vårt land, sätta det i brand o vi kommer att leva i ett mörker. #svpol

Brandmän mot rasism ‏@brandmotrasism 3 tim
@ozznujen Inte så länge vi finns!

Det är svårt att se varför personerna, som uppges vara brandmän, väljer att vara anonyma. Att vara mot rasism är inte kontroversiellt på något sätt.

"Brandmän mot rasism" startade i samma veva som när islamisterna bakom hatbrott.se tillsammans med våldsvänstern genomförde sin protestaktion mot Åkessons besök i Botkyrka. Brandmännen mailade den sk Medborgarrättsbyrån och gav sitt stöd till Mehrako Masifis initiativ.
(FB) "Slöj-misshandeln" i Farsta verkar falsk
Citera
2014-04-05, 11:43
Moderator
Tinuviels avatar
Jaha, ja. Nu brände det till under Ahmad bin Sultans fötter. Uppmaningen (riktad till muslimer i Sverige) att ta till våld när muslimer kränks samt det öppna (och olagliga) hotet mot en specifik person har troligen inte gått obemärkt förbi. Han har nu stängt ned sin Facebooksida.

Här är en (lite ostrukturerad) sammanfattning av de uttalanden, kopplingar och aktiviteter han har kunnat kopplas till i den här tråden.

Senast redigerad av Tinuviel 2014-04-05 kl. 11:46.
Citera
2014-04-05, 12:35
Medlem
Moazzam Begg häktad ytterligare 4 veckor, förhandlingarna om frisläppande mot borgen uppskjutna.

Citat:
CAGE ‏@UK_CAGE 16 tim
#MoazzamBegg's hearing was postponed for another 4 weeks, in this time he will still be detained at Belmarsh

Antar att det är indikerar att Rashid Musas och Fatima Doubakils terroristanklagade idol sitter illa till.
Citera
2014-04-05, 12:39
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jaha, ja. Nu brände det till under Ahmad bin Sultans fötter. Uppmaningen (riktad till muslimer i Sverige) att ta till våld när muslimer kränks samt det öppna (och olagliga) hotet mot en specifik person har troligen inte gått obemärkt förbi. Han har nu stängt ned sin Facebooksida.

Här är en (lite ostrukturerad) sammanfattning av de uttalanden, kopplingar och aktiviteter han har kunnat kopplas till i den här tråden.

Du såg väl att Avpixlat uppmärksammade Ahmad bin Sultans utspel?
Det här är ett undantagsfall, jag gillar inte tröttsamma Avpixlat alls, men de gjorde onekligen en god gärning när de för SÄPOs räkning skärdumpade bin Sultans våldsuppmaningar så jag länkar/citerar:
Citat:
Vi gissar att Sultans Facebooksida stängs ned kort efter denna publicering, alternativt rensas flitigt. Vill Säpo ha fler detaljer har vi dessa sparade.
http://avpixlat.info/2014/04/04/islamismen-i-sverige-frodas/

Exponerat har lagt upp en utförligare artikel inklusive publicerade skärmdumpar:
http://www.exponerat.info/malmomuslim-uppviglar-pa-facebook-till-bestialiskt-hamndmord-pa-svensk/
Det är alltså både officiellt och dokumenterat om Ahmad tänker dementera.
Det kan inte nog understrykas att Ahmad bin Sultan är Cherin Awads vän och idol. Undrar om hon någonsin kommer att få kritiska frågor om den vänskapen.
Senast redigerad av Vimur 2014-04-05 kl. 12:44.
Citera
2014-04-05, 13:11
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Du såg väl att Avpixlat uppmärksammade Ahmad bin Sultans utspel?
Det här är ett undantagsfall, jag gillar inte tröttsamma Avpixlat alls, men de gjorde onekligen en god gärning när de för SÄPOs räkning skärdumpade bin Sultans våldsuppmaningar så jag länkar/citerar:

Exponerat har lagt upp en utförligare artikel inklusive publicerade skärmdumpar:
http://www.exponerat.info/malmomuslim-uppviglar-pa-facebook-till-bestialiskt-hamndmord-pa-svensk/
Det är alltså både officiellt och dokumenterat om Ahmad tänker dementera.
Det kan inte nog understrykas att Ahmad bin Sultan är Cherin Awads vän och idol. Undrar om hon någonsin kommer att få kritiska frågor om den vänskapen.

Jag såg det. När msm i denna fråga faller igenom totalt är det välkommet att detta dokumenteras någonstans - om än i publikationer som Avpixlat och Exponerat. Artikeln i Exponerat var utmärkt (i det att hela sidan är skärmdumpad).

Moskéer och organisationer som bjuder in Ahmad bin Sultan i framtiden borde få sina kommunala bidrag irreversibelt indragna. De samverkar med man som (dokumenterat) ägnat sig åt dödshot samt uppmanat muslimer i Sverige att ta till våld om de upplever att muslimer eller islam kränks.

Det ska väl också sägas att den man som dömdes för misshandel av de båda kvinnorna må ha agerat på ett oacceptabelt sätt (och därtill blivit dömd för det) men DETTA, förtjänar han inte. Ahmad Bin Sultan har bokstavligt talat satt hans liv i fara genom att hetsa en mobb av religiösa fanatiker efter honom. Personen ifråga har mitt medlidande och jag hoppas att rättsväsendet har ett möte inplanerat med Ahmad bin Sultan.
Senast redigerad av Tinuviel 2014-04-05 kl. 13:25.
Citera
2014-04-05, 14:42
Medlem
Gyrks avatar
Johan Lundberg lägger upp ALLT på sin twitter, tex:

@JohanLundberg: eller bättre förslag? Att "slakta" gärningsmannen? http://t.co/CeE2crQCs6

Lysande bra gjort av honom👍
Citera
2014-04-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
"Vem har inte varit radikal i sin ungdom"

Möt Fatima, endast tretton år.
http://www.qassam.ps/martyr-80-Fatimah_Omar_Mahmoud_Al_Najar.html <- Klicka på fliken photo...

En sak jag reflekterat över är hur fruktansvärt lätt-trollad denna grupp av islamister borde vara. Kanske dumt att förvarna men att starta ett twitterkonto med utgångspunkt i någon uppmärksammad attack mot muslimer, SD-besök eller liknande. Tweeta på #svpol och bli retweetad för att i slutändan länka denna tråden.

Men... Jag vill inte dumförklara någon så jag säger såhär: Med tanke på hur dålig koll Farraj haft på islamisternas agenda blir det på sin höjd en retweet från henne.
Citera
2014-04-05, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
Johan Lundberg lägger upp ALLT på sin twitter, tex:

@JohanLundberg: eller bättre förslag? Att "slakta" gärningsmannen? http://t.co/CeE2crQCs6

Lysande bra gjort av honom👍

Tweet:
Citat:
Johan Lundberg ‏@JohanLundberg 23 min
Träff med Unga Muslimska Förebilder i Malmö,Ahmad längst bak till höger och brodern Mohammed längst fram till vänster pic.twitter.com/2PT0gILFHU

Kollar man på bilden känns den väldigt grabbig Känns inte som vita vanliga svenskar skulle kommit undan med att ha möten utan en enda kvinna. Vart är alla feminister när de behövs som mest?
Citera
2014-04-06, 11:43
Medlem
Vimurs avatar
VARFÖR anlitar pk-etablissemanget hardcoreextremisten Amanj Aziz?
Nu ska han delta i en debatt om Yahya Hassan på Stadsteatern:
Citat:
Kulturjournalisten Tara Moshizi leder därefter ett samtal mellan Karin Olsson (kulturchef Expressen), Amanj Aziz (aktivist och samhällsdebattör), Anders Johansson (litteraturvetare och kritiker) samt Sarra Anaya (skribent).
– Hassan speglar samtidens mest brännande frågor: rasism, klass, maskulinitet, tro. Identitet, helt enkelt. Debatten om hans bok är på många sätt debatten om var Norden befinner sig eller vill vara under 10-talet. Samtidigt finns det en intressant aspekt i mottagandet. Det säger något om kulturvärldens ständiga jakt på ”autenticitet”, säger Johan Wirfält, chef Forum/Debatt på Kulturhuset Stadsteatern och ansvarig för Debattscen Plattan.
http://kulturhusetstadsteatern.se/Press/Pressmeddelanden/Yahya-Hassan-kvall-pa-Kulturhuset-Stadsteatern/
Vilken typ av "aktivist" är egentligen Aziz? Och varför ska man debattera ”autenticitet" när det gäller Hassan? Skulle man ha gjort det om det var en etniskt svensk arbetarklasspoet som beskriver sin uppväxt?

Det här är det svenska kulturetablissemanget i ett nötskal. I Danmark väckte Hassans dikter debatt om samhällets svek mot ungdomar som lever under religiöst och traditionalistiskt förtryck i etniska enklaver, i Sverige får extremister som Aziz och 'rasifierade' antirasister göra ner Hassan i media.
Är det inte löjeväckande ironiskt att Aziz antagligen är inbjuden som muslimsk representant, (apropå Arpis rapport), till en debatt där man ska diskutera "kulturvärldens ständiga jakt på ”autenticitet”"?

I artikeln "En hotfull stämning" beskrivs hur "aktivisten" Amanj Aziz, Ahmad bin Sultans vän och kompanjon i Solidaritetscenter, egentligen är och hur islamisterna styr debatten om islamomfobi, diskriminerar icke-muslimer och upprätthåller könssegregation under en konferens med hatpredikanten Bilal Philips.

Citat:
Reglerna var hårda när GT till slut fick tillträde till konferensen där homohataren Bilal Philips föreläste.
- Inga mobiltelefoner, inga fotografier, ingen inspelning, ingen filmning, förklarar mötesarrangören Amanj Aziz när GT slutligen får komma in på mötet.

Först när jag har förklarat flera gånger att jag har anmält mig via TUFFs internet-sida blir jag insläppt.
- Men inte han! Inga män, och inga fotografer, säger Amanj Aziz.
Bilal Phillips har bland annat gjort sig känd som homohatare, då han under flera tillfällen uttryckt sina åsikter om att bögar och flator borde straffas med döden. Han är inbjuden till Göteborg för att föreläsa om hur svenska muslimer ska kämpa mot islamofobi. Trots det verkar Amanj Aziz och hans medarrangörer inte uppskatta att media uppmärksammar konferensen.

Vid en närmare observation av konferensdeltagarna, unga kvinnor med hijaber i regnbågens alla färger, och ett fåtal iförda niqab, upptäcker jag att flera av dem sitter och smsar eller spelar spel. Kvinnan som kom med tillsägelsen om min mobiltelefon byter plats och sätter sig bredvid mig. Sedan tar hon upp sin iPhone och börjar spela Farmville. Tydligen var det bara för mig som mobilförbudet gällde.

I slutet av sammankomsten får konferensdeltagarna ställa frågor till Bilal Philips genom att skriva ner dem på lappar. Lapparna samlas in av arrangörerna, som läser igenom dem innan de bestämmer vilka frågor som ska ställas till Bilal Philips.
Jag skriver ner tre frågor. Bara en tas upp.
- Vi besvarar inte frågor som inte handlar om islamofobi, förklarar mötets moderator efter frågestunden.

Trots det fick jag inte svar på mina frågor om vad som är värst, homofobi eller islamofobi. Inte heller fick jag veta huruvida alla människor är lika inför gud.
Jag har en besk smak i munnen när jag går från konferensen. Både mina, och flera av de andra kvinnornas frågor censurerades.
Dessutom har Philips förklarat för mötesdeltagarna att de inte kan arbeta som lärare i Sverige.

- Ni får bara undervisa muslimska barn. Pojkar får ni dessutom bara undervisa fram tills dess att de kommer in i puberteten, säger Bilal Philips.
När han fick frågan om huruvida Sverige är ett land med utbredd islamofobi skrattar han högt.
- Självklart är svenskarna islamofober. Annars skulle jag ju inte ha varit här, säger Bilal Philips.

http://www.expressen.se/gt/en-hotfull-stamning---och-censur/

Det var bl.a. konferensen med Bilal Philips som gjorde att TUFF fick betala tillbaka sina bidrag från Ungdomsstyrelsen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=4504484

Är verkligen Aziz en man som helt oproblematiserat ska anlitas av media och kulturetablissemanget?
Signalen till alla Yahya Hassans, flickor som tvingas bära slöja och leva efter förlegade normer mot sin vilja och muslimska hbtq-personer i Sverige kan inte bli tydligare. De som har makten över det offentliga rummet ger Amanj Aziz, Cherin Awad, Nabila Abdul Fattah etc. tolkningsföreträdet trots att deras värderingar går emot allt pk-etablissemanger står för.

Igår delade Cherin Awad Abo Raads inlägg på facebook om en församlingsmedlem som gått bort i Gävle. Det är inte fråga om en martyr utan Abo Raads "högra hand" som dog av naturliga orsaker. Cherin Awad påstår att hon inte alls vet vem mannen är, men ändå delar hon klippet om hans begravning från Abo Raads tidslinje.
https://www.facebook.com/cherin.awad/posts/10152401101124994?stream_ref=10

Cherin är förstås vän med Abo Raad på facebook. Raad är, som nämnts många gånger i tråden, imamen som samlade in pengar till självmordsbombare och terrorister i Gävle moské där han alltså fortfarande är verksam.
http://gudmundson.blogspot.se/2012/12/abu-raad-samlar-in-till-syrien.html
Mot bakgrund av Ahmad bin Sultans senaste utspel blir man verkligen fundersam över Awads bekantskapskrets och ändå framställs hon fortfarande, precis som extremisten Amanj Aziz, som en mainstreammuslim i media.
Senast redigerad av Vimur 2014-04-06 kl. 11:46.
Citera
2014-04-06, 12:12
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Mot bakgrund av Ahmad bin Sultans senaste utspel blir man verkligen fundersam över Awads bekantskapskrets och ändå framställs hon fortfarande, precis som extremisten Amanj Aziz, som en mainstreammuslim i media.
Johan Lundberg sammanfattar det i en mening:
Citat:
Man vet kort sagt att inga etablerade medier bryr sig om viss terrorismverksamhet & -propaganda
https://twitter.com/JohanLundberg/status/452466999487385600

... och det är sant. För allvarligt talat. Vad är att hoppas på? Att media (utom Gundmundsson) ska reagera på att en organisation som samlar in hundratusentals kronor bland svenska muslimer företräds av en man (Ahmad Bin Sultan) som ÖPPET manar till våld mot människor i Sverige som "kränker islam". Som ÖPPET hotar en enskild person med död och misshandel.

Det förnedrande i detta är synen på svenska muslimer. De är som intet värda i journalisternas ögon. De är inte värda att mätas med samma måttstock som svenskar. För HADE en svensk agerat som Ahmad Bin Sultan eller Amanj Aziz. Hade en svensk aktivist hotat och associerat sig med fascister HADE detta uppmärksammats och fördömts.

Detta är sann islamofobi. Sann beröringsskräck och ett svek mot alla de muslimer som flytt från JUST detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in