2014-04-05, 12:34
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Nej, det är fel väg. Dels så har det liten effekt - några punkterade hjul får inte romerna att lämna landet. Dels riskerar du att vänsterpressen slår upp "nazister förstörde de fattiga romernas hem" på förstasidan.

Du har tidigare i tråden dokumenterat och fotograferat nedskräpningen av naturen och de illegala fordonen. Det är ett bättre sätt: Romerna skall följa svenska lagar om trafiksäkerhet och vänsterpressen kan inte säga att romerna får förstöra miljön.

Fortsätt dokumentera de lagbrott och miljöbrott som romerna gör sig skyldiga till.
Det vinner i längden.
Tack för ditt snabba svar, syftet var att dessa husvagnar skulle beslagtas när väl avhysningen från denna plats sker. Som det ser ut idag går ju myndigheterna ut med avhysningsbrev veckor innan, vilket gör att dessa husvagnar rullar iväg innan.

Hursomhelst ska ändå inte göra det, det är trotsallt någons bostad.
2014-04-05, 12:36
Bannlyst
Att punktera hjälper föga. Bjuder på en dokumentär om ni missat . Här ser man att allt är organiserat brott där dock tiggeri ingår. Här i Sverige sitter några tiggare i närheten av bankomater, ibland bankomater som är manipulerade med en metallskiva så att kunden tror att pengarna inte har kommit ut och sedan ger tiggaren tecken till annan lakej att plocka pengarna

http://www.4shared.com/video/QIYP0X0P/4-2_Ross_Kemp_On_Gangs_-_Bulga.html
2014-04-05, 12:37
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Tack för ditt snabba svar, syftet var att dessa husvagnar skulle beslagtas när väl avhysningen från denna plats sker. Som det ser ut idag går ju myndigheterna ut med avhysningsbrev veckor innan, vilket gör att dessa husvagnar rullar iväg innan.

Hursomhelst ska ändå inte göra det, det är trotsallt någons bostad.

Om husvagnarna eller dragfordonen är stulna, oskattade eller av annan orsak olagliga att framföra på allmän väg så kan du tipsa polisen om ett pågående trafikbrott när avhysningen sker, så kan det nog hända att husvagnen tas i beslag.

Ja, det är någons bostad och att vara hård mot den enskilde tiggaren kommer inte att lösa tiggarproblemet. Tiggarexplosionen har utvecklats till en eu-politisk fråga där politikerna behöver agera för att rumänska sociala problem skall lösas i Rumänien.

Vårt motstånd mot tiggeriet i Sverige gör bäst nytta om våra aktioner tvingar politikerna att agera - till exempel genom att vi genom fotografier belyser miljöförstöringen som romerna gör sig skyldiga till med sina illegala bosättningar och att vi dokumenterar alla fall av barntiggeri och prostitution där romer på ett brottsligt sätt utnyttjar utsatta svaga grupper.

All form av tiggeri är förtäckt organiserad brottslighet som omsätter stora summor pengar över hela Västeuropa, berättar Kajsa Wahlberg på Rikspolisstyrelsen.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sa-har-jobbar-de
Senast redigerad av Milo.Minderbender 2014-04-05 kl. 12:41.
2014-04-05, 12:53
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Om husvagnarna eller dragfordonen är stulna, oskattade eller av annan orsak olagliga att framföra på allmän väg så kan du tipsa polisen om ett pågående trafikbrott när avhysningen sker, så kan det nog hända att husvagnen tas i beslag.

Ja, det är någons bostad och att vara hård mot den enskilde tiggaren kommer inte att lösa tiggarproblemet. Tiggarexplosionen har utvecklats till en eu-politisk fråga där politikerna behöver agera för att rumänska sociala problem skall lösas i Rumänien.

Vårt motstånd mot tiggeriet i Sverige gör bäst nytta om våra aktioner tvingar politikerna att agera - till exempel genom att vi genom fotografier belyser miljöförstöringen som romerna gör sig skyldiga till med sina illegala bosättningar och att vi dokumenterar alla fall av barntiggeri och prostitution där romer på ett brottsligt sätt utnyttjar utsatta svaga grupper.

All form av tiggeri är förtäckt organiserad brottslighet som omsätter stora summor pengar över hela Västeuropa, berättar Kajsa Wahlberg på Rikspolisstyrelsen.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sa-har-jobbar-de

Problemet är just att jag anmält lägret till polisen, men inget händer såklart. Dessutom så har jag med egna ögon sett hur myndigheterna går ut och förvarnar med lappar om avhysning minst en vecka innan man verkställer dem(lagt upp bilder på dessa tidigare). Detta ineffektiva system gör så att husvagnarna hinner flyttas och det enda som rivs är något skjul.

Jag har inte följt det som skett i Kista speciellt noga, men det verkar som att en arg mobb av ungdomar 13-15 år gamla lyckades med det som våra myndigheter inte lyckas med. Något är fel.
2014-04-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnvaldKnaphovde
Anna Silver är förresten på en inpirationsresa i Rumänien, där hon bland annat studerar zigenarnas byggteknik.
https://www.facebook.com/hogdalenmisar

Hon reser med sin unga älskare och de verkar tas emot som kungligheter med nyslaktad gris och allt:

I Sverige är det ännu ovanligt att se zigenare festa på helstekt gris, men med tiden blir det kanske vanligt här också. Det borde leda till intressanta kulturkrockar när zigenarna slår läger utanför någon moské och bjuder sina grannar på svedd grissvål medan de säger "Ät, det är gott!".
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/p600x600/1003591_566643570101626_2106776327_n.jpg

Denna jävla skrabba får blodet att koka i mig. Vem bekostar hennes odysse i tattarsvinens rike? Är det månne Högdalens PG insamling som ser till att Silver med zigenarhingst kan åka på statsmannaresa? Är väl inte det 08-svinens ihopskramlade social och sjukbidrag skulle gå till.

Kul att hon har sån tumme med tredje statsmakten att det är förbokat besök hos TV 4. Redan innan hon återvänt från sin inspirationsresa/vår kick-off.

Skulle inte fanskapet ha börjat sin anställning hos Sollentunas kommun vid det här laget? Fick hon ledigt direkt? Inte bra att börja sin karriär på nya jobbet så men ingen vågar väl säga nej när syftet är att åka på zigenarsafari.

Ska bli kul att se när hon kommer hem igen sprängfylld av nya infallsvinklar, upplevelser (och litervis zigenarsperm) för att vräka ut förebråelser och anklagelser mot det nazistiska svenska folket som inte gör nog för att stötta migrantslöddret.
2014-04-05, 15:54
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Silver observerar två saker som hon verkar se som problem:
  1. Herrelösa hundar
  2. Halvfärdiga husbyggen
Hur fattiga romerna än är så ligger det inom deras förmåga att ta hand om herrelösa hundar och antingen sköta dem eller avliva dem. Det är romernas eget ansvar att ta hand om sin livsmiljö och göra den bättre. Förväntar sig Silver att svenskar ska ta hand om romska hundar också?

Halvfärdiga husbyggen brukar i Sverige betyda ett ökande välstånd. Det är goda tider när det byggs mycket. Silver väljer istället att se halvfärdiga hus som ett problem. Varför?

Silver verkar resa bland romerna med samma attityd som svenskar på 1800-talet reste i Afrika. Den civiliserade västerlänningen på besök bland de primitiva vildarna.

I vissa länder slipper man skatt på sin bostad så länge den inte är "färdigbyggd". Det fenomenet blev jag varse om för en herrans massa år sedan, när jag följde med mina föräldrar på charterresor till Spanien. Det kan vara en skröna... Från flygplatsen till hotellet åkte vi förbi flera riktigt stora och lyxiga hus, där det enda som fattades var målning + att det stack ut lite armeringsjärn hit&dit. Swimmingpoolen var klar, och det stod två fina bilar på garage-uppfarten.

Har Rumänien/Bulgarien samma regler som Spanien på 70-talet, beträffande skatt på villor?
2014-04-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
I vissa länder slipper man skatt på sin bostad så länge den inte är "färdigbyggd". ...
Har Rumänien/Bulgarien samma regler som Spanien på 70-talet, beträffande skatt på villor?

Du har säkert rätt o att romerna helt enkelt skattefuskar genom att låta villorna förbli halvfärdiga, för att på så sätt slippa betala fastighetsskatt.

Rumänien verkar vara helt efterblivet vad det gäller skattefusk. Ett snabbt googlande ger vid handen att Rumänien förlorar 500 miljoner kronor varje dag på skattefusk, enligt landets skatteverk.
Det räcker till socialhjälp till många tiggare.

"Romania is losing 54 million euros daily as a result of tax evasion"
http://www.eurotopics.net/en/home/debatten/links-2013-04-steuerflucht/

Återigen visar det här att Sverige måste arbeta politisk för att lösa tiggarproblemet där det uppstår: på hemmaplan i Rumänien.
Senast redigerad av Milo.Minderbender 2014-04-05 kl. 16:11.
2014-04-05, 17:10
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Du har säkert rätt o att romerna helt enkelt skattefuskar genom att låta villorna förbli halvfärdiga, för att på så sätt slippa betala fastighetsskatt.

Rumänien verkar vara helt efterblivet vad det gäller skattefusk. Ett snabbt googlande ger vid handen att Rumänien förlorar 500 miljoner kronor varje dag på skattefusk, enligt landets skatteverk.
Det räcker till socialhjälp till många tiggare.

"Romania is losing 54 million euros daily as a result of tax evasion"
http://www.eurotopics.net/en/home/debatten/links-2013-04-steuerflucht/

Återigen visar det här att Sverige måste arbeta politisk för att lösa tiggarproblemet där det uppstår: på hemmaplan i Rumänien.

Det har jag inte påstått - jag frågade! Det kan vara så, men jag grundar bara mina erfarenheter på förhållandena i 70-talets Spanien. Jag vill inte bli tillskriven påståenden jag inte har gjort, tack..
2014-04-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Det har jag inte påstått - jag frågade! Det [i]kan/I] vara så, men jag grundar bara mina erfarenheter på förhållandena i 70-talets Spanien.

Då lämnar vi som vanligt över åt läsarna att själva avgöra varför det finns halvfärdiga villor i Rumänien.
2014-04-05, 18:16
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Åkte förbi lägret vid högdalstoppen/Fagersjövägen tidigare idag och till min stora förvåning så var lägret/husvagnarna borta. Dessutom var området städat, visserligen gick jag aldrig ur bilen och inspekterade men så pass rent som det var i skogen där husvagnarna stått tyder på att kommunen varit där och röjt.

Vi får se hur lång tid det tar innan något nytt ploppar upp.
2014-04-05, 18:50
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Här är insändaren i bättre format direkt från Mitt i

http://epaper.mitti.se/epaper_mihu/today/2.pdf

Sverige har tack vare utnyttjandet och export av uppfinningar,innovationer ,skog och mineraler tagit sig upp ifrån fattigdom.Mycket svett och arbete ligger bakom och att vi var förskonade från att få landet sönderbombat i ww2.

Sedan har vi ,de flesta,tyckt att skattesystemet och välfärdsfrågorna lösts på ett för 1900-talet bra sätt.Vi har fortfarande en fördelningspolitik tack vare ett skattetryck på 60%.

Insändaren tror att vi har fått allt gratis ,poff,en sjö att hämta pengar ifrån .på detta ska tiggarna få oss att få dåligt samvete trots att vi via olika skatter fördelar våra inkomster till 60% via statenatt fördela.

Ska vi på detta ge ytterligare pengar,utan att få ta del av dem själva?

En fråga som jag ställer mig är under vilket skattetryck Bulgarien och Rumäniens invånare lever under?...det landets invånare har valt en annan väg,uppenbarligen en väg där släkten ska ta hand om de sina och sedan ge pengar till sina tiggare och dem som inte har ett jobb.

När den rumänska ambassadören utvecklade hur de tog hand om de fattiga i sitt land lät det som om de hade ett bra välfärdssystem åt alla.

Här någonstans borde diskussionen fortsätta,sätta press på Rumäniens politiker.

Inte lasta oss som knegar och knotar varje dag och får böja oss för chefer,kunder och kollegor.

(Inte jag förstås,men för många ser det ut så.FB logik )

Ska vi dessutom känna oss illa till mods när vi redan ger bort minst 60% av våra inkomster till andra!?

De har ett välfärdssystem och romerna omfattas av hälsovård.Rumänien står nu inför åtstramning av välfärdssystemet vilket inte bara drabbar romer. Projekt för alfabetiseringsundervisning finns. Vad ambassadören även sade att eftersom en medellön i Rumänien ligger på 350 euro så är det lönsammare att åka runt och söka sin lycka i andra länder
Dessutom kan vi inte förbjuda dem att resa runt.

Det är vi som ska förbjuda tiggeri om vi vill ha nån ändring!
Tack vare att våra politiker inte vill det (med ett undantag) så hjälper vi till att permanenta deras anafabetism och brist på utbildning.
2014-04-05, 23:38
Medlem
Telefons avatar
Tidigare idag var jag och min bättre hälft på väg hem från ett samkväm i Hägersten. Påväg mot vår busshållplats passerar vi precis innan gångtunneln under E4/E20 en husvagn med sopor spridda runt sig, en röd Mondeo fylld med skräp, samt en Audi med Rumänska plåtar. Jag utryckte min förvåning över att ziggarna spritt sig till detta hipster-näste, tills jag plötsligt fick allt klart för mig; det är zigenardrottningen Anna Silvers bostad de parkerat precis utanför! Undrar om grannarna är glada?

Nu finns det både flyktingboende och zigenarläger 50 meter från varandra, GRATTIS HÄGERSTEN !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in