2014-04-02, 11:39
Medlem
Kan inte vara ofta det blir 7 kryss av 11 matcher ?
Citera
2014-04-02, 16:24
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitasi
Jag tycket att det är ännu värre med svenska matcher :/

Det är den allmänna uppfattningen tipsmässigt och det är ofta svårtippat men det är ju det som är kul, som debatten var här för nån sida sen så är ju svensk fotboll vår egen fotboll och den man följer mest som boendes här.
Citera
2014-04-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesstess123
Kan inte vara ofta det blir 7 kryss av 11 matcher ?

vad säger du nu waldemarka
Citera
2014-04-05, 08:39
Medlem
kostymnisses avatar
M 32

1. Everton -Arsenal X2
Oerhört svårtippat och det "fega" alternativet med helgardering behöver sannerligen inte vara fel här men nu har jag inga hela på mitt system så då får man vackert försöka lösa det hela.
Everton kommer med fyra raka segrar, deras senaste förlust var lustigt nog mot just Arsenal, förvisso borta, men likväl. Det gamla svensklaget har en gyllene chans att vid seger här nå CL-spel rentav. Lyckas man med det då? Nej, jag tror på det gästande f.d. svensklaget istället, visst har man diverse skadeproblem och tveksam form men det är samtidigt ett lag som har en tendens att alltid klara sig ur kniviga lägen och når CL till slut och vid seger/poäng här tar man ett stort steg mot det. Dessutom finns det givetvis oerhört mycket kvalité i laget.

2. West Ham -Liverpool 2
Gästerna som har sex raka segrar bör naturligtvis vinna även här även om hemmalaget efter en fullständigt usel start har börjat resa sig en del på slutet och lär undvika nedflyttning denna säsong. Pool har ju dessutom siktet inställt på guldet och lär inte lägga någon procent annorstädes än på att ta hem detta. Här är det helt enkelt så att det är ett avsevärt bättre lag som slår ett sämre, ibland behöver man inte analysera saker och ting mer än så.

3. Elche -Getafe 1X
Två lag med väldigt tveksam form, även om Getafe senast slog tillbaka Valencia borta men innan dess var det en lång period utan segerglädje för Getafespelarna.
Hemmalaget är inte i form heller som sagt och det känns väldigt svårtippat, dock tror jag rädslan för en torsk är oerhört stor och att det bäddar för oavgjort. Om man dock skall ha fram en vinnare så tror jag det blir hemmaplansfördelen som avgör det hela.

4. Sevilla -Espanyol 1
Sevilla jagar en CL-plats och gästerna jagar inte så mycket alls där de ligger tio pinnar från europa och med likartat avstånd neråt. Så här talar såväl motivation som klass för hemmaseger och då är det ju svårt att tippa annat än ettan. "Sevilla har ju torskat två raka!" kanske någon invänder nu? Jovisst är det så, men förlusten mot Porto får ses som en logisk torsk i jakten på CL-platsen i ligan, det är ju mer värt att nå CL än att vinna EL vad man än tycker om vikten av att lyfta bucklor.
Ettan spikas och jag är trygg.

5. Valladol.-Valencia 1X
"Här har la den där morgonpigge Kostymnissen skrivit fel och menar iaf X2"?
Nej,ser ni, det har inte den morgontrötte Kostymnissen gjort faktiskt. Visst ligger Valencia betydligt högre tabellmässigt men tar man sig en närmare titt på tabellen så ser man att gästerna ligger precis som Espanyol i matchen ovan i ett tomrum där man har för långt upp till europa och långt ner till nedflyttning.
Hemmalaget däremot har allt att spela för i den hårda bottenstriden och har faktiskt bara tre torsk hemma på hela säsongen (man har bl.a. slagit tillbaka Barca hemma). Gästerna har dessutom inte direkt varit som starkast på bortaplan med bara tre segrar. 1X känns därför rätt stabilt.

6. Cagliari -Roma 2
Cagliari som bekant är utan seger borta under säsongen får här även inkassera en hemmatorsk mot ett Roma som först och främst lär vilja säkra andraplatsen och samtidigt försöka sätta den press de nu kan på "omöjliga" Juve i toppen. Roma är helt enkelt alldeles för bra för att hemmalaget skall kunna sätta några betonggrisar på motorvägen där Roma kör.

7. Catania -Torino 2
Jumbon Catania som lär få lämna serie a efter säsongen möter ett Torino som faktiskt bara har sju pinnar upp till EL-kval, det är förvisso alldeles för många lag mellan gästerna och den placeringen för att det skall kännas som något de verkligen kan nå men här tror jag man vinner och iaf fortsatt har chansen på EL.

8. Parma -Napoli 1X
Parma har förvisso två raka torsk men innan dess hade man inte förlorat sedan nov och Napoli känns som gjutna på tredjeplatsen med nio pinnar upp till andraplatsen och tolv pinnar till en fjärde(=missad cl) så jag tror verkligen Parma studsar tillbaka här och lägger sig på vinnarspåret igen under avslutningen av serien.
Parma har dessutom med bara sju matcher kvar enbart två pinnar upp till en EL-plats vilket vore mycket starkt gjort om man ser till hur man såg på laget inför säsongen och här tror jag som sagt att man får med sig minst en pinne.

9. Djurgård.-Halmstad 1
En match i sorgens tecken (Vila i Frid!) och frågan blir givetvis ur ett rent tipsmässigt tänk hur laget hanterar allt som sker runtomkring och som har skett under veckan.
Det blir mycket som blir annorlunda även innan denna match men jag tror det slutar med att laget verkligen tar de extra löpmeter som krävs ibland och dessutom har man forwardsbesättningen i bättre skick här än i den så tragiskt avbrutna premiären.
Djurgården är ett svårbedömt lag såhär långt dock, men man slog tillbaka HBK i en cupmatch med 4-1 nyligen och där var man överlägsna och gav inte gästerna någon chans till att ta den lilla chans som fanns till avancemang och gör man en likadan insats här skall inte HBK lyckas i denna kamp heller.
HBK inledde ju allsvenskan med att förlora mot (ett av skador försvagat) ÖSK hemma med 1-2 i en insats som inte direkt var imponerande och att HBK denna säsong kommer få kämpa för att undvika nedflyttning blev ännu mer klart efter den insatsen.

10. Gefle -AIK 2
Vi slog förvisso tillbaka AIK med 2-0 på Friends i premiären men det var inte ett hemmalag utan chans direkt och de spelade ju en stor del av andra halvlek med en man mindre och det var även då man ironiskt nog fick som bäst press.
AIK är med all rätta tippat som en av de 2-3 absolut största guldkandidaterna denna säsong och detta blir rätt likt en hemmakamp i publikfördelning när de tar med sig iaf fyra tusen man hit.
Gefle fick med sig 2-2 från Strandvallen i Hällevik i premiären och det efter ha haft ledningen men tappat. Det är dessutom en erkänt svår bortakamp därnere.
Jag har dock mycket svårt att se att Gefle tar poäng här mot ett bättre, revanschsuget AIK, det som talar för skulle väl vara den där förbannade plastmattan då.
AIK saknar förvisso Per Karlsson efter dennes utvisning senast men även om det är ett avbräck skall det inte göra att man torskar poäng här.

11. Norrköp -Helsingb. X2
Norrköping var aldrig riktigt när att ta poäng mot Häcken i premiären medan HIF som bekant fick sin match avbruten av den tragiska händelsen där.
Jag ser dock HIF som det bättre laget likväl även om man inte kommer blanda sig i den absoluta toppstriden under en hel säsong så är man ett bättre lag än Peking i det mesta och trots att det är plastaskit man spelar på i Norrköping numera så skall inte detta hindra skåningarna från att ta med sig tre pinnar.
Dock är detta två lag som ibland sprattlar till åt båda håll så att säga och inget man helt skall hålla i handen när det blåser så jag slänger in ett kryss med och tror det räcker.
Peking behöver nog mer tid att sätta sitt "nya" lag och HIF har inte bekymmer med sin tunna trupp ännu då slitage och avstängningar ännu inte gör sitt. X2 och man känner sig rätt lugn faktiskt.

12. Valencien-Lyon 2
Jo, jag tippar alltid på Lyon men här är det befogat med då de skall vara såpass mycket bättre än Valenciennes. Luras inte alltför mycket av vad som kan ses som dålig form på Lyon, man har mött oerhört bra gäng på slutet och det spelar ju som bekant in rätt mycket på resultaten...
Vad talar då för hemmalaget om man skall hitta något? Jo, det skulle väl vara motivationen i botten då där de slåss för att slippa nedflyttning medan Lyon troligen får oerhört svårt att nå europaspel i höst med sex pinnar upp till en EL-plats.
Tvåan känns dock stabil.

13. Galatas. -Fenerbah. 1
"Turkar vinner alltid hemma"-Kostymnisse.
Här kan dock en varning vara på sin plats, Gala har haft ett oerhört hektiskt schema på slutet och formen har varit lite tveksam. Risken är givetvis att man är slitna med och Fener har inte alls slitits så hårt och leder dessutom ligan med en match mindre spelad än Gala som är tvåa, hela tio pinnar skiljer dessutom.
Galas absoluta sista chans till ligatiteln är vinst här helt enkelt även om det även vid en trea blir (för) svårt att få lyfta bucklan, dock måste man börja vinna för att hålla Besiktas bakom sig och ta en kvalplats till CL.
Jag chansspikar ettan men ett kryss och ev t.o.m. helgardering behöver sannerligen inte vara fel...

LYCKA TILL GOTT FOLK!
Citera
2014-04-05, 10:43
Medlem
lakritcs avatar
Kostymnisse: Underbart med så långa motiveringar! Uppskattas!
Citera
2014-04-06, 07:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Kostymnisse: Underbart med så långa motiveringar! Uppskattas!

Man gör så gott man kan, kul att det uppskattas och kul att skriva ner lite mer än bara raden när man har tid
Citera
2014-04-06, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man gör så gott man kan, kul att det uppskattas och kul att skriva ner lite mer än bara raden när man har tid

Det uppskattas även här.
Citera
2014-04-06, 11:27
Medlem
R3-3-24 +MG

1. Everton - Arsenal 12
2. West Ham - Liverpool 2
3. Elche - Getafe 1X2

4. Sevilla - Espanyol 1
5. Valladol. - Valencia 1X2
6. Cagliari - Roma X2

7. Catania - Torino 12
8. Parma - Napoli 2
9. Djurgård. - Halmstad 1

10. Gefle - AIK X2
11. Norrköp - Helsingb. X2
12. Valencien - Lyon 1X 2
13. Galatas. - Fenerbah. 1

Lycka till!
Citera
2014-04-06, 11:42
Medlem
1. Everton -Arsenal 1x everton har vunnit de 5 senaste matcherna och är starkahemma
2. West Ham -Liverpool 2 spik baby
3. Elche -Getafe 1x
4. Sevilla -Espanyol 1x
5. Valladol.-Valencia x2
6. Cagliari -Roma x2
7. Catania -Torino 12
8. Parma -Napoli 1x
9. Djurgård.-Halmstad
10. Gefle -AIK
11. Norrköp -Helsingb.
12. Valencien-Lyon
13. Galatas. -Fenerbah.

har inte analyserat klart resten europa tips matcherna brukar sluta 1-2 få kryss matcher
Citera
2014-04-06, 12:27
Medlem
Germanofils avatar
R 6-3-72 (11)
1. Everton - Arsenal X2
2. West Ham - Liverpool 2
3. Elche - Getafe 1X2

4. Sevilla - Espanyol 1X
5. Valladol. - Valencia 1X2
6. Cagliari - Roma 2

7. Catania - Torino 1X2