Citat:
Ursprungligen postat av
swebarb
dropraten på legendaries är bullshit, har spelat torment 1 till 3 och märker fan ingen skillnad från allt dödade att det ska vara mera.. tar längre tid att döda men det är inte värt det enligt mig eller så har jag bara otur me drops för det märks inte att dom ska ha ändrat det direkt...
Fast skillnaden är inte så stor i droprate mellan de olika tormentlägena, så om det tar lång tid att döda saker så är det bättre att köra T1 (gå inte under T1 eftersom du då inte kan få de speciella Torment legendaries).
Citat:
Normal: 100% Health, 100% Damage
Hard: 200% Health, 130% Damage
Expert: 320% Health, 189% Damage
Master: 512% Health, 273% Damage
Torment I: 819% Health, 396% Damage
Torment II: 1311% Health, 575% Damage
Torment III: 2097% Health, 833% Damage
Torment IV: 3355% Health, 1208% Damage
Torment V: 5369% Health, 1752% Damage
Torment VI: 8590% Health, 2540% Damage
Now, for Normal through Master, the percentage increase in Legendary Farming isn’t increased too much, but at Torment I it becomes roughly 2% from Elite kills, then going all the way to 7% at Torment VI.
Så, vid T1, så är det ca 2% av alla elites du dödar som kommer droppa en legendary (andra mobs kan också droppa legendaries, men då måste de först rolla att de faktiskt droppar något alls), och upp till 7% vid T6.
Så, om vi antar att det är ca 4% elites vid T3 som du körde på jämfört med 2% vid T1, så är chansen dubbelt så stor, men fortfarande inte direkt stor om man säger så.
Däremot skillnaden i liv / dmg hos här nästan gått upp 3ggr.
Personligen kan jag grinda igenom T3, men det tar tid, T2 går rätt snabbt, men föredrar T1 faktiskt, då jag bränner igenom saker och Legendaries droppar "regelbundet", iaf 2-3 st på en kvälls lirande.
Att jag föredrar T1 framför T3 kan egentligen sammanfattas med:
T1, på en timme kan för enkelhetens skull säga att dödar 100 elites, 2 legendaries borde droppa på den tiden.
Däremot, går jag upp till T3 så kan jag döda 39 elites och 1.59 legendaries borde droppa, och nu har jag bara räknat in deras ökning i HP, inte deras ökning i skada som kanske dödar mig och minskar antalet elites jag faktiskt dödar under en session.
Så, därför föredrar jag T1 farm, iaf med min crusader eftersom jag bränner igenom T1.