2014-04-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du menar verkligen att det var en beställningsdom ?

HR behöver inte ta upp rättegången utan hänvisa till HD ?
Vart hänvisar man till HD ?

Jag tror att advokat MH vet vad han gör och att det antagligen skrämmer dig ?
Du borde inte ta fallet så personligt, och lita på att expertisen reder ut det.

Skulle du villja/kunna utveckla vad det är advokat MH gör som du tror kommer att förändra hela situationen?
Citera
2014-04-03, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du är lite för mycket journalist. I princip är det aldrig försvarligt att vanlig Svensson springer omkring och anklagar andra för brottslig verksamhet. Försvarlighetsrekvisitet handlar mycket mer om funktion än om syfte. Att en privatspanare brinner för det ena eller andra fallet torde inte göra spridande av den ena eller andra uppgiften ägnad att väcka missaktning till försvarlig.

Och du är för mycket professor. I princip har du haft möjligheten att få ut mig ur tråden en vecka, men inte kommit med ett enda exempel på hur jag visat missaktning.

Hur försvarar du dina egna lösa antaganden förresten, förutom att välja att inte svara, är det så det fungerar inom forskningsvärlden när man har fel ?
Citat:
Domen bygger nu inte på att ingen kan ha kontaktat Marina under hennes sista dagar i livet.
Citera
2014-04-03, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Skulle du villja/kunna utveckla vad det är advokat MH gör som du tror kommer att förändra hela situationen?

Det är bara att läsa MHs överklagan och hänga med i tråden.
http://minfil.org/T6ebfab4bb/_verkl_B_4677-13.pdf
Citera
2014-04-03, 21:08
Medlem
Citat:
Det är bara att läsa MHs överklagan och hänga med i tråden.
http://minfil.org/T6ebfab4bb/_verkl_B_4677-13.pdf

Jo då, men jag är uppriktigt intresserad av hur du ser på det?

För du kan ju ha rätt likväl som någon annan här. Men jag vet inte, vill du inte eller kan du inte utveckla dina egna tankegångar? Jag är uppriktigt intresserad.
Citera
2014-04-03, 21:53
Medlem
Citat:
Du menar verkligen att det var en beställningsdom ?

HR behöver inte ta upp rättegången utan hänvisa till HD ?
Vart hänvisar man till HD ?

Jag tror att advokat MH vet vad han gör och att det antagligen skrämmer dig ?
Du borde inte ta fallet så personligt, och lita på att expertisen reder ut det.

Vad är det advokat MH gör som du tror skrämmer MrsMagoo? Eller någon annan?

Om du inte vill svara eller inte kan så kan du väl bara säga det så är diskussionen klar?
Citera
2014-04-03, 22:24
Bannlyst
Citat:
Jo då, men jag är uppriktigt intresserad av hur du ser på det?

För du kan ju ha rätt likväl som någon annan här. Men jag vet inte, vill du inte eller kan du inte utveckla dina egna tankegångar? Jag är uppriktigt intresserad.

Då kan du gå tillbaka några inlägg och läsa, tex. så har jag svarat Hamilkar om vad jag tror om utgången.

Citat:
Vad är det advokat MH gör som du tror skrämmer MrsMagoo? Eller någon annan?

Om du inte vill svara eller inte kan så kan du väl bara säga det så är diskussionen klar?

Jag tror ärligt inte MM sover gott om inte FS är tryggt bakom lås och bom därför hen är så personligt engagerad i FS skuldfråga. Det faktum att MM kallat MH för okvädningsord genomgående ger svår ångest om det skulle visa sig (mot alla odds) att det blir PT. Det skulle bli en (alltför?) sur hatt att äta upp.

Och då är det ju skrämmande när MH överklagar och ger en möjlighet till att FS kan bli friad, precis som i de två tidigare domstolarna.
Citera
2014-04-03, 22:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
FS behöver inte förklara ett jota, eller tala sanning. Det måste domstolen ta ställning till. Likaså måste även ett erkännande kunna styrkas eller bevisas, ett erkännande betyder "ingenting" likaså avsaknaden av ett.

Precis som föregående domstolar resonerade. Så min fråga är, hur uteslöt man självmord ?
Ja, det är väl inom det möjligas gräns att hon verkligen tog livet av sig.
Kan man inte definitivt utesluta den saken så får man väl beakta det då när man ska ta
ställning i skuldfrågan.
Säkert dödade hon sig själv.
Ska vi fastslå det då? Och så släpper vi ut vederbörande genast i friheten igen till sin lilla
oförstörda blomma därhemma i Värmland.

Nej, i den fina sitsen befinner sig en sån som Fredrik att han aldrig behöver förklara nånting.
För han står över oss alla. Ett erkännande gör ingen skillnad, han kan inte bindas till nåt.
Vi ska för övrigt låta alla mördare gå fria. Det är var och ens rättighet om man vill döda.
Det har ingen med att göra eller hur? Offren får skylla sig själva inte sant?
Senast redigerad av Grandioso 2014-04-03 kl. 22:34.
Citera
2014-04-03, 22:37
Medlem
Citat:
Fallen går inte att jämföra. Här resonerar man fel.

STOPP!!! Här sker klavertrampet.
Ingenstans har man angivit varför GM & städare måste vara samma person.
Och varför kan inte MJ mördat sig själv, om än genom olycka ?
Det finns inget i domen, eller för all del utredningen som visar att det är uteslutet.

Tankevurpa.

Och det påverkar sedan sammanvägningen och uppsåtet.

Det finns inget i utredningen som visar på MJ inte var suicid, men det finns saker som visar på ett beteende om motsatsen. Ingenstans har man bedömt eller utrett detta.

Finns det fall med självmord där MT har städat för att slippa bli misstänkt ?

Jo men jag bad dig ju utveckla för det här känns inte fullödigt. Det saknas något.

Ingenstans har man angivit att mördare och städare är samma person skriver du. Är det inte just det man gör i det sista målet? Om du inte tycker det kan du utveckla varför och vad som du ska vända på det hela så att FS får gå fri?

Jag är alltså uppriktigt intresserad av dina tankegånger. De är för mig lite svåra att hänga med på så jag frågar för att få veta hur just du tänker. Det är ju det som är det intressanta med tråden att man har olika uppfattningar och olika tankegångar.

vad är det du tror kommer att vända på det hela nu?

Vad kan till ex visa att hon begick självmord och FS bara "städade"?
Citera
2014-04-03, 22:38
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Har lyssnat igenom det korta förhöret med Helena nu jag med. Det av mig fetade stämmer inte enligt samma förhör. Helena säger att han "säkert gjort saker för henne innan, kanske att det blev mer extra " svarar hon. Jag ser inget konstigt i om Fredrik skulle ansträngt sig mer. Han var i en beroendesituation och väntade på lgh.

Detta har dock inget med belysning på oskuld att göra. Jag vill bara poängtera att Helena inte sagt så som du skriver.
Javisst, Marinas syster säger " Han har säkert gjort saker för henne tidigare". Men om du ska vara ärlig och bortse från detaljer så kan du väl hålla med om att även den här systern ger ett STARKT intryck av att även hon är övertygad om att Fredrik är den som mördade Marina?
Citera
2014-04-03, 22:48
Bannlyst
Citat:
Jo men jag bad dig ju utveckla för det här känns inte fullödigt. Det saknas något.

Ingenstans har man angivit att mördare och städare är samma person skriver du. Är det inte just det man gör i det sista målet? Om du inte tycker det kan du utveckla varför och vad som du ska vända på det hela så att FS får gå fri?

Jag är alltså uppriktigt intresserad av dina tankegånger. De är för mig lite svåra att hänga med på så jag frågar för att få veta hur just du tänker. Det är ju det som är det intressanta med tråden att man har olika uppfattningar och olika tankegångar.

vad är det du tror kommer att vända på det hela nu?

Vad kan till ex visa att hon begick självmord och FS bara "städade"?

Fetat, Nej, så har jag aldrig sagt. Hela frågeställning blir sedan knas.

I övrigt så handlar det inte om att bevisa ett självmord eller olycka.
Eftersom skuldfrågan är struktural så måste alla andra skeenden vara uteslutna.
Det är HDs tolkning av lagen.

Överklagan bygger på att man inte på något vis nämner HUR man uteslutit detta.
Än mindre återfinns det inte ett jota i en den sopiga utredning som är gjord om detta.
Citera
2014-04-03, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det är väl inom det möjligas gräns att hon verkligen tog livet av sig.
Kan man inte definitivt utesluta den saken så får man väl beakta det då när man ska ta
ställning i skuldfrågan.
Säkert dödade hon sig själv.
Ska vi fastslå det då? Och så släpper vi ut vederbörande genast i friheten igen till sin lilla
oförstörda blomma därhemma i Värmland.

Nej, i den fina sitsen befinner sig en sån som Fredrik att han aldrig behöver förklara nånting.
För han står över oss alla. Ett erkännande gör ingen skillnad, han kan inte bindas till nåt.
Vi ska för övrigt låta alla mördare gå fria. Det är var och ens rättighet om man vill döda.
Det har ingen med att göra eller hur? Offren får skylla sig själva inte sant?

Var ditt svar på frågan om hur olycka eller självmord är uteslutet i domen:
Det är var och ens rättighet om man vill döda.

Ibland blir jag orolig för du har inte lyckats svara på ett enda inägg konkret på en fråga.
Utan det svamlas istället om allmän moralpanik.
Är du inte intresserad av fallet, eller är du bara intresserad av FS skuld ?
Citera
2014-04-03, 23:02
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag förstår inte hur de tänker här?

Att det är bevisat att han gömt undan henne men att någon Mollgan skulle varit på plats och dödat henne innan FS rullade in henne i madrassen osv.???
Hur Hansson och Fredrik tänker när det gäller det kan man faktiskt undra... Om HR anser att det bortom allt rimligt tvivel (eller vad det heter?) att Marina blev skjuten i sin säng när hon sov, borde det naturligtvis varit samma person som forslade bort henne. Men Hovrätten har tydligen inte redovisat varför man har just de här två utgångspunkterna, enligt Hansson???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in