2014-04-04, 08:40
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Jepp vi har världens mest jämställda män. Underbara män för övrigt. världsberömda i hela världen för sitt utseende, snällhet, sociala färdigheter, hederlighet samt jämställdhet.
Vet massor med donnor som trånar efter svenska män.
Synd bara att så få av dessa sitter på detta forum, de hade verkligen behövts här.

Nej, det där är jämställdhetspropaganda.
Svenska män brukar betraktas som snygga, men är knappast kända för sociala färdigheter, snarare blyghet och att de inte tar för sig av kvinnor jämfört med i mer traditionella kulturer. Snällhet är ett avsexualiserande ord, ett ord kvinnor använder för att positivt beskriva en man de inte tänder på (därför "nice guys finish last").
Citera
2014-04-04, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
I den internationella mansrörelsen finns ett ord för detta: Men Going Their Own Way (MGTOW).

Detta ansluter även till boken Men on Strike av Helen Smith, där män helt enkelt börjar vägra att bilda fasta relationer med kvinnor. Protesten mot extrem feminism är inte bara en fantasi, det är en blodigt allvarlig verklighet...

http://www.amazon.com/Men-Strike-Boycotting-Marriage-Fatherhood/dp/1594036756

http://www.mgtow.com/

Läs noga...

Ja! Den är bra!

På Return of Kings (??) finns en artikel om vad som håller på att hända i Black America. Svarta amerikanska kvinnor klagar på att männen i deras omgivning vägrar "växa upp" och bli stadgade familjefäder. Det finns ett mansunderskott bland svarta amerikaner. En förfärande stor del av svarta män sitter i fängelse, svarta unga män dör i gängbråk m.m. och åtskilliga saknar utbildning och jobb, och har alltså skjutit ut sig från parbildningsmarknaden. De "dugliga" männen har ingen anledning att stadga sig, de lever i ett kvinnoöverskott, och kvinnors sexuella värde har minskat i dessa mäns ögon. De behöver inte tänka äktenskap eller ens förhållande för att få sex av tjejer som önskar sig detta. Inget piedestalplacerande där inte. Och tjejerna tjatar på killarna, att de ska "man up" och börja planera för just äktenskap och långa förhållanden. Varför skulle de det? Vill de ha sex så är det ju bara att hinta om att de skulle kunna tänka sig att bli en "riktig pojkvän", och sedan säga att "fast du som tjej lever inte upp till mina krav på flickvän, Men tack för knullet".

Ska se om jag hittar artikeln på Roosh/Return of Kings, den var jävligt intressant.

På radion var det ett långt reportage från Ryssland, inför förra presidentvalet. Ryssland har ett stort kvinnoöverskott (andra världskriget, alkohol m.m.). Ryska kvinnor går knappt ut med sophinken utan att sminka sig och klä upp sig. Reportern frågade varför det var så. "Ryska kvinnor måste vara vackra annars får de inga män" var svaret. Hård konkurrens om männen alltså, och kvinnorna konkurrerar med sitt utseende.

En värld där män av olika anledningar inte finns med på parbildningsmarknaden (krig, MGTOW med mera) blir ju uppenbarligen inte någon lätt värld för kvinnor.

I Japan finns herbivore-rörelsen, det är en MGTOW-variant. Och japanskorna klagar...
Citera
2014-04-04, 08:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart
Jämställdhet och feminism är inte samma sak.

Det har du rätt i. Men svenska beslutsfattare menar att marxistisk feminism är detsamma som jämställdhet. Det är det absolut inte, tvärtom. Riktig jämställdhet innebär lika rättigheter och skyldigheter för båda könen, men ingen styrning av de utfall som är ett resultat av individens fria val. Vi har dessvärre idioter till politiker, och om ett par decennier så har feminiseringen av samhället (det vill säga fördumningen) förvandlat oss till ett u-land.
Citera
2014-04-04, 08:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Bordeller är till för dem som kallar kvinnor för sliddjur efter som vi kvinnor inte släpper in de männen innanför våra trosor. De stackars pungdjuren måste väl också få sig ett skjut mellan varven.
Kompensera dessa män istället med en egen slida så de kan knulla på sig själva och en förlängning av ballen så de kan ge sig själva en sjuhelvetes avsugning när de vill. Så slipper vi kvinnor höra deras gnäll och bjabbande i tid och otid. Eller med våld tvingas ha deras ost stinkande otvättade ballar i munnen, eller arslet eller slidan.
Gnälliga pungdjur är de absolut värsta jag vet.
En riktig man däremot är välkommen att inta min vackra pulla och den ges inte till vilken pungråtta som helst inte.
Stackars små grabbhalvor som springer omkring och tycker synd om sig själva med ballen i handen hela dagarna och skriker. Var är du ditt lilla slidjur? De har inte förstånd att hålla käften, tvätta donet och bete sig som gentlemän. Därav bordelldrömmarna. De stackars männen får inte knulla som bevisligen är det största målet i deras liv. Hjärnan på de männen måste innehålla spermier som tvångsmässigt måste ut. Endera ur munnen i slid och slyn ord eller som ett sprut.
Synd om er tycker jag!

En man kan få 7 snygga brasilianska tjejer för 1800 kr, http://www.ladymarmaladeparties.com/schedule
Citera
2014-04-04, 08:57
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Inte oss. dem! de jämställda och smarta remember?
Sånna som du har de ju fullt av hemma, så varför tråna efter penisviftande tramsbollar?
När de kan få en karl som självmant kan köpa hem disktrasor utan att fråga först, vet var ungens favoritsaga är och faktiskt bryr sig om vad parntern gillar i sängen.

Ju mer macho/alfa männen på hennes hemmaplan är, desto viktigare blir dessa egenskaper.
Varför välja en svensk beta-man om hon kan få en alfa-man från sin egen kultur? Därför har svenska killar svårare med dessa tjejer då konkurrensen är större. Därför är det vanligare att svenska kvinnor har relation med personer från Mellanöstern och Sydeuropa (då männen är mer alfa än hon får på hemmaplan) än att svenska män har det.

När det gäller östasiater är det istället svenska män som har relation med dem i mycket större utsträckning än svenska kvinnor. Detta då svenska män uppfattas som mer alfa än östasiater.
Citera
2014-04-04, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Fantastiska siffror du kommer med. "Dessa män har knullat i snitt 100 kvinnor." Eller "den genomsnittlige kvinnan har i genomsnitt fem ggr så många sexpartners som den genomsnittlige mannen" Lite science som backar upp dina påståenden?

Sunt förnuft och vardagliga observationer, frågor på det?
Citera
2014-04-04, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Nej, det där är jämställdhetspropaganda.
Svenska män brukar betraktas som snygga, men är knappast kända för sociala färdigheter, snarare blyghet och att de inte tar för sig av kvinnor jämfört med i mer traditionella kulturer. Snällhet är ett avsexualiserande ord, ett ord kvinnor använder för att positivt beskriva en man de inte tänder på (därför "nice guys finish last").

Det vete fan. Jag är varken ung eller snygg längre, ser nog ganska alldaglig ut för män i min ålder, och inte speciellt snäll heller, men när jag är och jobbar i USA är det alltid en massa okända svarta, och några vita kvinnor som stöter på mig. I Sverige är det sällsynt. Samma sak händer i Baltikum, men det har nog andra orsaker än i USA. Det skumma är att i Baltikum så har levnadsstandarden stigit mycket sedan jag började jobba där, men det innebär inte att kvinnorna blivit mindre benägna att ragga på svenskar.
Kan tilläggas att jag aldrig gått vidare med någon som stött på mig, av en massa olika skäl, men fenomenet som sådant är intressant. Sydöstra USA i mitt fall.
Citera
2014-04-04, 09:40
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart
Förlorare har väl också rätt att yttra sig.
Jag tycker det är bättre att säga till en förlorare vad han ska göra än att bara konstatera att han är en förlorare. Det finns ju oftast en del att jobba på, och förbättra. Vilket kanske inte är lite utanför topic.

Kvoteringstanken var ju lite kul faktisk. Att få något utan att presterat tillräckligt för att förtjäna det.
Det är konsekvent resonerat i alla fall.

Jag sa ju vad han skulle göra: Hålla käften och göra ist för att sitta och gråta på nätet.
Citera
2014-04-04, 09:41
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag håller inte med. Det är manligt att slå ner foten och visa vad man står, och åstadkomma politisk förändring. Sedan kan man ju uttrycka detta på olika sätt...

Du håller visst med. Grejen är att du även öppnar ett fönster för gnäll medans jag påstår att gnäll är omanligt.
Citera
2014-04-04, 10:01
Medlem
näverläppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idaistheshit
Nej, sliddjuret är hög och speedad efter för mycket ritalin. Sliddjuret har precis skrivit klart en litteraturstudie där jag sammanställt medicinsk och vetenskaplig information (intressant eller hur?).
Snart ska sliddjuret sova, men först ska detta lilla arga sliddjur väcka sin pojkvän med en avsugning!

God natt era små missunnsamma pungdjur.

Det fetmarkerade brukar väl i dagens feministiska samhälle klassas som våldtäkt, eller har jag missat något vitalt kryphål? Det kanske bara gäller när män gör något liknande när jag tänker efter.
Citera
2014-04-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Ju mer macho/alfa männen på hennes hemmaplan är, desto viktigare blir dessa egenskaper.
Varför välja en svensk beta-man om hon kan få en alfa-man från sin egen kultur? Därför har svenska killar svårare med dessa tjejer då konkurrensen är större. Därför är det vanligare att svenska kvinnor har relation med personer från Mellanöstern och Sydeuropa (då männen är mer alfa än hon får på hemmaplan) än att svenska män har det.

När det gäller östasiater är det istället svenska män som har relation med dem i mycket större utsträckning än svenska kvinnor. Detta då svenska män uppfattas som mer alfa än östasiater.

Att svenska män har svårt med att få relationer med mellanöstern kvinnor beror på att dessa kvinnor oftast är hårt hållna hemifrån men inte deras brosor. Och det vet du.

De allra flesta svenska kvinnor testar lite förhållanden med ditt och datt och fastnar sen för en snäll hederlig och jämställd man.
Eftersom de s.k. alfahannarna är komplett värdelösa bilda en fungerande familj med vilket kvinnor med förstånd fattar rätt lätt. De kan man ha lite kul med en liten stund men dumpa då det verkligen gäller. För den riktiga kärleken som ska hålla länge duger enbart en jämlike som vet hur man kommunicerar. Dessa män är de verkliga alfa med pondus. Men det förstår man nog inte om man är 20-25 förvirrad snubbe på FB.
Citera
2014-04-04, 10:20
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Att svenska män har svårt med att få relationer med mellanöstern kvinnor beror på att dessa kvinnor oftast är hårt hållna hemifrån men inte deras brosor. Och det vet du.

Det beror också på att de har mer traditionella preferenser. Jag skrev att detta också gäller sydeuropéer (vilka knappast "låser in" sina döttrar).

Citat:
De allra flesta svenska kvinnor testar lite förhållanden med ditt och datt och fastnar sen för en snäll hederlig och jämställd man.
Eftersom de s.k. alfahannarna är komplett värdelösa bilda en fungerande familj med vilket kvinnor med förstånd fattar rätt lätt. De kan man ha lite kul med en liten stund men dumpa då det verkligen gäller. För den riktiga kärleken som ska hålla länge duger enbart en jämlike som vet hur man kommunicerar. Dessa män är de verkliga alfa med pondus. Men det förstår man nog inte om man är 20-25 förvirrad snubbe på FB.

1. Äktenskap i traditionella kulturer håller bättre.
2. Kvinnor knullar runt med spännande alfa-män, sedan när de är färdiga väljer de den snälla jämställda hederliga mannen. Tvärtom är en bättre deal för mannen, alltså att själv vara den som knullar runt och sedan välja en traditionellt lagd kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in