2014-04-04, 23:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Hur är det med dina "grå"?

Men enligt PK såg han inte röken av mig på flera veckor/månader?
Helt plötsligt påstår han detta, märkligt .

Har tidigare svarat att jag är osäker på nedresan (ej om framförande av bil)

Svaret är J, som tidigare angivet.

Jo tack, de mår hyggligt!

När var det som J gav dig alibi?
Citera
2014-04-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
En fråga, det stämmer att du kom hem till Rednecksvedala2 (vi nöjer oss med användarnamnen) den aktuella natten som Helena försvann, skitig, rivsår från buskar osv? Vi skippar pratet om alibi här. Om det påståendet stämmer, tycker du inte själv sammanträffandet är konstigt, Helena försvinner (mördas?), på en plats där man kan bli lerig, riven osv, du kommer hem till Rednecksvedala2 och ser ut som ett troll (enligt vad han berättat) och allt detta i lilla Mariestad samma natt? Slumpen? Det är en fråga, inga anklagelser.

Jodå, förvisso förvisso.

Men du vet att ett rep i mörker kan lätt bli till en orm.
Citera
2014-04-04, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jo tack, de mår hyggligt!

När var det som J gav dig alibi?

Fråga J, hon vet bäst!
Citera
2014-04-04, 23:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Fråga J, hon vet bäst!

Men nu frågade jag dig, om det är något du känner till.
Citera
2014-04-04, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nja, det där är väl en sanning med modifikation. Kvällen kanske du redogjort för men inte natten/morgonen. Det har säkert framförts ett antal gånger att det är tiden från då statt stängde ca 02.00 till dess att du uppenbarar dig på "taxistationen", troligen tidigast ca 04.30 som du bör redogöra för, m.a.o haspla fram ett alibi. 04.30 eftersom det hävdats du gick direkt till PK när du kom hem, vilket enl PK var vid ca 06.00, då får du ändå en del tid på dig i buskaget. (Det kanske var ett annat sorts buskage du spenderade tid i?)

Det hela baseras ju på PK's utsaga att du PU dök upp som ett mycket upprört och sargat skogstroll hos honom o hans sambo kring 06.00 för att få ett alibi för natten, vilket du till stor del medger med viss invändning mot tidpunkten . Att PK´s trovärdighet inte är den bästa kan jag ju förstå att en del tycker, men nu har ju faktiskt PU medgett att PK's utsaga stämmer i stora drag.

Sedan ser jag gärna att du svarar på Prinzezzans frågor i inlägg 8033!

Kan du definiera "sargat skogstroll" för mig?

Hade en mycket trevlig arbetskompis, som var en väldigt duktig historie berättare/ berättare.

Vid ett tillfälle talade denne om att han hade stött på en katt som hade halva huvudet avslitet.
Lite senare kom denna katt förbi mig och till min förvåning hade den endast ett litet rivsår på huvudet.
Jag frågade varför denna utsaga om denna katt då det endast var ett litet rivsår.
Då han svarade att det lät lite roligare om man drog till lite extra.
Citera
2014-04-05, 00:01
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Jodå, förvisso förvisso.

Men du vet att ett rep i mörker kan lätt bli till en orm.

Absolut, så är det!. Hur lyckades du med bedriften att se ut som du gjorde den natten/morgonen? Har du någon minnesbild av händelsen?. Blir många frågor, men hände det att du ofta var så full att du inte minns något dagen efter och i teorin skulle kunna ha träffat på Helena den natten?
Citera
2014-04-05, 00:05
Medlem
Citat:
Absolut, så är det!. Hur lyckades du med bedriften att se ut som du gjorde den natten/morgonen? Har du någon minnesbild av händelsen?. Blir många frågor, men hände det att du ofta var så full att du inte minns något dagen efter och i teorin skulle kunna ha träffat på Helena den natten?

Hur menar du att jag så ut?
Kan du beskriva det för mig på ett sakligt vis?
Citera
2014-04-05, 00:17
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Hur menar du att jag så ut?
Kan du beskriva det för mig på ett sakligt vis?

Det var just därför jag även frågade; Har du någon minnesbild av händelsen?. Du hade enligt egen utsago gått/krälat genom ett buskage rätt?. Jag kan inte beskriva hur du såg ut då, jag var inte där (tyvärr). Men jag antar att man blir lerig/lortig på byxorna, diverse rivmärken om det är taggar och liknande. Självklart kan man inte gå på beskrivningen som getts tidigare, för den kan vara väl tilltagen och det vet jag! Återigen, Har du någon minnesbild av händelsen?
Citera
2014-04-05, 00:36
Medlem
Citat:
Det var just därför jag även frågade; Har du någon minnesbild av händelsen?. Du hade enligt egen utsago gått/krälat genom ett buskage rätt?. Jag kan inte beskriva hur du såg ut då, jag var inte där (tyvärr). Men jag antar att man blir lerig/lortig på byxorna, diverse rivmärken om det är taggar och liknande. Självklart kan man inte gå på beskrivningen som getts tidigare, för den kan vara väl tilltagen och det vet jag! Återigen, Har du någon minnesbild av händelsen?

Har tidigare lämnat min syn på saken. Knappast någon större idé att gå in i detaljer.
Citera
2014-04-05, 00:45
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Kan du definiera "sargat skogstroll" för mig?

Hade en mycket trevlig arbetskompis, som var en väldigt duktig historie berättare/ berättare.

Vid ett tillfälle talade denne om att han hade stött på en katt som hade halva huvudet avslitet.
Lite senare kom denna katt förbi mig och till min förvåning hade den endast ett litet rivsår på huvudet.
Jag frågade varför denna utsaga om denna katt då det endast var ett litet rivsår.
Då han svarade att det lät lite roligare om man drog till lite extra.

Nu hakar du upp dig på ord (sargat skogstroll må vara överdrivet) i stället för att besvara huvudfrågeställningen. Nämligen vad du gjorde mellan ca 02.00 och ca 04.30 (förmodad rimlig start av taxiresan) den ödestigra natten. Besvara gärna också om möjligt när taxitjejerna förhördes specifikt ang. denna resa med dig o då ska ha givit dig alibi, o alibi för vilken tidpunkt.
Citera
2014-04-05, 00:57
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Har tidigare lämnat min syn på saken. Knappast någon större idé att gå in i detaljer.

Det är väl detaljerna som är viktiga i det hela?. Den slumpen att du utforskar en buske och att Helena försvinner på en plats som kan lämna liknande spår måste vara besvärande om man saknar alibi.
Kände du Helena och visste vart hon bodde? Kontrollfråga.
Citera
2014-04-05, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nu hakar du upp dig på ord (sargat skogstroll må vara överdrivet) i stället för att besvara huvudfrågeställningen. Nämligen vad du gjorde mellan ca 02.00 och ca 04.30 (förmodad rimlig start av taxiresan) den ödestigra natten. Besvara gärna också om möjligt när taxitjejerna förhördes specifikt ang. denna resa med dig o då ska ha givit dig alibi, o alibi för vilken tidpunkt.

Taxi togs från stan till Bråten där denna avslutades. För att där stanna för vidare samtal med varandra. Hur länge det pågick skall vara osagt men ändock en längre tid.
Därefter som vi bröt upp och hon gick till fots hem (villorna nedanför bråten). Gick jag upp till P.K.
Nu är det inte så att jag sitter med Polisen dokumentskåp här, så lite svårt att ge dig dessa uppgifterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in