Citat:
Ursprungligen postat av
Wireman
Händer mycket här inne. Känns lite som att folk väntat till sista veckan med att plugga

Haha, håller med! Svårt att hänga i med i tråden då den sakta men säkert övergår till en ren mattetråd snarare än en tråd om högskoleprovet, även om det nu är högskoleprovsmatte som diskuteras.
Jag drog igenom höstens kvantitativa del idag som ett avslut på denna intensiva pluggtid jag ägnat mig åt dem senaste veckorna. Hade 1,3 när provet skrevs och fick 1,5 idag i hemmiljö. Känns varken bra eller dåligt, men hoppas på höjning på lördag.
Bortsett från provet i höstas så var det några år sedan jag befann mig i en riktig provmiljö, vilket påverkar mig aningen negativt. Högskoleprovet är ett test på att kunna prestera när man väl måste och det är viktigt att man har rätt mentala inställning. På lördag är det mind over matter som gäller, och jag hoppas innerligt att jag inte sitter och tänker på Kaliforniens stränder under LÄS som jag gjorde senast. Då var det svårt att hänga med i ordträsket där varje mening hade betydelse.
Lycka till alla ni som sitter på peaken av pluggandet för att bli redo innan lördag. Glöm inte bort att gissningspoäng har lika mycket värde ifall det tryter. Ett klart huvud utan stress räcker längre än vad an tror!