2014-04-03, 20:59
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Blodet i bagagerummet och på tejprullen luktade inte kadaverin. OK?
Är mordplatsen i bagagerummet eller....?
Upplys mig, tack.
Hur kan du veta att blodet i bagagerummet inte luktade kadaverin?
Citera
2014-04-03, 21:01
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Hur kan du veta att blodet i bagagerummet inte luktade kadaverin?

Det vet inte PeterNoster. Det är just kadaverin som likhunden gör en markering för i bagageutrymmet.
Citera
2014-04-03, 21:03
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Kan du redogöra för vad som hänt på papperet och vad är konsekvenserna mellan:

1. Polisen ritar bågarna först.
2. Polisen ritar bågarna sist.

Varför ritar polisen överhuvudtaget bågar på vittnets papper?
Förstod domstolen att polisen ritat bågarna?

Om jag inte missminner mig så spelades detta förhör in på video som sen försvann eller.....?

Hur skall jag kunna redogöra det? Jag var inte där. Frågan är/var påståendet att polisen talat om/visat för vittnet vad denne skulle rita för något. Det motsätter jag mig å det grövsta.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
I ditt tidigare inlägg finns väl inget som stöder att polisen skulle ha berättat för AB vad han skulle rita? AB säger ju själv i förhöret att verktyget är böjt på ena sidan och platt på andra.

Han har ritat stämkniven som är platt på båda sidorna, har egg på en sida och i spetsen. Polisen har ritat dit bågar på samma papper som är underlag för domen.
Varför ritar man dit bågar?
Varför visar man inte vittnet ett eller flera verktyg?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Det vet inte PeterNoster. Det är just kadaverin som likhunden gör en markering för i bagageutrymmet.

Och det är inte på en blodfläck markeringen görs...även om nu Lagro bestämt hävdar det
Citera
2014-04-03, 21:09
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Han har ritat stämkniven som är platt på båda sidorna, har egg på en sida och i spetsen. Polisen har ritat dit bågar på samma papper som är underlag för domen.
Varför ritar man dit bågar?
Varför visar man inte vittnet ett eller flera verktyg?
Vet inte varför de ritat dit bågar. Kanske för att AB beskriver att det finns en böj?

Jag håller med dig om att verktyget AB sett troligtvis inte kan vara mordvapnet. Det kan ju som du mycket riktigt påpekat inte ge sår av varierande bredd. Men jag tycker det är felaktigt att påstå att "Polisen sitter och beskriver för vittnet hur han ska rita." Det finns det inget stöd för.
Citera
2014-04-03, 21:19
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Hur skall jag kunna redogöra det? Jag var inte där. Frågan är/var påståendet att polisen talat om/visat för vittnet vad denne skulle rita för något. Det motsätter jag mig å det grövsta.

Du förstod uppenbarligen inte den teoretiska frågan.
Så du tror polisen ritade dit bågarna utan att säga något till vittnet?
Bågarna finns ju där och de är ritade av polisen. Varför ritar polisen bågar när vittnet ritar stämkniven med gulorange skaft?

1. "Såren ser ut så här. Har du sett ett sånt verktyg".
2. "Men den där kniven du ritat är ju platt. Den ska se ut så här".

Man får betänka att denne AB inte har alla knivar i lådan.
Citera
2014-04-03, 21:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det är lite märkligt med den där schlangekraft. Så fort namnet nämns är det alltid någon som frågar om relevansen i att prata om denne någon. Vidare är det en av få icke identifierade personer som kvarstår att utreda i denna tråd. Det verkar som om att några i tråden skyddar schlangekrafts identitiet. En sak av flera som gör schlangekraft intressant är exempelvis den bild som lång på hens hemsida, visandes KJ peka "satan-fingrar" mot kameran. KJ befinner sig i en bunker. Vidare borde polisen ta reda på lite mer om "thai-dockan?" som låg naken, blodig och inlindad i plast på ett golv, osv, osv.

ara det facto att inget namn har kunnat presenteras gör schlangekraft mystisk och väcker tankar om eventuell inblandning i mordet.

Är personen bakom "schlangekraft" inblandad i VB-mordet så kommer nog identiteten att röjas när 'kibba' Johansson börjar berätta hur det ligger till med mordet på Vatchareeya Bangsuan.
Citera
2014-04-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Att hunden missar något som finns är inte en blindmarkering, den markerar ju inte alls. Det är fullt möjligt dock. Däremot inte tvärtom, markera där inget finns för den belönas aldrig med att ljuga.

Även hundar chansar? Tolkningen av rätt eller fel ansvarar på hundföraren.
Citera
2014-04-03, 21:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Att hunden missar något som finns är inte en blindmarkering, den markerar ju inte alls. Det är fullt möjligt dock. Däremot inte tvärtom, markera där inget finns för den belönas aldrig med att ljuga.
Hur vet du att något fanns i bagageutrymmet, och att hunden inte ljög?
Senast redigerad av Quarrel 2014-04-03 kl. 21:28.
Citera
2014-04-03, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att något fanns i bagageutrymmet, och att hunden inte ljög?

Nej precis, jag glömde ju att Uno ljuger när han markerar liklukt i KJ:s bagageutrymme, eller att UL bara påstår att han har markering där. Sen gör Uno helt rätt med tejprullen när han inte markerar den eftersom det INTE finns liklukt i blodbesudlingen eftersom det är VB:s tejp och hon själv avsatt blod från tånagel/mens eller liknande.
Citera
2014-04-03, 21:34
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Man får betänka att denne AB inte har alla knivar i lådan.

Men astronomisk mer erfarenhet av polisarbete än du, eller du och jag tillsammans eller den hela samlade i denna tråden. Kanske på hela Flashback till och med.
Polishunden däremot. Det är, som någon brukar skriva, min bakgård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in