2014-04-02, 22:41
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Men hur friska är dom som tror på rymdvarelser och sånt..?

Blir du arg när jag säger att gudomar ryms inom "sånt"?

Citat:
I bibeln står det ex att ,Gud sa ,att en viss stad aldrig ska kunnas byggas upp (staden revs av någon anledning)
Idag har folk försökt bygga i den staden, men det har inte fungerat. Allt har rasat.

Du menar Sodom och/eller Gomorra? Först, hur har man lyckats bestämma att dessa städer existerade och var de faktiskt låg? Sedan, och inte förr, var är det man försöker bygga och vad har du för belägg på att "allt har rasat"? Detta skulle jag, helt ärligt, finna väldigt intressant att läsa om.

Citat:
Kommer inte ihåg namnet på staden ft. Men detta är ju ett slags bevis.

Nej, än så länge har du bara kommit med ett påstående och utan bevis så kan det avfärdas utan bevis för motsatsen.
Citera
2014-04-02, 22:44
Medlem
isolersteges avatar
Citat:
Bara Han som vet när. Läser man bibeln så förstår man. Det står t.om att FN ska blanda sig i. Ta bara Syrien.

Går inte förklara här i text.

Men förklara för mig vad det är för skelett de hittat som liknar dinosaurier, dessa står det inte något om i bibeln ?
Citera
2014-04-02, 23:13
Medlem
Ja tycker att de är fascinerande att man kan tro på så ologiska saker, som gud.
Citera
2014-04-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isolerstege
Men förklara för mig vad det är för skelett de hittat som liknar dinosaurier, dessa står det inte något om i bibeln ?
haha nä precis
Citera
2014-04-02, 23:18
Medlem
Håller med om att det är ologiskt att tro på någon gud,och ännu mer ologiskt att veta vad denna gud vill!
OM det finns någon gud så tror jag han/hon skrattar åt våra religioner.
Citera
2014-04-02, 23:37
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Men hur friska är dom som tror på rymdvarelser och sånt..?

"Sånt"? menar du t ex övernaturliga väsen? Min poäng var att en eller flera personers övertygelse att något är sant innebär inte att det är sant.

Citat:
I bibeln står det ex att ,Gud sa ,att en viss stad aldrig ska kunnas byggas upp (staden revs av någon anledning)
Idag har folk försökt bygga i den staden, men det har inte fungerat. Allt har rasat.

Kommer inte ihåg namnet på staden ft. Men detta är ju ett slags bevis.

Du kan inte ens hitta bibelversen, men det ska ändå räknas som bevis att det står i bibeln att en viss stad enligt din gud aldrig ska kunna byggas upp igen, bara för att den hittills inte byggts upp igen? Nej det är inte ett slags bevis att det inte byggts upp en stad med samma namn som det eventuellt står någonstans i en gammal bok aldrig skulle byggas upp igen. Triviala profetior är inte bevis för någonting. Om det stått i bibeln att den första människan som skulle sätta sin fot på månen skulle heta Armstrong i efternamn, då hade jag blivit imponerad. Att olyckor kommer att hända, krig kommer att utkämpas, eller att städer inte kommer att återuppbyggas, inte så imponerande.

Är det Babels torn du far efter, eller?
Citera
2014-04-02, 23:41
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Bara Han som vet när. Läser man bibeln så förstår man. Det står t.om att FN ska blanda sig i. Ta bara Syrien.

Går inte förklara här i text.

Det står för fan inget om Förenta nationerna i bibeln! Jag trodde det var fult att ljuga för folk som tror på den abrahamitiska guden.
Citera
2014-04-02, 23:45
Medlem
Varför prata om det starkaste beviset för att gud finns? När sanningen är att där finns inte ett enda bevis överhuvudtaget att gud eller gudar finns.

Snacka om att vilseleda folk...
Citera
2014-04-03, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Men är det inte människan som har skrivit berättelserna i bibeln och inte någon gud

Människan skriver Guds ord. Tänk en sekreterare som skriver vad som sägs.

Citat:
Ursprungligen postat av isolerstege

Kan tänka mig att dinosarierna fanns innan människa, och hur ska dom då kunna skriva om det?

Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
"Sånt"? menar du t ex övernaturliga väsen? Min poäng var att en eller flera personers övertygelse att något är sant innebär inte att det är sant.

Du kan inte ens hitta bibelversen, men det ska ändå räknas som bevis att det står i bibeln att en viss stad enligt din gud aldrig ska kunna byggas upp igen, bara för att den hittills inte byggts upp igen? Nej det är inte ett slags bevis att det inte byggts upp en stad med samma namn som det eventuellt står någonstans i en gammal bok aldrig skulle byggas upp igen. Triviala profetior är inte bevis för någonting. Om det stått i bibeln att den första människan som skulle sätta sin fot på månen skulle heta Armstrong i efternamn, då hade jag blivit imponerad. Att olyckor kommer att hända, krig kommer att utkämpas, eller att städer inte kommer att återuppbyggas, inte så imponerande.

Är det Babels torn du far efter, eller?

Återkommer med svar ang namn,och var det står.Har det inte i huvudet nu.

Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Det står för fan inget om Förenta nationerna i bibeln! Jag trodde det var fult att ljuga för folk som tror på den abrahamitiska guden.

Det står inte FN med dom bokstäverna. Men läser/studerar man noga,så är det självklart. Finns mycket som bevisar det.
Citera
2014-04-03, 00:35
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Det står inte FN med dom bokstäverna. Men läser/studerar man noga,så är det självklart. Finns mycket som bevisar det.

Om det är så självklart och det finns så mycket som bevisar det, varför inte bara presentera dessa självklara bevis istället för att bara komma med ett tomt påstående?
Citera
2014-04-03, 00:50
Medlem
borojs avatar
Citat:
text

Den enda anledningen att ta bibeln på allvar vore om det var guds ord i den mening som den påstås vara. Hur vet du att bibeln är guds ord? För att det står i bibeln? Om det är fritt fram med cirkelresonemang så kan vi även fastställa att jag är gud för att jag själv säger det och eftersom jag är gud så stämmer det.
Citera
2014-04-03, 01:09
Medlem
thissuitisblacknots avatar
There's a world of difference between being religious, and being spiritual.

Jordan Maxwell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in