2014-04-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Intressant att åklagaren hävdar att allt Olssons teorier leder till är spekulationer på Facebook och Flashback.

Åklagarnas "teorier" är ju i detta fall bara önsketänkande...
Citera
2014-04-01, 22:55
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om någon hittar din kompis blod i bagageutrymmet på din bil i morgon, vad har du för förklaring?

Om du mördar din ex-flickvän och lämnar blodspår i bagageutrymmet när du fraktar bort kroppen, vad hittar du på för förklaring då?
Citera
2014-04-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hunden ser obekväm ut i situationen. Otrygg. Rent av lite rädd.

För mig ser det ut som en stövare. En sexmånaders unghund där öronen inte hittat sin rätta plats.
Citera
2014-04-01, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om någon hittar din kompis blod i bagageutrymmet på din bil i morgon, vad har du för förklaring?

Beror på.... om jag är skyldig eller inte.....

Är jag oskyldig kommer blodet från hennes sår/skada, är dit placerat dvs planterat på grund av att min bil varit olåst samt att jag har dessutom låtit andra personer än jag själv använda den när jag själv varit någon annanstans och således INTE haft uppsyn över bilen!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Du förstår...JJ har ju i alla tider gjort ALLT för Kristoffer (enligt han själv) och ALLT har varit för sin sons bästa och det inkluderar även att komma undan med ett styckmord. Så här kan man verkligen snacka om en ansvarstagande förälder.

Kan inte tröjan va en fejk bara för att öka sin trovärdighet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Om du mördar din ex-flickvän och lämnar blodspår i bagageutrymmet när du fraktar bort kroppen, vad hittar du på för förklaring då?

Man behöver inte komma med någon förklaring...om man har ett funktionshinder.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Om hon tränar kampsport så skulle jag nog påstå att blodet måste ha överförts från kläder.
Citera
2014-04-01, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Nej...JJ ljuger inte och det har han lärt sina söner.
Citera
2014-04-01, 23:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
För mig ser det ut som en stövare. En sexmånaders unghund där öronen inte hittat sin rätta plats.
Ser du inte att hundstackaren ser rädd ut - strykrädd.
Citera
2014-04-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det innebär inte att det inte finns ett vapen som motsvarar skadorna hos VB. Då kan man också spåra trolig ägare till en dylik.

Det har man inte gjort.
Det vore riktigt intressant om du på ett pedagogiskt sätt kan förklara hur en sådan spårning skulle gå till? Sen är det som vanligt ett feltänkt vad gäller bevisvärdering. Oavsett vilket föremålet har varit har det inte gått att utesluta att KJ kan haft tillgång till ett sådant föremål. Jag upprepar, föremålet är helt ointressant så länge inte det påträffas och kan kopplas till händelsen. Som en parantes misstänker jag vidare att man överskattar möjligheten att ge en exakt beskrivning av ett föremål som orsakat vissa skador och än mer om förruttnelsen har påbörjats. Det vanligaste vid dessa undersökningar är att utesluta vissa föremål eller konstatera att ett visst upphittat föremål kan ha eller inte kan ha orsakat skadorna.
Citera
2014-04-01, 23:06
Medlem
MrFolds avatar
En pappa som faktiskt ärligt lämnar in en tröja för att få veta om den kan kopplas till ett mord behöver ju faktiskt inte stå i konflikt med en pappa som efter det bestämt sig för att hans son är oskyldig och utifrån det kan tänka sig att "frisera" vissa uppgifter litegrann i hopp om att det ska hjälpa honom.

Jag är lite nyfiken på när denna händelse med tröjan egentligen ska ha skett. Det kan ju inte gärna vara innan gripandet i varje fall? Första förhören med föräldrarna hålls samma dag som Kristoffer grips, dvs den 23 maj. Pappan förefaller redan då vara bergfast övertygad om sin sons oskuld. Med mamman var det uppenbarligen annorlunda. "Hur ska man kunna lita på människor" säger hon vid första förhöret och gråter. Och så detta:

Citat:
H. Daniel har pratat med honom och frågat en del det vet jag.
F1. Vet du om Kristoffer har berättat något till speciellt till sina två bröder om det hör?
H. En sak om som han sa, det var det här att han inte kom ihåg vad han hade gjort, det var
den här kvällen som hon försvann. Och det ligger inte till hans fördel.
F1. Jag förstår inte hur du menar, du säger att
H. Och det här var ju också jättekonstigt, jag kommer inte ihåg sa han, det var till mig han sa
det till, jag kommer inte ihåg. Det är så här med Kristoffer, det måste inte vara så att han har
gjort det, han.
F1. Jag sitter inte här för att bedöma honom, utan jag vill att du berättar vad han har…
H. Han sa att han kommer inte ihåg vad han har gjort. Efter att han hade varit hemma hos
dom.
F1. Så han har varit hem till Daniel på kvällen.
H. Jag sa for du och då sa han ja jag kommer inte ihåg. Så det är en sådan här sak också.

Så nog blir händelsen med tröjan begriplig när man tittar på mamman tycker jag. Säger man detta till en polis vid de första förhören om sin son så är man nog inte heller den som eldar upp en eventuellt nedblodad tröja man hittar hemmavid.
Citera
2014-04-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Nu är det ju inte så att pappan kom släpande med den t-shirten till polisen förra veckan direkt ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in