Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Märker du inte själv att det är fel brott för MB? En donjuan med humörproblem kan visst ha ihjäl och stycka en efterhängsen älskarinna - vanligen genom att först strypa henne. (Till och med en donjuan utan dokumenterade humörproblem kan göra det - tänk på SB i Örebro!) Men du får mig aldrig att tro att MB har stuckit i VB mer än ett dussin gånger med nåt som ingen normal människa använder som mordvapen - vad det nu än är. För att bete sig på det viset måste man vara ett rejält stört knäppskaft, och det är inte MB - det finns tiotusentals män med hans personlighetsprofil i landet. Man kan tycka att den är mindre sympatisk, om man ligger åt det hållet, men den är fullständigt normal.
Och vi må ha lite olika åsikter i tråden om exakt hur man beskriver KJ, men att han inte är normal på en enda fläck, det kan vi väl alla vara eniga om?
Och vi må ha lite olika åsikter i tråden om exakt hur man beskriver KJ, men att han inte är normal på en enda fläck, det kan vi väl alla vara eniga om?
Berätta gärna skillnaden mellan en stalkad Psykopat och en som har Add/Asperger. Statistik i styckmord.
Mordet passar perfekt in i det första alternativet. Knivhugg, stycka, göm kroppen. Han har dessutom kapacitet att utföra alla moment helt på egen hand, vilket vi inte kan säga om alternativ 2.
Men jag håller med om detta;
Knivhuggen kan vara utförda av två personer. Kanske som jag skrev tidigare, att man ville ta samma ansvar för dådet. 2 hugg framifrån i hjärtat, hon ramlar ned på magen, sen 9 hugg i ryggen i affekt. Kan vara 2 pers, kan vara 2 olika vapen.
Det andra är placeringen av benen. Kan vara gm1 som vill att de ska hittas så fokus flyttas till gm2, vilket också skedde.
Alternativt att gm2 hittar benen/kroppen och flyttar benen till huset av någon korkad anledning.
Benen verkar ha förvarats i kylrum ett bra tag, då maskarna var i stadiet för 4-5 dagen. Det tyder på att benen kan ha sparats för att placeras ut vid rätt tillfälle. Kroppen kanske har legat gömd längre, kanske sedan 4/5. Men benen har förvarats för att planteras ut senare.
Nu hamnar de i närheten av fp2, kanske för att gm känner sig stressad och går ifrån sin plan, eller så var det planen från början.