2014-04-05, 07:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Fanns det spår på emballaget från någon annan bil?
Jag är för egen del övertygad om att Fredrik använde Hyundaien.
Att det saknades spår i den beror på att paketet var helt tätt.
Sedan så överskattar Quarrel med flera att bilen skulle få repor på utsidan som skulle kunna sättas i samband transporten. Jag tror att bilen var avspolad.

Det här var en märklig fråga. Man har ju inte kollat spår efter en bil på emballaget. Däremot hittades inga spår i vare sig Lupon eller Marinas bil what so ever.

Tja, det är väl inte omöjligt att man kan få repor på bilen dock. Jag har inte varit på platsen så jag kan inte uttala mig om det.
Citera
2014-04-05, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så du tror också att FS flög dit på sin kvast och flyttade paketet?

Eh.. Nej?
Jag vet att du har stor fantasi och lite kompetensbrist när det kommer till kriminologi, juridik och utredningar, men detta svar förstår jag inte alls.

Vad menar du? Är en kvast enda chansen för att FS kan vara skyldig menar du?
Det är svårt att ta dig på allvar.
Citera
2014-04-05, 08:08
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det här var en märklig fråga. Man har ju inte kollat spår efter en bil på emballaget. Däremot hittades inga spår i vare sig Lupon eller Marinas bil what so ever.

Tja, det är väl inte omöjligt att man kan få repor på bilen dock. Jag har inte varit på platsen så jag kan inte uttala mig om det.

Tullpanpernilla påstår ju att det saknades spår på emballaget från Marinas bilar. Så jag vill veta om det fanns spår från någon annan bil på emballaget.
Citera
2014-04-05, 08:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Tullpanpernilla påstår ju att det saknades spår på emballaget från Marinas bilar. Så jag vill veta om det fanns spår från någon annan bil på emballaget.

Men sanningen är ju den att ingen annan bil har blivit kontrollerad. Inte ens efter att inga spår hittats i de bilar som FS kunde disponera.
Citera
2014-04-05, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Överklagande Michael Hansson

Prövningstillstånd
Fredrik. Svensson gör gällande att det är av vikt för ledning av rättstillämpningen att talan prövas av Högsta domstolen och att det finns synnerliga skäl till sådan prövning.
Således torde en mer korrekt sammanfattande bedömning utifrån processmaterialet vara, att bevisningen sammantaget Visar att målsäganden dödades genom ett skott i huvudet i eller i nära anslutning till hennes sängg„ Här ska också påpekas att utredningen är högst begränsad vad det gäller själva händelseförloppet vid gärningen.

Hovrättens bedömning gällande samma identitet på gärningsman och den som sedan emballerat och gömt kroppen görs helt utan beaktande av att bevismaterialet ger utrymme för andra möjliga skeenden, Ett direkt.synbart och rimligt alternativ till denna hypotes skulle bl a kunna vara att Fredrik Svensson kommit hem till bostaden, hittat målsäganden död och då dolt blodspår och kropp för att undvika att bli misstänkt.

Högsta Domstolen Ö1752-13

29 Genom att Marina Johanssons kropp har påträffats och genom den utredning som har gjorts i anslutning till det är det klarlagt att hon dog i sin säng och att någon undanskaffade kroppen i det emballage som kroppen hittades i.

Som nyss har sagts är det numera klarlagt att Marina Johansson dog i sin säng och att någon undanskaffade kroppen i emballaget. Det är också klarlagt att någon dels försökte undanröja spår i Marina Johanssons sovrum, dels vidtog åtgärder i syfte att ge intryck av att hon hade rest bort.

32. På grund av det anförda är det sannolikt att hovrätten om den nya bevisningen
hade förebringats under rättegången, hade funnit det ställt utom rimligt tvivel, dels att Marina Johansson var död redan före kvällen den 28 juli, dels - som en följd härav - att det var Fredrik Svensson som undan skaffade Marina Johanssons kropp och även i övrigt företog åtgärder i syfte att
dölja att hon dog i sin säng av ett pistolskott.

33. Enligt åklagarens gärningsbeskrivning har Fredrik Svensson dödat Marina
Johansson uppsåtligen. Fyndet av Marina Johanssons kropp och den utredning som har samband härmed innebär att bevisningen for detta påstående har stärkts. Frågan är då vilket utrymme som finns för andra händelseförlopp,exempelvis att hon har dödats av oaktsamhet. Vid besvarandet av denna fråga ska det beaktas att Fredrik Svensson, enligt vad som nu måste vara utgångspunkten för bedömningen, har farit med osanning genom att bl.a. inte berätta om sina åtgärder för att dölja att Marina Johansson var död.

Hansson har missat Högsta domstolens beviljande av resning och även vad HD påpekat.
Det är liksom redan sagt om nu advokaten inte helt tappat konceptet. Bla, bla, bla.....

Återigen, innehållet i överklagan ser jag som ett erkännande..
Det är ovärdigt en oskyldig att referera till griftefridsbrott, för att slippa straffet för mord.

Han erkänner därmed inte bara lögnerna till oss på flashback, polisen, Marinas anhöriga, juristerna utan även mordet i sig. Så ser jag det.

Jag hoppas, precis som Quarrel gör, att Fredrik Svensson ruttnar i fängelset.
Citera
2014-04-05, 08:22
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Men sanningen är ju den att ingen annan bil har blivit kontrollerad. Inte ens efter att inga spår hittats i de bilar som FS kunde disponera.

Men nu gällde det spår på emballaget.
Citera
2014-04-05, 08:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Men nu gällde det spår på emballaget.

Ja? Hur ska man söka efter spår från andra bilar utan att kontrollera andra bilar då?
Citera
2014-04-05, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Återigen, innehållet i överklagan ser jag som ett erkännande..
Det är ovärdigt en oskyldig att referera till griftefridsbrott, för att slippa straffet för mord.

Han erkänner därmed inte bara lögnerna till oss på flashback, polisen, Marinas anhöriga, juristerna utan även mordet i sig. Så ser jag det.
Ursäkta, men morgonkaffet är inte klart så alla synapser har inte kopplat än.

Kan du utveckla det fetade ?
Menar du att en oskyldigt dömd, hade varit så "rättskaffens" och sagt "antingen dömer ni mig för mord, eller inget alls". Jag skulle tro att all slags offermentalitet försvinner om man ser en chans att spendera några månader på öppen anstalt i stället för 10,5 år på tunga avdelningar.

Men som sagt jag har inte druckit kaffet än...
Citera
2014-04-05, 08:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Eh.. Nej?
Jag vet att du har stor fantasi och lite kompetensbrist när det kommer till kriminologi, juridik och utredningar, men detta svar förstår jag inte alls.

Vad menar du? Är en kvast enda chansen för att FS kan vara skyldig menar du?
Det är svårt att ta dig på allvar.
Det var Willfram som föreslog att FS flög på kvast igår.

Men om det var FS som flyttade kroppen så måste det ha varit ett besvärligt företag, eftersom han saknar bil och kunde bli sedd. Och jag tror inte att han hade anledning att flytta kroppen.

Men en alternativ GM, som hade gömt kroppen tillfälligtvis nära sin bostad, kan ha flyttat den, dels för att den inte skulle hittas intill bostaden, dels för att han ville att den skulle hittas så familjen får ro.
Citera
2014-04-05, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Willfram
Den har legat på fyndplatsen i minst ett år.

Nej. Granarna som låg på paketet är ett år gamla. När lades granarna dit ? När lades paketet dit ?
Det är som MH säger inte utrett på långa vägar, NÄR och därmed HUR och av VEM paketet kom dit.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-04-05 kl. 09:01.
Citera
2014-04-05, 09:08
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ja? Hur ska man söka efter spår från andra bilar utan att kontrollera andra bilar då?

Spår på emballaget kan väl hittas utan att man undersökt andra bilar?
Jag antar att det blivit ett satans liv på Tulpanpernilla, Quarrel och Fnurran om det funnits spår av exempelvis textilfibrer från ett bagageutrymme som inte matchade Hyundaien eller Lupons.
Det hade ju var väldigt bra för försvaret om så varit fallet.
Jag ger mig nu. Jag ville bara påskina att det helt saknas sådana spår på emballaget.
Citera
2014-04-05, 09:11
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var Willfram som föreslog att FS flög på kvast igår.

Men om det var FS som flyttade kroppen så måste det ha varit ett besvärligt företag, eftersom han saknar bil och kunde bli sedd. Och jag tror inte att han hade anledning att flytta kroppen.

Men en alternativ GM, som hade gömt kroppen tillfälligtvis nära sin bostad, kan ha flyttat den, dels för att den inte skulle hittas intill bostaden, dels för att han ville att den skulle hittas så familjen får ro.

Kroppen hade inte flyttats inför söket.
Det syntes ju tydligt att den legat på fyndplatsen länge.
Släpp tangentbordet för en dag. Gå ut i skogen och lyft på lite stenar och stockar och se hur det ser ut :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in