Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Nja, det där är väl en sanning med modifikation. Kvällen kanske du redogjort för men inte natten/morgonen. Det har säkert framförts ett antal gånger att det är tiden från då statt stängde ca 02.00 till dess att du uppenbarar dig på "taxistationen", troligen tidigast ca 04.30 som du bör redogöra för, m.a.o haspla fram ett alibi. 04.30 eftersom det hävdats du gick direkt till PK när du kom hem, vilket enl PK var vid ca 06.00, då får du ändå en del tid på dig i buskaget. (Det kanske var ett annat sorts buskage du spenderade tid i?)
Det hela baseras ju på PK's utsaga att du PU dök upp som ett mycket upprört och sargat skogstroll hos honom o hans sambo kring 06.00 för att få ett alibi för natten, vilket du till stor del medger med viss invändning mot tidpunkten . Att PK´s trovärdighet inte är den bästa kan jag ju förstå att en del tycker, men nu har ju faktiskt PU medgett att PK's utsaga stämmer i stora drag.
Sedan ser jag gärna att du svarar på Prinzezzans frågor i inlägg 8033!
Kan du definiera "sargat skogstroll" för mig?
Hade en mycket trevlig arbetskompis, som var en väldigt duktig historie berättare/ berättare.
Vid ett tillfälle talade denne om att han hade stött på en katt som hade halva huvudet avslitet.
Lite senare kom denna katt förbi mig och till min förvåning hade den endast ett litet rivsår på huvudet.
Jag frågade varför denna utsaga om denna katt då det endast var ett litet rivsår.
Då han svarade att det lät lite roligare om man drog till lite extra.