2014-04-02, 17:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canalates
Ja, det handlar om mycket utanför planen. Bland annat med jobb och boende för familjer med mera. Tvivlar dock på att det finns speciellt mycket jobb för en Japansk familj i Spanien eftersom extremt få Japaner talar engelska och än mindre spanska.

Jag är inte insatt i hur alla regler ser ut men det jag kan lova är att extremt många klubbar bryter och har brutit mot den här regeln. Allt detta är bara för att statuera ett exempel och att det inte är okej. Ska bli spännande och se vad slutpläderingen blir. Gissar på böter och eventuellt (men jag tvivlar) att man låter avstängningen på 2 transferfönster vara kvar.

Ja, jag har ingen vidare koll. Vi får se vad som händer.
Citera
2014-04-02, 17:42
Medlem
Quorthons avatar
Man kan söka tillstånd för dylika värvningar om vissa kriterier uppfylls om jag förstått det rätt. Utan detta godkännande så är det regelbrott.
Citera
2014-04-02, 17:46
Medlem
FIFA bekräftar domen och säger även att domen inte går att överklagas samt är oåterkallelig. Det är på spanska så ni får använda Google-Translate.

Verkar minst sagt seriöst. Det där snacket i början av tråden om att Barcelona skulle kunna överklaga och sedan gör en rejäl räd på transfermarknaden verkar alltså inte vara möjligt.

http://www.cadenaser.com/futbol/articulo/fifa-prohibe-barca-fichar-verano-2015/csrcsrpor/20140402csrcsrftb_3/Tes?id_rsoc=carrusel-tw

Edit:

Relevant:
Citat:
Ursprungligen postat av @Barcastuff
Vom Bruch (agent Ter Stegen): "Not clear if ban is for future deals or also for deals already closed. Marc anyway expected to leave."
Senast redigerad av Pellebelle 2014-04-02 kl. 17:52.
Citera
2014-04-02, 17:56
Medlem
Canalatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle

http://www.cadenaser.com/futbol/articulo/fifa-prohibe-barca-fichar-verano-2015/csrcsrpor/20140402csrcsrftb_3/Tes?id_rsoc=carrusel-tw

Ingen bättre källa än Madrid tidningen Cadena Ser?

Citat:

Det där snacket i början av tråden om att Barcelona skulle kunna överklaga och sedan gör en rejäl räd på transfermarknaden verkar alltså inte vara möjligt.

Rejäl räd på transfermarknaden? Med deras trupp? Vilken position då? Laget är ju rätt så komplett. Möjligtvis en mittback då för att ha lite mer bredd men Pique - Bartra blir nog riktigt bra om de får tid att spela ihop sig ordentligt under försäsongen.
Senast redigerad av Canalates 2014-04-02 kl. 17:59.
Citera
2014-04-02, 17:57
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
FIFA bekräftar domen och säger även att domen inte går att överklagas samt är oåterkallelig. Det är på spanska så ni får använda Google-Translate.

Verkar minst sagt seriöst. Det där snacket i början av tråden om att Barcelona skulle kunna överklaga och sedan gör en rejäl räd på transfermarknaden verkar alltså inte vara möjligt.

Edit:

Relevant:

Det kanske inte går att överklaga hos dem men det finns andra instanser.
Citera
2014-04-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ingen bättre källa än Madrid tidningen Cadena Ser?

Rejäl räd på transfermarknaden? Med deras trupp? Vilken position då? Laget är ju rätt så komplett. Möjligtvis en mittback då för att ha lite mer bredd men Pique - Bartra blir nog riktigt bra om de får tid att spela ihop sig ordentligt under försäsongen.
Ingen koll på att det var en Madrid-tidning. Dålig källkritik från mig, visst. Men såvida inte tidningen helt och hållet fabulerat innehållet är det ändå värt att uppmärksamma.

Vad gäller transferräden säger jag inte att de ska göra det. Det nämndes tidigare i tråden att Barcelona eventuellt skulle kunna överklaga, och under den tiden ha möjlighet att värva spelare. Med uppgifterna i artikeln jag länkade skulle inte det vara möjligt, det var bara det jag poängterade.

Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Det kanske inte går att överklaga hos dem men det finns andra instanser.
Det kan du nog ha en poäng i. Vilken organisation/organ är närmast till hands då?
Citera
2014-04-02, 18:05
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Så löjligt att det inte är sant..

EU med sin rasism. Lagligt att plocka spelare inom EU men inte utanför. Som att det skulle vara någon som helst skillnad. En sydamerikansk ungdomsspelare har ju faktiskt mycket lättare att anpassa sig i en klubb som Barcelona där man talar spanska än vad en tysk eller serbisk 'stjärna' har.

Att beröva ett barn på dennes kanske livs största möjlighet till ett bättre liv, bra jobbat där EU.

Detta drabbar för övrigt inte Barcelona speciellt hårt. Truppen är redan stark, man har flera unga talanger som kan få chansen nu. Snarare finns det bara positivt att se på saken enligt mig.

Positivt? Ser fan inte bra ut nånstans. Nu kan man alltså inte lösa mittbacksproblemet på ännu ett år + att Valdes och Puyol lämnar och vi är kvar med farbror Pinto, väldigt ojämna Pique som gått ner sig rejält och Mascherano som inte duger som mittback mot bra motstånd. När det ändå såg ut som att de verkligen bestämt sig för att investera i en väldigt bra mittback så är det klart som fan att nåt annat skiter sig...
Citera
2014-04-02, 18:18
Medlem
Canalatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Positivt? Ser fan inte bra ut nånstans. Nu kan man alltså inte lösa mittbacksproblemet på ännu ett år + att Valdes och Puyol lämnar och vi är kvar med farbror Pinto, väldigt ojämna Pique som gått ner sig rejält och Mascherano som inte duger som mittback mot bra motstånd. När det ändå såg ut som att de verkligen bestämt sig för att investera i en väldigt bra mittback så är det klart som fan att nåt annat skiter sig...

Hur vet du att Valdes kommer lämna? Vilken storklubb köper en målvakt som är skadad 7 månader? Tror han kritar på ett år till..

Pique har spelat upp sig och tillsammans med Bartra spelar han faktiskt ganska bra. Tror på de två tillsammans där bak. Visst, en mittback hade man sett fram emot men Bartra har potential och Pique är bra när han vill så jag tycker inte det är någon större fara på taket. Att få värvningsförbud till 2015 är såklart tråkigt men långt ifrån en 'katastrof' som många verkar få det till. Tro på spelarna som finns tillgängliga istället.
Citera
2014-04-02, 18:22
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ingen koll på att det var en Madrid-tidning. Dålig källkritik från mig, visst. Men såvida inte tidningen helt och hållet fabulerat innehållet är det ändå värt att uppmärksamma.

Vad gäller transferräden säger jag inte att de ska göra det. Det nämndes tidigare i tråden att Barcelona eventuellt skulle kunna överklaga, och under den tiden ha möjlighet att värva spelare. Med uppgifterna i artikeln jag länkade skulle inte det vara möjligt, det var bara det jag poängterade.

Det kan du nog ha en poäng i. Vilken organisation/organ är närmast till hands då?

Osäker om det finns någon mer instans mittemellan, men Court of Arbitration for Sport (CAS) brukar väl annars anses vara högsta domstolen för sportrelaterade mål. Extremt sällan som CAS faktiskt leder till något dock, speciellt i mål där FIFA/UEFA är inblandade går överklagan sällan igenom. Går i och för sig att överklaga till Schweizer Bundesgericht (högsta domstolen i Schweiz) då CAS står under denna, dessa överklagan är bara giltiga om speciella förhållanden uppstått under överklagan till CAS. Tveksamt att Barca lyckas med en överklagan om de använder dessa instanser alltså.

Den enda spanjoren som sitter i CAS styrelser verkar även vara ifrån Madrid.
Senast redigerad av marc0p0l0 2014-04-02 kl. 18:27.
Citera
2014-04-02, 18:27
Medlem
BarryHeros avatar
Var det Pinto som stod igar?
Citera
2014-04-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Var det Pinto som stod igar?

Ja. Han stod och sov på Atléticos mål.
Citera
2014-04-02, 18:48
Medlem
Citat:
Hur vet du att Valdes kommer lämna? Vilken storklubb köper en målvakt som är skadad 7 månader? Tror han kritar på ett år till..

För det första behövs han inte köpas loss då hans kontrakt är utgående. Sen så vet de flesta vilken högstanivå han besitter och det är svårt att tacka nej till en sån spelare på free transfer.

Sen kanske han inte ska förväntas ta en framträdande roll i vilken klubb han nu väljer med tanke på skadan och tiden det tar att komma i form igen så intresset från de stora klubbarna må ha svalnat en del. Möjligt att han också slutligen väljer att stanna kvar i nåt år med tanke på omständigheterna. Kanske beror lite på om ter Stegen-affären går igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in