Citat:
Ursprungligen postat av
Bajen2013
Varför riskera upptäckt och lämna spår efter sig i bilen genom att köra styckade saker till en grop och ett hus? Varför inte lämna henne där vid älven?
Och varför saknas händerna, var tog de vägen, men allra helst, varför är även en höftkula borta, den kan knappast haft mörddarens DNA på sig. Möjligtvis om mördaren begick ett misstag och tyckte och slet i den med sina bara händer. Och om KJ var så smart så att han tvättade kroppsdelarna, varför lägga handskarna i bilen? Finns ingen som helst logisk förklaring till det här tycker jag.
Och varför fanns det inte blod på handskarnas greppytor om de användes vid eller efter tvättningen av kroppsdelarna. Jag begriper inte att åklagaren får komma undan med sina ogrundade sagor, ingen rim och reson.
Jag har levt i villfarelsen att tekniker, SKL och utredare faktiskt har lagt pussel med det man känner till och dragit logiska verklighetsförankrade slutsatser, men icke. Sysslar inte forensiker till stor del med fysik, kemi och biologi, vetenskap och beprövad erfarenhet som grund?