2014-03-27, 14:34
Medlem
Mojoyoyos avatar
Dumfråga: gick in och valde programmet jag vill läsa på antagning.se - men efter det skall jag tydligen klicka på "skicka". Kommer jag kunna ändra efter jag skickat eller bör jag kanske vänta lite?
Citera
2014-03-27, 14:42
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojoyoyo
Dumfråga: gick in och valde programmet jag vill läsa på antagning.se - men efter det skall jag tydligen klicka på "skicka". Kommer jag kunna ändra efter jag skickat eller bör jag kanske vänta lite?
Går att ändra fram till sista svarsdag. All info står, som vanligt, på antagning.se.
Citera
2014-03-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Går att ändra fram till sista svarsdag. All info står, som vanligt, på antagning.se.

Det står inte exakt det han frågade på antagning.se.
Citera
2014-03-27, 16:16
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Information är enkel att utläsa. Nöjd nu?
Citera
2014-03-27, 16:17
Medlem
Citat:
Gör det visst:
https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Anmal-dig-sa-har/Andrat-dig/
Citera
2014-03-27, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drymedar
Gör det visst:
https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Anmal-dig-sa-har/Andrat-dig/

Nej, det står att man kan ändra sig fram till sista anmälningsdag. Det han frågade var om man kan trycka på skicka och sen ändra sig.
Citera
2014-03-27, 18:07
Medlem
Citat:
Nej, det står att man kan ändra sig fram till sista anmälningsdag. Det han frågade var om man kan trycka på skicka och sen ändra sig.
"Ändrat dig?

Fram till sista anmälningsdag kan du ändra fritt i din anmälan – stryka, lägga till utbildningar och ändra ordningen."

I fetstil och allt, lite läsförståelse för guds skull. Du gör en anmälan först när du trycker "skicka", och du kan rimligtvis inte ändra i din anmälan innan du faktiskt har gjort en anmälan.
Senast redigerad av Drymedar 2014-03-27 kl. 18:10.
Citera
2014-03-27, 18:07
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
"Fram till sista anmälningsdag kan du ändra fritt i din anmälan – stryka, lägga till utbildningar och ändra ordningen."

Du kan omöjligen läsa detta på annat vis än att anmälan kan ändras, trots att den har skickats. Läser du det på ett annat sätt är du sannerligen efterbliven.
Citera
2014-04-02, 17:00
Medlem
Zhukovskis avatar
Det är tomt under "mina meriter" på antagning.se
Min skola är ansluten till databasen och jag har även skrivit högskoleprovet flera gånger. Men jag antar att hemsidan inte hade låtit mig söka de flesta av dem linjer jag valde om inte mitt gymnasieintyg var fastställt.

Är allt som det ska?

PS. Tog studenten förra året
Senast redigerad av Zhukovski 2014-04-02 kl. 17:03.
Citera
2014-04-02, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zhukovski
Det är tomt under "mina meriter" på antagning.se
Min skola är ansluten till databasen och jag har även skrivit högskoleprovet flera gånger. Men jag antar att hemsidan inte hade låtit mig söka de flesta av dem linjer jag valde om inte mitt gymnasieintyg var fastställt.

Är allt som det ska?
Ja.

https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Skicka-in-ratt-papper/

Citat:
Många gånger innebär 'rätt papper' 'inget papper'. Du som har gått ut gymnasiet och inte läst någon ytterligare kurs sedan dess, behöver oftast inte skicka in någonting.
Citera
2014-04-02, 17:49
Medlem
Zhukovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ja.

https://www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Skicka-in-ratt-papper/

Jag har redan fastställt att jag inte behöver skicka in något, "inga papper är rätt papper" stämmer för mig.

Det jag dock undrar är om det är normalt att det är tomt på "mina meriter"

Citat:
"Inga meriter finns registrerade
Finns inte dina betyg och meriter här? Det kan bero på att
- dina betyg inte har hämtats automatiskt än
- vi inte har hunnit registrera de papper som du har skickat in
- du inte har skickat in några papper.
Läs mer om vilka papper du kan behöva skicka in och vilka betyg som hämtas automatiskt på sidan Skicka in rätt papper."

Nån insatt som kan svara?
Citera
2014-04-02, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zhukovski
Jag har redan fastställt att jag inte behöver skicka in något, "inga papper är rätt papper" stämmer för mig.

Det jag dock undrar är om det är normalt att det är tomt på "mina meriter"

Nån insatt som kan svara?
Har du gjort en anmälan än?

Citat:
Ursprungligen postat av Frågor om Mina meriter
Varför syns inte alla betyg och poäng?
Vi hämtar bara uppgifter om betyg, högskoleprov och högskolepoäng när du gör en anmälan till en utbildning här på Antagning.se. Har du inte gjort någon anmälan kan du heller inte se dina senaste resultat under Mina meriter. Efter att du gjort din anmälan kan det ta några dagar innan meriterna syns. Klicka på Viktiga datum för att se när du kan anmäla dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in