2014-04-03, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag vet att du har bråttom med att skifta fokus därför förekom jag detta, men vi biter oss kvar ett tag till i min frågeställning, ok ?
Visst var FS del av detta, men vilka var de andra som hon kan retat upp ?

Hon fick en kollega sparkad utan att ens blinka, eller ta upp det med sin jobbcoach.
Jag tror denna hade en ganska hög post inom företaget. Var det rent utav så att MJ delvis tog över detta ansvar, och lönekuvert ?

Varför har MJ inga väninnor, det är mycket ovanligt, har hon haft men det har skurit sig ?
MJ använder sexuell dominans uteslutande, jag är nyfiken på hur det här utpressningsleken med fotografier funkade, hur många var det fråga om ? 1,2,10 ?
Är det en del av att köra vidare på förnedringen utanför sovrummet, kunde MJ till skillnad från de flesta andra inte särskilja sexuell lek & fantasi med vardag & verklighet ?

Var det därför hon var tvungen att vara så öppen språkligt, men eg. sluten på den kontinuerliga planet ?

PF beskriver deras relation som syskonlik och utan BDSM. Var detta MJs enda sätt att förhålla sig "nära", såsom ett syskon. Enda andra alternativet var hårdför dominant utan gräns ?

När fs misshandlade barnen så fanns det bevis i form av fotografier under rättegången. Jag antar att det var Marina som såg till att lämna in bilderna. Gjorde detta fs förbannad tror du?
Citera
2014-04-03, 08:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willfram
När fs misshandlade barnen så fanns det bevis i form av fotografier under rättegången. Jag antar att det var Marina som såg till att lämna in bilderna. Gjorde detta fs förbannad tror du?

Vem var det som fotograferade? Var det FS eller Marina? (Frågar för att jag inte minns)
Citera
2014-04-03, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vem var det som fotograferade? Var det FS eller Marina? (Frågar för att jag inte minns)

Jag har ingen aning om vem så då fotograferade. Har svårt att tro att fs själv skulle lämna bilderna till rätten. Men jag kan tänka mig att Marina skulle göra så för att få slut på misshandeln. En form av "utpressning" de flesta måste anse vara okej. Vad gör man inte för ett barns säkerhet?
Citera
2014-04-03, 08:44
Bannlyst
Citat:
Jag har ingen aning om vem så då fotograferade. Har svårt att tro att fs själv skulle lämna bilderna till rätten. Men jag kan tänka mig att Marina skulle göra så för att få slut på misshandeln. En form av "utpressning" de flesta måste anse vara okej. Vad gör man inte för ett barns säkerhet?

Det där är intressant, hur många är det som blivit utpressade av MJ eg ?
Var detta ett beteende som lämnades outrett av Polisen ?
Har man identifierat och följt upp de rumpfotografier som fanns i MJs bildserver ?
Citera
2014-04-03, 08:48
Bannlyst
Citat:
Det där är intressant, hur många är det som blivit utpressade av MJ eg ?
Var detta ett beteende som lämnades outrett av Polisen ?
Har man identifierat och följt upp de rumpfotografier som fanns i MJs bildserver ?

Just nu finns det bara anledning att tro att fs är den enda som Marina satte press på med fotobevis. Jag skulle ha gjort likadant om jag var i hennes sits. Ta bilder för att få slut på misshandeln.
Citera
2014-04-03, 09:25
Bannlyst
Citat:
Just nu finns det bara anledning att tro att fs är den enda som Marina satte press på med fotobevis. Jag skulle ha gjort likadant om jag var i hennes sits. Ta bilder för att få slut på misshandeln.

Varför säger du så ?
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citat:
"Jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde mig missnöjd."
Citera
2014-04-03, 09:34
Bannlyst
Citat:
Varför säger du så ?
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Det stämmer bra in på misshandeln. Att Marina säger "vissa män" behöver inte betyda att det var fler. Hon ville kanske inte hänga ut fs specifikt.
Citera
2014-04-03, 09:39
Bannlyst
Citat:
Det stämmer bra in på misshandeln. Att Marina säger "vissa män" behöver inte betyda att det var fler. Hon ville kanske inte hänga ut fs specifikt.

Nu hittar du på egna förklaringar. I vilket sammanhang diskuterades citatet ?
Citat:
"Jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde mig missnöjd.
Citera
2014-04-03, 09:42
Bannlyst
Citat:
Nu hittar du på egna förklaringar. I vilket sammanhang diskuterades citatet ?

Hittar inte du på egna förklaringar/teorier också?
Citera
2014-04-03, 09:47
Bannlyst
Citat:
Hittar inte du på egna förklaringar/teorier också?

Det tycker jag inte. Var frågan för svår, eller var det svaret som säger mot ditt påstående ?
Citat:
I vilket sammanhang diskuterades citatet ?
Citat:
"Jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde mig missnöjd."
Citera
2014-04-03, 09:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Själva anmälan gjorde barnens mor om jag inte minns helt galet. Hon gjorde anmälan mot både MJ och FS och jag TROR, med stor betoning på just TROR, att det var MJ som fotograferade.
Citera
2014-04-03, 10:03
Bannlyst
Citat:
Det tycker jag inte. Var frågan för svår, eller var det svaret som säger mot ditt påstående ?

Det är klart att du hittar på. Det är du som fått för dig att Marina skulle använda bilderna i utpressningssyfte något du undrar om polisen tittat på. Jag hittar på andra förklaringar då jag vägrar tro att Marina utpressat någon på rent jävelskap. Det är inte hennes stil.

Det var i en chatt Marina ska ha sagt detta.

Vem tror du lämnade in bilderna på det misshandlade barnet? Eller är frågan för svår eller för jobbig att svara på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in