2014-03-31, 19:40
Medlem
Bamse92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Hur gör jag för att få ett recept i Holland ?
Går man till en allmänläkare och säger att man har adhd, sömn problem och är deprimerad ?
Är detta tillräckligt för att få Bedrocan på recept i Holland ?

Vill veta samma sak.
Citera
2014-03-31, 19:43
Medlem
Ja det var ju ingen nyhet direrkt, men jag har aldrig hört om någon skulle lyckats få kortet därnere.
Citera
2014-04-04, 20:06
Medlem
Om man som svensk skulle få ett sånt recept, skulle det då i praktiken betyda att man inte kan åka fast här hemma för att ha thc i kroppen?
Citera
2014-04-04, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muttafucker
Om man som svensk skulle få ett sånt recept, skulle det då i praktiken betyda att man inte kan åka fast här hemma för att ha thc i kroppen?

Sativex som finns redan som medicin i sverige som har till stor del THC av de verksamma ämnen, och ja får du ett cannabispreparat utskrivet kan man röka vanlig cannabis och pissa lagligt positivt i sverige.

Ska man kunna få MORFIN, AMFETAMIN, BENZO utskrivet så skall det mycket lättare alternativet cannabis också finnas tillgängligt!
Citera
2014-04-08, 18:58
Medlem
idag skall detta "samverkansmötet" som skriv om på länken hållas. nån som har en aning om vart de finns information om vad som dem kom fram till finns ?
Citera
2014-04-09, 00:11
Medlem
WeedWhackers avatar
Det dröjer nog innan det kommer någon information.
Mest för att jag tror att de inte vet hur de ska hantera det.

Finns väl säkert någon ansvarig man kan kontakta, eller?
Citera
2014-04-09, 09:08
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Sativex som finns redan som medicin i sverige som har till stor del THC av de verksamma ämnen, och ja får du ett cannabispreparat utskrivet kan man röka vanlig cannabis och pissa lagligt positivt i sverige.
Men har för mig att Sativex inte inehåller något THC, endast cannabioder?
Citera
2014-04-09, 09:18
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Men har för mig att Sativex inte inehåller något THC, endast cannabioder?

Cannabinoider. Tetrahydrocannabinol är en cannabinoid.

Sativex är dock framtaget för att inte innehålla THC, så det är rätt i alla fall!
Citera
2014-04-09, 10:05
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Cannabinoider. Tetrahydrocannabinol är en cannabinoid.

Sativex är dock framtaget för att inte innehålla THC, så det är rätt i alla fall!

Nej det är fel, sativex innehåller både CBD och THC.

( CBD är inte narkotika klassat i Sverige.)

Så här står det på Wikipedia.

''Sativex är ett receptbelagt läkemedel [1] baserat på cannabinoiderna tetra-hydro-cannabinol (THC) och cannabidiol (CBD). ''

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sativex
Senast redigerad av GanjahSmoke 2014-04-09 kl. 10:20.
Citera
2014-04-09, 11:23
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Nej det är fel, sativex innehåller både CBD och THC.

( CBD är inte narkotika klassat i Sverige.)

Så här står det på Wikipedia.

''Sativex är ett receptbelagt läkemedel [1] baserat på cannabinoiderna tetra-hydro-cannabinol (THC) och cannabidiol (CBD). ''

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sativex

Ursäkta mig, vad jag egentligen menade var att det är framtaget för att inte innehålla så mycket THC, med anledningen att det är CBD som är det ämne som är mest önskat att användas vid behandling av kramper och dylikt. My bad, tackar för rättningen!
Citera
2014-04-09, 11:43
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1

Ska man kunna få MORFIN, AMFETAMIN, BENZO utskrivet så skall det mycket lättare alternativet cannabis också finnas tillgängligt!

Men det skulle ju kunna skicka fel signaler om att Cannabis kanske är medicin och inte är farligt även fast Morfin och Benzo också är lite farliga.Ipren och Alvedon är iofs också farliga om man äter för mycket dör man men det är medicin för dom kan man köpa på macken.Förresten finns redan Sativex som också är Cannabis fast man bara kan dricka det och man blir inte hög så då är det inte farligt.
Moralpanik.
Citera
2014-04-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollip
Men det skulle ju kunna skicka fel signaler om att Cannabis kanske är medicin och inte är farligt även fast Morfin och Benzo också är lite farliga.Ipren och Alvedon är iofs också farliga om man äter för mycket dör man men det är medicin för dom kan man köpa på macken.Förresten finns redan Sativex som också är Cannabis fast man bara kan dricka det och man blir inte hög så då är det inte farligt.
Moralpanik.

men cannabis ÄR medicin och inte speciellt farligt? sen argumenterar du bara mot dig själv... eller menar du att vi ska göra paracetamol olagligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in