2014-04-03, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nu blev det förvirrat. Frågan är om MJ använt utpressning i andra fall än de som själv hon skriver om, eller om hon använt dominans på andra sätt som inte uppskattas.

Vem var kollegan som hon skulle få sparkad tex ?

Någon som vet, hör gärna av er.

Jag vet något. De män som blivit fotograferade av Marina har inget att frukta från henne. Biderna har fs och Quarrel lagt beslag på och delvis publicerat på internet. I vilket syfte är tveksamt. Utpressning eller bara på jävelskap? Det kan vara något för polisen att titta på.
Senast redigerad av Willfram 2014-04-03 kl. 14:33.
Citera
2014-04-03, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Hon sköts naken i sin säng. du letar alt gärningsman. slutsats blir....?

Nej, hon hittades naken i sina sängkläder. Man har inte hittat kläderna hon använde vid tiden.
Slutsats ?
Citera
2014-04-03, 14:31
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Det där är intressant, hur många är det som blivit utpressade av MJ eg ?
Var detta ett beteende som lämnades outrett av Polisen ?
Har man identifierat och följt upp de rumpfotografier som fanns i MJs bildserver ?

Ska jag tolka det här inlägget som att du tror att bilden som Qurrel länkade till här i tråden kommer från Marinas hårddisk?
Hur hamnande den då här?
var det Fredrik som ville byta fokus i tråden?
Citera
2014-04-03, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Överklagan
http://minfil.org/T6ebfab4bb/_verkl_B_4677-13.pdf

Vidare finns ytterligare bevisning. som direkt talar Mot åklagarens påstående om tidpunkt för död. Dels har uttag gjorts-från målsägandens bankkonto och dels finns ett vittne som kan ha sett målsäganden köra sin bil på visst sått-vid kontrollerbar tid. Normalt torde denna bevisning, bankomatuttagoch samverkande vittnesuppgift, åtnjuta ett högt bevisvärde då bevisen är kontrollerbara och överensstämmer i tid. Vittnesiakttagelsen kan tidsbestämmas och den passar in med uttagen från barikomaten. Vittnets utsaga passar också i mångt och mycket -in på de kriterier som Högsta domstolen redovisat i praxis för en trovärdigt och tillförlitlig utsaga. Trots det avfärdar hovrätten utsagan som mindre tillförlitlig.

Hansson vill pressa in Kia H som tillförlitlig. Nåväl då har inte domstolen fått ta del av lögnen om att hon slutade skriva i tråden 2010- Är det ett skämt Hansson? Allvarligt.

Sämsta överklagan jag läst. bara tyskans överklagan i arbogafallet har varit värre.
Citera
2014-04-03, 14:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Sämsta överklagan jag läst. bara tyskans överklagan i arbogafallet har varit värre.

Japp Hansson går till angrepp om bevisvärderingen och ska undanröja rättsläkarnas uttalande med orden ingen dödsorsak. Sen stenhårt om skogsarbetaren trots att denna sagt att han inte röjde där paketet låg.

Jag förstår nu att Svenkvist suckade tungt då Hansson sa att Missing people ordnat så granarna barrat av. Clownen Hansson skämmer ut sig totalt igen. Man har alltså sopat hans påstående så långt bort man kan komma. Och han har inget i denna överklagan av värde.

Herregud viskade Svenkvist i bakgrunden.
Så vad gör Svenkvist nu yrkar på mer straff kanske?
Citera
2014-04-03, 14:37
Medlem
Citat:
Nej, hon hittades naken i sina sängkläder. Man har inte hittat kläderna hon använde vid tiden.
Slutsats ?

Så mördaren ska alltså mördat marina sen klätt av henne kläderna hon har på sig sen bäddat omsorgfullt så blodfläckarna på madrass inte upptäckts. sen ska mördaren kört marinas bil dumpat kroppen och sett till att inte fredrik misstänkt något (hur ska han iofs uppmärksamma något när han är hög som ett hus). vad ger det dig för slutsats?
Citera
2014-04-03, 14:38
Bannlyst
Citat:
Personligen tycker jag att det är en av de bästa överklaganden jag läst. Klar, tydlig och skjuter in sig på de små svagheter som finns i domen. Också starkt av advokaten att konstatera att domen i stort är välskriven och välformulerad. Men oavsett hur bra den är blir det inget prövningstillstånd. Det finns helt enkelt ingen juridisk möjlighet att ge det, eftersom det inte ens enligt advokaten föreligger ett grovt rättegångsfel och det finns en obefintlig prejudikatseffekt.
Kul förresten för Fredrik att få se Sveriges riktiga framsida! Rätt ovanligt att personer med mål i Göteborg sitter häktade i Sollentuna.
Citera
2014-04-03, 14:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Ska jag tolka det här inlägget som att du tror att bilden som Qurrel länkade till här i tråden kommer från Marinas hårddisk?
Hur hamnande den då här?
var det Fredrik som ville byta fokus i tråden?

Det gör den säkerligen men bilden är såpass gammal att den kom till innan FS kom in i Marinas liv.
Så ful är man då man lägger upp bilder för att smutsa ner mordoffret. Allt för Fredrik Svensson som fortfarande är häktad. Och han vill väl inte till Kumla kan jag tänka mig.

Men det kommer han att få resa till så småningom. Kumla väntar så gärna så-
Citera
2014-04-03, 14:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Personligen tycker jag att det är en av de bästa överklaganden jag läst. Klar, tydlig och skjuter in sig på de små svagheter som finns i domen. Också starkt av advokaten att konstatera att domen i stort är välskriven och välformulerad. Men oavsett hur bra den är blir det inget prövningstillstånd. Det finns helt enkelt ingen juridisk möjlighet att ge det, eftersom det inte ens enligt advokaten föreligger ett grovt rättegångsfel och det finns en obefintlig prejudikatseffekt.
Kul förresten för Fredrik att få se Sveriges riktiga framsida! Rätt ovanligt att personer med mål i Göteborg sitter häktade i Sollentuna.

Kan det bero på hotbilden eller platsbrist?
Man kanske har en extra häktesavdelning för avarter just vid Sollentuna.

Nej angriper man det som Hansson gjort här ska man ha vård. Hansson kan inte skriva ett överklagande med ett resonemang i klass med Skarp det är ett som är säkert.
Sämsta jag sett rent svammel och inte alls i slag med att verka trovärdigt. Simpelt och lekmannamässigt.
Man får hoppas att lagmannen för HR i väst inte glömmer Hanssons överklagan och den respektlöshet han framför. Rättsläkarna är överens och Hansson angriper deras sakkunskaper.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-03 kl. 14:45.
Citera
2014-04-03, 14:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Det nya superhäktet i Sollentuna är utrustat med samma avancerade övervakningsteknik som används på säkerhetsenheterna vid fängelserna i Kumla, Hall och Saltvik. All kontroll av personal och andra besökare sker genom en särskild inpasseringssystem. Mat och andra varor kommer att röntgas.

Ett sk säkerhetshäkte.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/superhakte-i-sollentuna_5995841.svd
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-03 kl. 14:52.
Citera
2014-04-03, 14:52
Bannlyst
Citat:

Men nu är det resning till förmån för tilltalad, och då är kraven lägre.

Speciellt intressant att HR utan minsta förklaring inte tagit ställning till om det kan vara olycka eller annat skeende. Just att det är ETT skott utan andra tecken på våld har man heller inte värderat.

Vilket man gjort i tidigare rättegångar.

Det advokaten hävdar i den välformulerade klagan är just rättegångsfelen. HD bedömer chansen att ny rättegång ger annat resultat.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-04-03 kl. 14:55.
Citera
2014-04-03, 14:52
Medlem
Citat:

Jag reagerade också på varför han sitter häktad just där. väntas nya åtal? häktningen ska väl vara över gällande det här? jag tycker argumentet om att fredrik varit behjälplig i utredningen är svårt att tro med den attityd som beskrivits om honom. att han sen lämnar utrymme på 11 timmar där han själv inte kunnat spåras är total idioti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in