2014-04-04, 15:15
Bannlyst
Hej jag är 15 år och vill inte hänga med till åre. Får jag sova ensam hemma då eller blir det olaglit?
Mamma säger att de är olagligt.
Citera
2014-04-04, 15:17
Medlem
Gosainackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucke1999
Hej jag är 15 år och vill inte hänga med till åre. Får jag sova ensam hemma då eller blir det olaglit?

Sluta trolla, det är inte olagligt om nu så är fallet att du inte trollar. Din mamma är en bitch som tror att du kommer festa och elda ner huset.
Citera
2014-04-04, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gosainacken
Sluta trolla, det är inte olagligt om nu så är fallet att du inte trollar. Din mamma är en bitch som tror att du kommer festa och elda ner huset.
HAHAHAHHA trollar inte hon är en sådan typ.
Citera
2014-04-04, 15:20
Medlem
det är inte olagligt, du kommer dessutom bli avstängd då det är 18års gräns på flashback
Citera
2014-04-04, 15:27
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenzo
det är inte olagligt, du kommer dessutom bli avstängd då det är 18års gräns på flashback

Orka bry sig, stackarn har bara en korkad mamma som inte litar på sin korkade dotter.

Hoppas mamma anlitar en barnvakt som visar sig vara hebefil.
Citera
2014-04-04, 15:43
Medlem
Det är inte olagligt, bara olämpligt. Din mamma bestämmer över dig tills du blir myndig. Sorry
Citera
2014-04-04, 15:43
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucke1999

Nej, det är nog inte olagligt. Däremot är du femton och därför är risken stor att du bjuder hem några polare som i sin tur bjuder hem fler folk, vilket slutar med att 100 personer festar sönder huset och vandaliserar allt av värde (ja, det hände en kompis när vi var i den åldern), en risk som din mor troligtvis är medveten om.
Citera
2014-04-04, 15:53
Medlem
Kleanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosainacken

Kalla inte folks mammor för "bitch"; visa lite respekt din efterblivna Neandertalare.

OT:
Nej, någon lag tror jag inte att det finns. Det beror nog på omständigheter och barnens individuella mognad. Finns det t.ex en granne hemma som vet att de är själva och som honkan gå till om det är något?

Använd den lösningen/förslaget för din mor; i värsta fall får du begära att hon visar upp lagen som säger det.
Citera
2014-04-08, 22:21
Bannlyst
Självklart är det inte olagligt haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här